Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: geen controle
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 8:14 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Sinds wanneer staat er bij het overboeken binnen Europa naar een ander banknummer bij: ten name van, "geen controle" er achter?
Wat heb ik eraan als er mijn naam verschijnt die niet correspondeert met het banknummer? Dan kun je toch net zo goed het ten name van weglaten!
Heb vandaag een overboeking gedaan vanuit mijn adresboek en dacht dat ik een overboeking deed binnen mijn eigen rekeningen wat nu blijkt een rekening van een voor mij onbekende is. Dit was een rekeningnummer die ik bij het openen van een rekening had toegewezen gekregen van West Utrechtbank, door verifictiecontrole nog niet formeel geaccepteerd was en via de nieuwe IBAn een ING banknummer van een ander is geworden. Overboeking was binnen vijf minuten niet meer tegen te houden vlgs ASN. Is de procedure zo strak?
Als ik zelf een bedrag overboek naar een andere rekening is deze pas veel later zichtbaar op de andere rekening. Is het technisch niet mogelijk om een overboeking dan terug te halen voordat de begunstigde wat hiervan ziet? Zijn we binnen de banken zo beperkt in de mogelijkheden?
Graag jullie antwoorden adviezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 8:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Als je het indertijd goed had gedaan is het betreffende nummer nu : NL90KASA0223602426
Dat is van de Westland Utrecht Bank zelf. Dan krijg je het waarschijnlijk wel terug.

Als je je interne rekeningnummer als externe nummer hebt vermeld, dan kan het inderdaad bij iemand anders terechtkomen als dat ING nummer uberhaupt bestaat.

Maar dat is je vraag niet. Tja, volgens jouw bank kan de boeking niet meer worden tegengehouden. Hoe kunnen wij dan het tegendeel beweren? Ik neem aan dat boekingen direct naar Equens of zo worden doorgezet....

Naam-nummer controle was alleen binnen ING onderling. Van en naar bankrekeningen sowieso niet. Nu met IBAN is ook bij ING geen naam/nummer controle meer. Het IBAN bevat een ingebouwde controle op geldigheid, niet op juistheid.

Ik hoop voor jou dat het meevalt. En anders 1 cent overboeken met het verzoek in de omschrijving om het geld terug te storten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 9:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Heel vervelend, maar als je een overboeking gedaan hebt ben je afhankelijk van de goodwill van de rekeninghouder naar waar je het bedrag hebt overgeboekt.
Een paar weken geleden was er een uitzending van kassa en het adressenboek wat niet altijd goed geconverteerd was waardoor sommige mensen naar een foute rekeningnummer geld overboekten (en het vaak kwijt waren).
Sindsdien hou ik een lijstje naast mijn computer om te checken of ik wel naar het juiste nummer overboek (ondanks dat de nummers uit mijn al gecontroleerde adressenboek komt).

Ik hoop voor je dat de rekeninghouder coulant is en je het geld terug geeft. Zo niet dan kun je proberen een incassobureau in te schakelen. Mogelijk kan je hiermee je geld terughalen. Als je pech hebt krijg je niks terug en kost het je nog meer geld.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: wo 12 nov 2014 9:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Vorig jaar door een trojan geld overgeboekt naar een Roemeense bankrekening. Gelijk ING gebeld. Transactie was niet meer tegen te houden. ING heeft via de Roemeense bank het geld moeten terughalen. Na een maand stond het weer op mijn rekening. Dus een betaling kan blijkbaar niet worden teruggedraaid. Anders had ING niet zoveel moeite hoeven te doen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 7:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Geld vandaag terugontvangen door nette mensen, die het direct hebben teruggestort!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 8:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Gefeliciteerd! Heb jij even geluk. Boekten ze het bedrag uit zichzelf terug of heb je 1 cent naar hun geboekt met de vraag om het bedrag terug te boeken?
Heb je ze nog bedankt/beloont?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2014 8:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Op de 12e geboekt en de 13e al terug? Echt terug van willekeurige privé personen? Dan kijken die toch elk uur op hun rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2014 9:52 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Piggy schreef:
Gefeliciteerd! Heb jij even geluk. Boekten ze het bedrag uit zichzelf terug of heb je 1 cent naar hun geboekt met de vraag om het bedrag terug te boeken?
Heb je ze nog bedankt/beloont?

Ik heb inderdaad op advies van bank 1 cent overgeboekt met de vraag het bedrag terug te boeken en mijn excuus voor de fout vermeld!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: geen controle
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2014 9:53 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
BillGates schreef:
Op de 12e geboekt en de 13e al terug? Echt terug van willekeurige privé personen? Dan kijken die toch elk uur op hun rekening.

:lol: :lol: Donderdag de dertiende inderdaad!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO