Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank
https://forum.spaarinformatie.nl/abn-amro-f18/onbeschoft-behandeld-bij-abn-amrobank-t1019.html
Pagina 1 van 2

Auteur:  Sphere [ di 23 sep 2008 7:55 pm ]
Berichttitel:  Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Vandaag ging ik naar het kantoor van de ABN-Amrobank in Leiden. Ik vertelde de medewerkster dat ik mijn Bonus-Spaarrekening wilde opheffen en hiertoe een aantal overschrijfformulieren nodig had. Het saldo wil ik namelijk per 1 oktober overmaken, de rente. die een week later (!) volgt daarna.

Toen ik haar vertelde dat ik geen betaalrekening meer had bij deze bank en het bedrag naar een betaalrekening bij een andere bank wilde overmaken, vertelde ze mij doodleuk dat dit helemaal niet kon.

Ik had volgens haar 2 opties: Het saldo contant opnemen, (we praten over een bedrag met 4 nullen) of een zogenoemde "loze rekening" openen a 25 euro (!) om het geld naartoe over te boeken. Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.

Het feit dat ik al >14 jaar deze rekening heb bij deze bank maakt niets uit. Dat ik zelf niet heb gevraagd om beeindiging van mijn slapende betaalrekening aldaar, maakt niet uit.

Nee, in plaats van klantgericht te werk gaan begon mevrouw openlijk te twijfelen aan de handtekening in mijn paspoort. Deze week namelijk iets af van de handtekening welke ik als kind 14 jaar geleden had gezet. Ook merkte ze op dat mijn rekening liep bij het kantoor in Alkmaar en dat ik mogelijk daar naartoe moest om dit soort te regelen!

Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.

Auteur:  Blikoortje [ di 23 sep 2008 8:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Sphere schreef:
Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.
Mijn advies: blijf kalm en hou vast aan overboeking door de bank naar de eigen betaalrekening elders. Overhandig schriftelijk de opdracht. De bank kan dit prima uitvoeren via een eigen 'tussenrekening', het is een kwestie van willen. Het kost dan hooguit een extra rentedag, al betwijfel ik dat zelfs, omdat men bij wegboeken via een eigen betaalrekening ook vaak valuteert.

Auteur:  Sphere [ wo 24 sep 2008 12:09 am ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Blikoortje schreef:
Sphere schreef:
Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.
Mijn advies: blijf kalm en hou vast aan overboeking door de bank naar de eigen betaalrekening elders. Overhandig schriftelijk de opdracht. De bank kan dit prima uitvoeren via een eigen 'tussenrekening', het is een kwestie van willen. Het kost dan hooguit een extra rentedag, al betwijfel ik dat zelfs, omdat men bij wegboeken via een eigen betaalrekening ook vaak valuteert.

Bedankt voor de tip, maar ik ben er klaar mee.

Heb net via internet een prive-pakket aangevraagd en gebruik deze dan uitsluitend om mijn bonusrekening leeg te trekken. Daarna hef ik meteen alles op. Kost me dan wel 8,25 euro, maar de bank waarschijnlijk veel meer. Ook al qua klanten, want deze ervaring zal mijn hele omgeving te horen krijgen.

Auteur:  Geldwolf [ wo 24 sep 2008 3:59 pm ]
Berichttitel: 

hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen

Auteur:  Spaerder [ wo 24 sep 2008 5:23 pm ]
Berichttitel: 

Ik heb persoonlijk geen ervaring met ABN maar ik heb wel een keer van mijn broer een gelijksoortig verhaal gehoord. En toen was Fortis nog helemaal niet in beeld dus met Fortis heeft het niets te maken.

Auteur:  Geldwolf [ do 25 sep 2008 12:06 pm ]
Berichttitel: 

echt wel

Auteur:  Strafford [ do 25 sep 2008 3:36 pm ]
Berichttitel: 

Geldwolf schreef:
hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen


Lijkt me inderdaad totaal irrelevant. De cultuur van een bank verandert niet binnen enkele maanden na een overname.

Auteur:  merel [ vr 26 sep 2008 11:09 pm ]
Berichttitel: 

Geldwolf schreef:
hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen


Ook ik ervaar arrogante, onbeschofte gedrag van het ABN-Amro personeel. al ruim voor de overname door Fortis.

Auteur:  obligataire [ vr 26 sep 2008 11:51 pm ]
Berichttitel: 

Ik constateer geen verschil in gedrag bij de grote banken ING, Rabo en ABN, SNS, ASN......... Echt niet.
Star en bureaucratisch zijn ze allemaal.

Auteur:  rogervdh [ za 27 sep 2008 9:05 am ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Sphere schreef:
Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.


Ik ben ook blij dat ik bij ABN-AMRO vertrokken ben (Ofschoon ze nooit onredelijk tegen me geweest zijn). Ik was dan "Preferred Banker", maar ik had daar geen fluit aan! Alle spaarcenten stonden op de InternetJaar rekening tegen 4,25%...toen alles ongesplist tussen Credit Europe, AT-Bank en nog verschillende anderen en nu een gemiddeld rendement van 5,33% op dit moment. Leuk dat ik als "Preferred Banker" gezien werd, maar ik had daar geen cent voordeel van... Ja, 1 x per jaar belde m'n preferred banker of alles nog naar wens was....ja, daar ben ik vet mee. Ik heb nu zo'n 1.000 euro extra rente t.o.v. bij ABN-AMRO en daar heb ik veel meer aan. :-) Ben blij dat ik bij de kleine banken zit en het is ook nog allemaal 100% afgedekt door het garantiestelsel.

Auteur:  inte [ wo 15 okt 2008 6:09 pm ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Vandaag keurig geinformeerd door een medewerker van de ABN in overvecht Utrecht. Deposito afsluiten was door zijn inzet binnen 5 minuten geregeld. Ik heb verder geen betaalrekening of wat dan ook bij de ABN.

Auteur:  Sphere [ wo 15 okt 2008 11:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Inmiddels heb ik al mijn geld daar weggehaald en alle rekeningen opgeheven.

Auteur:  Paul209 [ do 16 okt 2008 8:20 am ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ook ik ben hard weggelopen bij ABN.
Vroeger had ik daar een kei van een accountmanager.
Voorbeeld: toen het online beleggingssysteem kuren vertoonde en ik met een 3-dubbel aantal KPN-aandelen kwam te zitten, reageerde ie met: "Omdat ABN kennelijk geen goedwerkend systeem kan voeren, neem ik het teveel onmiddellijk van je terug".
In een inmiddels dalende markt, een geweldige actie.
Hoe spijtig was het toen de top van ABN in al haar wijsheid besloot vrijwel alle accountmanagers -ongeacht de leeftijd- met een soort gouden handdruk de deur uit te doen. :roll:
De afbraak van service en klantcontact was ingezet.

Later in de tijd kreeg ik een meningsverschil over in rekening gebrachte kosten van een zakelijke rekening.
Ik heb toen de moeite genomen mijn grieven in een persoonlijk gesprek bij ABN toe te lichten.
Daar werd ik ontvangen door een redelijk jong gozertje die mij bij de inleiding liet weten dat ie doctorandus was en 'direct onder de directeur kwam' (onderdirecteur zal ik maar zeggen).
Dat kwam mooi uit, want ik praat altijd graag met mensen die werkelijk wat in de melk te brokkelen hebben.
Echter, ik viel van mijn stoel van verbazing toen ie toegaf dat ik gelijk had, maar het niet ging krijgen.
Hij overhandigde mij een folder hoe ik schriftelijk een klacht kon indienen ......
Het eindresultaat staat in de eerste regel van deze inzending.

Ik heb geweldige lol als ik ze later scheel zie adverteren hoe goed, sociaal en meedenkend ze zijn, met het doel klanten (opnieuw?) binnen te halen.
Ik vind het helemaal niet raar dat ze in onrustig water terecht gekomen zijn, dat kon ik jaren geleden al voorspellen.
Daar hoef je geen goeroe voor te zijn. :wink:

Auteur:  groentje [ do 16 okt 2008 9:02 pm ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Paul209 schreef:
Hoe spijtig was het toen de top van ABN in al haar wijsheid besloot vrijwel alle accountmanagers -ongeacht de leeftijd- met een soort gouden handdruk de deur uit te doen. :roll:
De afbraak van service en klantcontact was ingezet.


En alles natuurlijk "om u in de toekomst nóg beter van dienst te kunnen zijn ..." :?

Auteur:  Koral [ di 04 nov 2008 10:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Onbeschoft behandeld bij de ABN- Amrobank

Ook ik heb veel verhalen gehoord in het verleden die allemaal neerkwamen op het feit dat het rendement voor de aandeelhouder belangrijker was dan de service voor de klant.

Echter, na een 4tal! uitzonderlijk positieve ervaringen (in de laatste 2 weken) vanuit mijn nabije omgeving zou ik bijna gaan denken dat sinds de ABN Amro een staatsbank is de klant weer voorop staat. Hebben jullie dezelfde indruk/ ervaringen?

Ik ben namelijk aan het overwegen om te gaan overstappen, en moet zeggen dat hoe langer ik in gesprek ben met andere banken hoe meer ik er aan denk om de valuteringsregels voor lief te nemen en bij de ABN klant te worden.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/