Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ik heb 1 of meerdere negatieve ervaringen met de ABN- Amrobank
Ja 59%  59%  [ 26 ]
Nee 41%  41%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 44
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 7:55 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Vandaag ging ik naar het kantoor van de ABN-Amrobank in Leiden. Ik vertelde de medewerkster dat ik mijn Bonus-Spaarrekening wilde opheffen en hiertoe een aantal overschrijfformulieren nodig had. Het saldo wil ik namelijk per 1 oktober overmaken, de rente. die een week later (!) volgt daarna.

Toen ik haar vertelde dat ik geen betaalrekening meer had bij deze bank en het bedrag naar een betaalrekening bij een andere bank wilde overmaken, vertelde ze mij doodleuk dat dit helemaal niet kon.

Ik had volgens haar 2 opties: Het saldo contant opnemen, (we praten over een bedrag met 4 nullen) of een zogenoemde "loze rekening" openen a 25 euro (!) om het geld naartoe over te boeken. Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.

Het feit dat ik al >14 jaar deze rekening heb bij deze bank maakt niets uit. Dat ik zelf niet heb gevraagd om beeindiging van mijn slapende betaalrekening aldaar, maakt niet uit.

Nee, in plaats van klantgericht te werk gaan begon mevrouw openlijk te twijfelen aan de handtekening in mijn paspoort. Deze week namelijk iets af van de handtekening welke ik als kind 14 jaar geleden had gezet. Ook merkte ze op dat mijn rekening liep bij het kantoor in Alkmaar en dat ik mogelijk daar naartoe moest om dit soort te regelen!

Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 8:12 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Sphere schreef:
Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.
Mijn advies: blijf kalm en hou vast aan overboeking door de bank naar de eigen betaalrekening elders. Overhandig schriftelijk de opdracht. De bank kan dit prima uitvoeren via een eigen 'tussenrekening', het is een kwestie van willen. Het kost dan hooguit een extra rentedag, al betwijfel ik dat zelfs, omdat men bij wegboeken via een eigen betaalrekening ook vaak valuteert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 12:09 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Blikoortje schreef:
Sphere schreef:
Direct overmaken naar een rekening buiten de ABN- Amro kon niet.
Mijn advies: blijf kalm en hou vast aan overboeking door de bank naar de eigen betaalrekening elders. Overhandig schriftelijk de opdracht. De bank kan dit prima uitvoeren via een eigen 'tussenrekening', het is een kwestie van willen. Het kost dan hooguit een extra rentedag, al betwijfel ik dat zelfs, omdat men bij wegboeken via een eigen betaalrekening ook vaak valuteert.

Bedankt voor de tip, maar ik ben er klaar mee.

Heb net via internet een prive-pakket aangevraagd en gebruik deze dan uitsluitend om mijn bonusrekening leeg te trekken. Daarna hef ik meteen alles op. Kost me dan wel 8,25 euro, maar de bank waarschijnlijk veel meer. Ook al qua klanten, want deze ervaring zal mijn hele omgeving te horen krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 3:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 5:23 pm 

Geregistreerd: za 19 jul 2008 10:24 pm
Berichten: 22
Ik heb persoonlijk geen ervaring met ABN maar ik heb wel een keer van mijn broer een gelijksoortig verhaal gehoord. En toen was Fortis nog helemaal niet in beeld dus met Fortis heeft het niets te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 12:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
echt wel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 3:36 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:18 am
Berichten: 24
Geldwolf schreef:
hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen


Lijkt me inderdaad totaal irrelevant. De cultuur van een bank verandert niet binnen enkele maanden na een overname.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 11:09 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
Geldwolf schreef:
hahah ach ja de abn is niet meer wat het geweest is, tis allemaal de schuld van fortis maar er is helaas niets meer aan te doen


Ook ik ervaar arrogante, onbeschofte gedrag van het ABN-Amro personeel. al ruim voor de overname door Fortis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 11:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik constateer geen verschil in gedrag bij de grote banken ING, Rabo en ABN, SNS, ASN......... Echt niet.
Star en bureaucratisch zijn ze allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 9:05 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Sphere schreef:
Ik ben met stomheid geslagen door deze arrogante, onbeschofte behandeling van een trouwe klant.


Ik ben ook blij dat ik bij ABN-AMRO vertrokken ben (Ofschoon ze nooit onredelijk tegen me geweest zijn). Ik was dan "Preferred Banker", maar ik had daar geen fluit aan! Alle spaarcenten stonden op de InternetJaar rekening tegen 4,25%...toen alles ongesplist tussen Credit Europe, AT-Bank en nog verschillende anderen en nu een gemiddeld rendement van 5,33% op dit moment. Leuk dat ik als "Preferred Banker" gezien werd, maar ik had daar geen cent voordeel van... Ja, 1 x per jaar belde m'n preferred banker of alles nog naar wens was....ja, daar ben ik vet mee. Ik heb nu zo'n 1.000 euro extra rente t.o.v. bij ABN-AMRO en daar heb ik veel meer aan. :-) Ben blij dat ik bij de kleine banken zit en het is ook nog allemaal 100% afgedekt door het garantiestelsel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 6:09 pm 

Geregistreerd: vr 02 mei 2008 12:06 am
Berichten: 9
Vandaag keurig geinformeerd door een medewerker van de ABN in overvecht Utrecht. Deposito afsluiten was door zijn inzet binnen 5 minuten geregeld. Ik heb verder geen betaalrekening of wat dan ook bij de ABN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 11:42 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Inmiddels heb ik al mijn geld daar weggehaald en alle rekeningen opgeheven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 8:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ook ik ben hard weggelopen bij ABN.
Vroeger had ik daar een kei van een accountmanager.
Voorbeeld: toen het online beleggingssysteem kuren vertoonde en ik met een 3-dubbel aantal KPN-aandelen kwam te zitten, reageerde ie met: "Omdat ABN kennelijk geen goedwerkend systeem kan voeren, neem ik het teveel onmiddellijk van je terug".
In een inmiddels dalende markt, een geweldige actie.
Hoe spijtig was het toen de top van ABN in al haar wijsheid besloot vrijwel alle accountmanagers -ongeacht de leeftijd- met een soort gouden handdruk de deur uit te doen. :roll:
De afbraak van service en klantcontact was ingezet.

Later in de tijd kreeg ik een meningsverschil over in rekening gebrachte kosten van een zakelijke rekening.
Ik heb toen de moeite genomen mijn grieven in een persoonlijk gesprek bij ABN toe te lichten.
Daar werd ik ontvangen door een redelijk jong gozertje die mij bij de inleiding liet weten dat ie doctorandus was en 'direct onder de directeur kwam' (onderdirecteur zal ik maar zeggen).
Dat kwam mooi uit, want ik praat altijd graag met mensen die werkelijk wat in de melk te brokkelen hebben.
Echter, ik viel van mijn stoel van verbazing toen ie toegaf dat ik gelijk had, maar het niet ging krijgen.
Hij overhandigde mij een folder hoe ik schriftelijk een klacht kon indienen ......
Het eindresultaat staat in de eerste regel van deze inzending.

Ik heb geweldige lol als ik ze later scheel zie adverteren hoe goed, sociaal en meedenkend ze zijn, met het doel klanten (opnieuw?) binnen te halen.
Ik vind het helemaal niet raar dat ze in onrustig water terecht gekomen zijn, dat kon ik jaren geleden al voorspellen.
Daar hoef je geen goeroe voor te zijn. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
Hoe spijtig was het toen de top van ABN in al haar wijsheid besloot vrijwel alle accountmanagers -ongeacht de leeftijd- met een soort gouden handdruk de deur uit te doen. :roll:
De afbraak van service en klantcontact was ingezet.


En alles natuurlijk "om u in de toekomst nóg beter van dienst te kunnen zijn ..." :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 10:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Ook ik heb veel verhalen gehoord in het verleden die allemaal neerkwamen op het feit dat het rendement voor de aandeelhouder belangrijker was dan de service voor de klant.

Echter, na een 4tal! uitzonderlijk positieve ervaringen (in de laatste 2 weken) vanuit mijn nabije omgeving zou ik bijna gaan denken dat sinds de ABN Amro een staatsbank is de klant weer voorop staat. Hebben jullie dezelfde indruk/ ervaringen?

Ik ben namelijk aan het overwegen om te gaan overstappen, en moet zeggen dat hoe langer ik in gesprek ben met andere banken hoe meer ik er aan denk om de valuteringsregels voor lief te nemen en bij de ABN klant te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO