Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 11:03 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik zag een advertentie voorbijkomen met o.a. .... Sparen tot 5% bij ABN-AMRO....

Aangezien het mijn huisbank is was ik wel heel nieuwsgierig.

En wat blijk het is de AEX Spaarrekening .... Met de AEX Spaarrekening kan de rente oplopen tot 5,00% op jaarbasis.

....Daalt de AEX-Index® of blijft deze gelijk, dan ontvangt u geen rente. Uw inleg is gegarandeerd.


En dit mag ook spaarrekening heten !! Dit is toch gewoon een flipperkast ! Waar is de toezichthouder nu ?

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 11:40 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Opnieuw een van de vele producten die in de markt worden gezet.
Het is een oud concept, dat al veel eerder is ingezet door diverse partijen.
Blijft het beursklimaat slecht, dan blijft het rendement op dit product ook slecht.
Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.
In het verleden heb ik wel eens AEX-clickers gehad, die een behaalde koerswinst (van bijvoorbeeld iedere 10 of 20 %) deden vast clicken.
Dat was, naar mijn eigen mening, een goed product.
Een eenmaal behaalde koerswinst bleef immers vast staan, ook als daarna de index wegzakte.
Maar ik zie dergelijke producten niet meer in de markt.

Het product AEX spaarrekening is reeds eerder besproken op dit forum, maar op dit moment kan ik dit niet 1-2-3- terug vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 12:56 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Lang geleden heb ik geleerd dat "sparen" gelijk is aan "inkomsten" min "uitgaven". Er is dus geen extra voorwaarde dat je rente op "sparen" moet krijgen. Dus in die zin is het een spaarrekening. "Iets" minder lang geleden dan mijn schooltijd heb ik een AEX rekening geopend, waarop ik de laatste tijd geen geld meer heb ingelegd. Ik twijfel of ik de rekening nog wel moet aanhouden, aangezien ik de laatste maanden geen rente meer heb ontvangen (gelukkig maar over een fractie van totale spaartegoeden), maar de AEX staat nu zo laag dat die alleen nog maar kan stijgen. Ik hoop dat dan de maximale rente vergoeding van deze rekening ook weer gaan stijgen richting 7% en daar aan voorbij.

disclaimer: de opmerking over de stand van de aex moet niet gelezen worden als een advies.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 9:31 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik vind het eigenlijk een misleidende naam.
Los van een definitie van sparen, denk ik dat ik niet alleen ben door te zeggen dat ik bij een "spaarrekening" toch eerder hieraan denk (waarbij de vergoeding > 0 is).
Citaat:
Een spaarrekening is een rekening waarmee klanten kunnen sparen bij een bank, die daar een vergoeding in de vorm van variabele rente voor geeft.

Ook ik ken het product "AEX-spaarrekening" al wat langer en heb in het verleden meerdere keren een trance genomen. Per saldo is het altijd lager uitgekomen dan de spaarrente die ik er voor had kunnen krijgen.

... en inderdaad, maar goed van die disclaimer want ik had al willen reageren op de AEX die alleen maar omhoog kan gaan.... Ik zou daar namelijk geen geld op durven inzetten !!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2011 12:12 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik heb er nog iets over terug gevonden:

http://www.spaarinformatie.nl/blog/6-ab ... arrekening

en

viewtopic.php?f=62&t=4278


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014 10:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Het is oud nieuws. Toch even melden.


ABN Amro stopt met AEX Spaarrekening
21 augustus 2014

Vanwege een gebrek aan belangstelling trekt ABN Amro de stekker uit de AEX Spaarrekening. Vanaf 1 september kunnen klanten geen geld meer overmaken naar deze rekening, waarmee op een relatief risicoloze manier kan worden meegeprofiteerd van een stijgende AEX-index.

Noteert de toonaangevende Amsterdamse beursgraadmeter na een halfjaar hóger dan op het moment van de inleg, stijgt de spaarrente mee tot maximaal 5% op jaarbasis. Maar is de AEX in die 6 maanden niet gestegen, wordt geen rente uitgekeerd. De inleg is echter gegarandeerd, waardoor de AEX Spaarrekening ook door de Consumentenbond als een spaarproduct werd beschouwd.

Op de valreep
Avontuurlijke spaarders die menen dat de Amsterdamse beurs eind februari hoger staat dan de huidige 404 punten (21 augustus), kunnen op de valreep nog een AEX Spaarrekening openen. Op maandag 25 augustus stopt ABN Amro met het aanbieden. Huidige klanten zijn inmiddels per brief of bankmail geïnformeerd over het besluit van de bank.

Zie onze online spaarrentevergelijker voor een overzicht van alle reguliere spaarrekeningen en -deposito’s.

Bron: ABN Amro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 nov 2014 10:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Overigens was het rendement van de AEX spaarrekening de laatste 2 jaar niet verkeerd - ik vergelijk dit product (spaarrekening vallend onder depositogarantiestelsel) met een deposito van 6 maanden, want zo lang ben / was je het geld kwijt. Na die 6 maanden werd de rente bepaald adhv de AEX ontwikkeling. Een heel aardig gemiddeld rendement, een stuk beter dan de 1,80% die momenteel als max geldt voor een deposito van 6 maanden.

Rendement:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/ ... zicht.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO