Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 8:11 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Sinds 1996 ben ik klant van ABN Bank. In 2008 ben ik ge-emigreerd naar Paraguay...Probleem is het opsturen van een nieuwe wereld pas. Deze komt gewoon niet aan op mijn adres als het niet aangetekend verstuurd wordt,dit is al 2 maal gebeurd helaas...De (staats) post in Paraguay is erg onbetrouwbaar,veel buitenlandse (en binnenlandse) post raakt „zoek“ of men opent zelfs brieven en/of pakketjes. Als dingen vanuit NL NIET aangetekend worden opgestuurd komt het dus NIET aan. En nee....ik woon niet in een achteraf dorp ver weg van de hoofdstad in de jungle...maar in een grotere voorstad van de hoofdstad. Zelfs binnenlands maken veel Paraguyaanse bedrijven en particulieren gebruik van koeriersdiensten (niet goedkoop)....aangezien de gewone post dus NIET werkt.

Na veel vijven en zessen (we zijn inmiddels en JAAR verder!) heb ik besloten dat ze de rekening maar beter kunnen afsluiten. Dit heeft zo geen zin. ABN wil niet de moeite nemen de pas aangetekend te versturen....verder moet ik zeggen dat de communicatie erg moeizaam verloopt en zelfs op antwoord via de mail wacht ik dan 3-4 dagen of zelfs nog langer:-( Hun gratis 0800 nummer kan ik vanuit Paraguay niet bellen.

Gewoon diep triest dat zoiets niet mogelijk is bij deze bank. Mijn inziens dus een BIG FAIL en een RODE KAART voor de ABN.

Wie herkent dit nog meer??

Voor de goede orde de DKB (Duitse bank) pasjes en bescheiden komen WEL aan want die worden (gratis!!) aangetekend opgestuurd,tevens verloopt daar de communicatie ook stukken beter en vooral sneller.

Johan de Vries.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 9:47 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1974
Dit is een spaarforum. Geen betaal -en klaagforum.
Zo te zien is het probleem toch opgelost met de Duitse vrinden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 10:23 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Bovendien, wat heeft ABN/AMRO er nu mee te maken dat de posterijen in Paraguay zo slecht werken. Ik heb niet de indruk dat ABN/AMRO daar actief klanten werft.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ABN/AMRO er niet voor voelt, de andere klanten te laten opdraaien voor de kosten van aangetekende post.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 11:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ze kunnen die kosten toch ook rechtstreeks doorbelasten? Dat zal het probleem niet zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 feb 2013 11:51 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Ik lees nergens in de originele posting dat de klant dat heeft voorgesteld.
Dan nog, verzendingen geschieden tegenwoordig vrijwel automatisch. Als ABN/AMRO de extra moeite zou willen nemen, ook afgezien van de kosten, zou dat louter uit coulance zijn.

En coulance kun je niet opeisen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 3:15 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Dat de e-mail/contact formulieren niet snel beantwoord worden is bij andere banken ook niet vreemd. 0800 nummers bellen vanuit het buitenland daarvan is toch algemeen bekend dat niet gaat of je moet in Nederland een VOIP account nemen. Voordeel is dan meteen dat familie en bekenden jou kunnen bellen voor nationaal tarief en jij hun.

Het telefoonnummer van de ABNAmro vanuit uit het buitenland is: +31 10 241 17 20 en het staat ook op hun website.

Dat de ABNAmro niet in doof is om niet aangetekend te willen verzenden is natuurlijk niet netjes maar heb je zelf al eens gedacht aan een correspondentie adres in Nederland en dat dan een familielid of kennis de pas dan aangetekend aan jou doorzend.

Ik vind zelf dat je niet alle mogelijkheden hebt benut en dat van VOIP is nog redelijk nieuw dus dat had je niet kunnen weten en daarnaast moet je wel een betrouwbaar internet hebben aldaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 3:42 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Kom nou.
Al bijna 10 jaar geleden gebruikte ik Skype, maar iemand die in 2008 welbewust emigreert naar Zuid-Amerika zou niet van het bestaan van iets dergelijks kunnen weten?

Internetverbinding wat minder betrouwbaar? In het ergste geval zul je een paar keer moeten proberen verbinding te maken.

Het ligt wel even anders.
Het barst overal van uitspraken als.......... Nederland, bekijk het maar, ik vertrek. (Er zijn overigens nog wel wat meer uitspraken, die te pas en te onpas worden nagepapegaaid)
Als die mensen aannemen dat ze daarmee naar het paradijs vertrekken, is dat hun zaak. Ze doen maar.
Maar wie denkt dat hij de nadelen van Nederland achter zich kan laten en toch kan blijven profiteren van de gemakken ervan, vraagt erom zo nu en dan zijn neus te stoten.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 4:29 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Wel heel erg flauwe reakties. Afgunst? Het is toch heel normaal tegenwoordig om in het buitenland te wonen als je met pensioen bent of je daar werkt. En de bamk accepteert toch Nederlanders in het buitenland? Niks profiteren, want je betaalt toch voor service ? En de bank wil toch dat er zorgvuldig wordt omgegaan met pasjes? Waarom doen zij het zelf dan niet? En waarom kan een Duitse bank wel aangetekend verzenden?

Ook met schriftelijke correspondentie verloopt het niet vlekkeloos, zo ontving ik onlangs een verzoek om nadere identificatiegegevens nadat reactietermijn al was verstreken (omdat de bank er geen rekening mee houdt dat post naar het buitenland langer onderweg is en ook omdat de bank in kwestie had verzuimd het buitenland te vermelden, waardoor de post eerst naar een ander continent was gestuurd).

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 5:07 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Nog één reactie dan, omdat mijn vorige als flauw gezien wordt.

Wie in het buitenland gaat wonen in verband met werk, werkt aan de wereld. Niks mis mee. Maar hier in Nederland menen wij van immigranten aanpassingen te mogen eisen, we vragen zelfs om zowat alle banden met het geboorteland te verbreken. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ook emigranten zich minstens dezelfde moeite getroosten. Met andere woorden, inburgeren in het "nieuwe" land en niet bij het minste geringste terugvallen op het land van herkomst.

Het gaat hier over een bank. Als je de berichten, ook hier op het forum over banken moet geloven, zijn Nederlandse banken zowat de meest verwerpelijke instellingen op aarde.
In elk land is een bank te vinden, zoek het daarmee maar uit.

In grote lijnen gaat hetzelfde op voor gepensioneerden, Nederland is toch zo slecht ?
Binnen de EU kan men nog enige rechten doen gelden, daarbuiten is men gewoon aan zichzelf overgeleverd, wat mij betreft.
De EU is toch ook zo'n verwerpelijke instelling?

En tenslotte, om vooral niet weer flauw over te komen:
Dat een Duitse bank beter inspeelt op de situatie in Paraguay is niet verwonderlijk, lees de geschiedenis!

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 11:05 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik zou verzending naar een familielid/vriend in NL vragen en die de pas aangetekend laten opsturen. Dit mag je niet van ABNAMRO verwachten, maar het zou wel mooi zijn als ze het kunnen regelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2013 10:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ongelofelijk...wat een debiele reacties hierzo!! Zal wel typisch Nederlands zijn denk ik dan maar.
Uiteraard had ik ZELF al aangeboden het eea te betalen ivm het aangetekend opsturen...dat leek me zelf ook logisch...echter wilde men dit niet doen. Dat het pashe centraal aangemaakt wordt en dat het DAAROM niet aangetekend kan is dus gewoon flauwekul.
En het opsturen naar een familielid wilde ABN ook niet doen...omdat ik de enige (hoofd) rekeninghouder ben (was)...dus tot zover dat punt.

Het is inmiddels opgelost idd door de DKB...:-)

@JandeV:En tenslotte, om vooral niet weer flauw over te komen:
Dat een Duitse bank beter inspeelt op de situatie in Paraguay is niet verwonderlijk, lees de geschiedenis!

leg uit??? dat snap ik effe niet..?? Wat bedoel je daarmee?? Dat er in Paraguay meer Duitsers wonen dan Nederlanders, mmm ja dat is eigenlijk in bijna elk land zo...mede omdat er 82 miljoen Duitsers zijn en maar 16 miljoen Nederlanders. Dus wat is je punt?

Verder is idd het internet hier ook erg traag en slecht ontwikkeld...maar goed dat is weer een ander verhaal. En verder zou ik niet weten welke bank met Skype werkt?? De ABN in ieder geval niet.

Ik vind (nogmaals) na zoveel jaar trouwe klant dat dit een uiterst slechte service is van de ABN. Punt uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 2:03 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Dat je het zelf hun aan geboden om de kosten te betalen had je in je eerste bijdrage er niet bijgeschreven en er stond wel heel veel het woord "gratis" was natuurlijk ook een Nederlandse eigenschap is maar je begrijpt dan wel hier dat als jouw benaderingswijze wordt gezien. :wink:

Dat van Duitser en de situatie in Paraguay is totaal niet van nut in deze discussie en het is voor de eerste keer dat hier hier op de rapportage knop heb geklikt.

Ik las ook later dat in Paraguay internet nog geen vlucht heeft genomen een betrouwbare VOIP is niet echt doenbaar.

Bedrijven hebben tegenwoordig speciale medewerkers die Facebook, twitter, etc in het oog houden naar ontevreden klanten en dat schijnt zelfs beter te werken als communicatie middel dan de traditionele communicatiemiddelen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO