Xabre schreef:
Ik vind ASN sowiezo een beetje vreemd, kijk eens op hun site, 14 verschillende spaarrekeningen! met allemaal weer verschillende voorwaardes, volgens mij heeft niemand zin om dit allemaal uit te gaan lopen pleuzen, zeker omdat de rentes nou ook niet echt denderend zijn.
Het positieve punt van ASN is het feit dat ze in mijn ogen werk maken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarin zijn ze vrij uniek. Nog niet zo heel lang geleden waren de rentetarieven best redelijk en had ik het grootste deel van mijn vermogen bij hen ondergebracht, en dat was een bewuste keus. Om een indruk te geven: Op mijn Optimaalrekening stond inmiddels een bedrag van meer dan 5 cijfers).
Sinds de perikelen rondom de opnamekosten bij de (inmiddels slecht presterende) Optimaalrekening en de manier waarop ASN bank met mij als klant omging en niet bereid bleek om daarin tot een oplossing te komen, had ik het even helemaal gehad met ASN bank.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen en tegelijkertijd een goede klant niet serieus nemen is in mijn ogen een slechte combinatie.
Ik kreeg steeds het idee dat vanwege het 'verantwoorde' imago er een grote toevloed aan klanten en vermogen bij ASN kwam. Dit leidde helaas tot een arrogantie die een grootbank niet zou misstaan. Men is op de lauweren gaan rusten en heeft de belangen van de klant behoorlijk uit het oog verloren. Veelzeggend is het feit dat de rentetarieven inmiddels ver achter lopen bij wat op dit moment gangbaar is. Blijkbaar rekent men op een trouwe klantenkring die door dik en dun ASN bank trouw blijft. In mijn ogen een grote misrekening.
Door deze houding wordt het duurzaam bankieren helaas geen dienst bewezen. Jammer, want hun uitgangspunten, daar sta ik nog steeds voor 100% achter.