Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 3:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 3:31 am 

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 8:32 pm
Berichten: 31
‎Ik ben verontrust geraakt (Door de uitzending van Nieuwsuur op 30 januari op Nederland 2) aan het gebrek aan transaparantie bij ASN Bank door haar relatie met SNS en het toeschuiven van enorme bedragen richting SNS- bank. (SNS is bepaald niet zo'n schone bank.)

Ik wil dat al (!) mijn tegoeden bij ASN Bank duurzaam worden ingezet- dat is de boodschap. Ik verwacht van ASN Bank hierover duidelijke taal!
Ben als spaarder bij ASN niet blij met de berichten dat ons geld regelrecht naar SNS gaat. Dan had ik ook daar kunnen sparen tegen meer rente. Fair en duurzaam is het idee maar in uitwerking schort het blijkbaar nogal. Jammer want het renteverlies neem ik op de koop toe voor fairder en duurzaam samenleven. Voel me flink in de mailing genomen.

Wanneer komt een heldere afdoende reactie op het nieuws over de SNS? Lijkt nu alsof ik toch bedrogen uitkom met mijn duurzame vertrouwen!

Ik ga waarschjijnlijk overstappen naar TRIODOS bank!

Zie hieronder de link naar de uitzending:

http://nieuwsuur.nl/video/468588-duurzaam-maar-wel-met-mate.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 11:07 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Gaat u maar naar een betrouwbare bank als Triodos :D :) :D

Alle banken zijn slinks.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 11:44 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als de ideële en morele eisen die je (als bank) stelt aan degenen waarin je wilt investeren (te) hoog zijn, kan het in deze overwegend egoïstisch ingestelde wereld wel eens erg lastig zijn om - met verantwoorde risico's - het ingelegde kapitaal uit te zetten.
M.a.w.: ASN had en heeft kennelijk moeite om genoeg projecten te vinden die aan haar eigen idealen voldoen om alle aan haar toevertrouwde spaargelden aan uit te lenen.
En tegelijk zat 'moeder' natuurlijk te krap bij kas.
Het gebrek aan transparantie over zo'n wellicht voor ASN onvermijdelijke stap maakt de bank - helaas en onnodig - hypocriet en ongeloofwaardig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 11:55 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Volgens mij was dit al veel langer bekend en is er hier op dit forum ook al over geschreven.

En verbazingwekkend is het zeer zeker niet. Binnen een concern lopen er tussen de werkmaatschappijen vele financiële lijntjes in de vorm van korte en lange leningen en garantiestellingen etc.. Op het moment dat je er één vennootschap uit licht zou dat ook allemaal ontvlochten moeten worden.
Op het moment dat het ergens in een concern minder gaat is het niet meer dan logisch dat andere delen bijspringen. Of dat bedrog is van de naïeve spaarders is een ander verhaal. Maar zo werkt het.

Persoonlijk heb ik al helemaal niets met dat duurzame en groene verhaal bij de banken. Je moet m.i. gewoon voor de hoogste rente gaan en dan kun je altijd nog een keer wat aan een goed doel geven als je dat graag wil. De banken nemen je toch bij de neus, dat blijkt nu wel weer.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op vr 01 feb 2013 11:56 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 11:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Juist. Een duurzame wereld is utopie. Wie dit nog idealiseert is dief van z'n eigen portemonnee. En in tijden van crisis telt alleen maar overleven.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 12:49 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Ook dat laatste is niet nieuw.
Nederlanders zijn al meer dan 400 jaar gewend om voor de hoogste opbrengsten te gaan.
Van wapenhandel tot kinderarbeid, een rechtgeaarde Hollander draait er zijn hand niet voor om.
Zelfs toen de rest van de wereld de slavernij al had afgeschaft, gingen wij nog een poosje vrolijk door. En wellicht nog steeds.

ASN is een (te) vreemde eend voor sommigen.
Het hoeft niemand te verbazen dat de aanval op ASN is geïnitieerd door iemand die een bijbaan heeft bij de RABO.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 2:07 pm 

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 8:32 pm
Berichten: 31
SNS krijgt bestuurders van Achmea en VGZ
Hoe idialistisch kan dat nog zijn ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO