Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen rente-op-rente meer
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 3:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ik heb een 10-jaars deposito uit 2012 en nu krijg ik een brief dat ze stoppen met rente-op-rente in 2020. Ach, nog 2 jaar te gaan, maar toch jammer dat ze de voorwaarden aanpassen tijdens de looptijd.

Voorwaarden wijzigingen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 4:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Dan heb je ook nog een mooie rente, als deze uit 2012 stamt.. goed gedaan!

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 4:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
theswitch schreef:
Ik heb een 10-jaars deposito uit 2012 en nu krijg ik een brief dat ze stoppen met rente-op-rente in 2020. Ach, nog 2 jaar te gaan, maar toch jammer dat ze de voorwaarden aanpassen tijdens de looptijd.

Voorwaarden wijzigingen


De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe stortingen vanaf 1-1-2020, toch?

Citaat:
Heeft u een Spaar Deposito met maandrente of rente-op-rente? U kunt dan vanaf 1 januari 2020 geen nieuwe inleg meer doen op die rekening. U kunt wel een Spaar Deposito met jaarrente aanvragen. De rente wordt dan standaard uitgekeerd op uw tegenrekening. De tegenrekening is de rekening die u zelf opgegeven heeft, bijvoorbeeld uw betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 4:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
theswitch schreef:
Ik heb een 10-jaars deposito uit 2012 en nu krijg ik een brief dat ze stoppen met rente-op-rente in 2020. Ach, nog 2 jaar te gaan, maar toch jammer dat ze de voorwaarden aanpassen tijdens de looptijd.

Voorwaarden wijzigingen


De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe stortingen vanaf 1-1-2020, toch?

Citaat:
Heeft u een Spaar Deposito met maandrente of rente-op-rente? U kunt dan vanaf 1 januari 2020 geen nieuwe inleg meer doen op die rekening. U kunt wel een Spaar Deposito met jaarrente aanvragen. De rente wordt dan standaard uitgekeerd op uw tegenrekening. De tegenrekening is de rekening die u zelf opgegeven heeft, bijvoorbeeld uw betaalrekening.



Natuurlijk. Voor reeds ingelegde bedragen kunnen ze niets meer wijzigen. Dat zou wat zijn zeg als ze dat zouden willen of kunnen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 5:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ja dit was één met 4.6% rente (op rente). Maar de nieuwe rente inleg 2020 en 2021 zijn dat dus niet meer. Waar zijn die tijden van de rente.. Weemoed, heimwee, vroeger was alles beter.. sentiment ten over, maar dat levert niks op :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 5:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
theswitch schreef:
Ja dit was één met 4.6% rente (op rente). Maar de nieuwe rente inleg 2020 en 2021 zijn dat dus niet meer

Waar lees jij dat? U kunt geen nieuwe inleg meer doen, maar de bank wel.... U dient een nieuwe rekening te openen voor nieuwe inleg met jaarrente op de tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 6:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
BillGates schreef:
theswitch schreef:
Ja dit was één met 4.6% rente (op rente). Maar de nieuwe rente inleg 2020 en 2021 zijn dat dus niet meer

Waar lees jij dat? U kunt geen nieuwe inleg meer doen, maar de bank wel.... U dient een nieuwe rekening te openen voor nieuwe inleg met jaarrente op de tegenrekening.


In de brief staat:

Abm Amro brief schreef:
* Op dit moment heeft u een Spaar Deposito waarbij u rente wordt bijgestort op de hoofdsom (rente op rente). Volgens de nieuwe voorwaarden is deze rente op rente niet meer mogelijk. U behoudt uw huidige Spaar Deposito tot de afgesproken einddatum, maar u kunt vanaf 1 januari geen nieuwe inleggen meer doen. ... De rente wordt dan jaarljks uitgekeerd op uw tegenrekening


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 6:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Staat er toch duidelijk. Geldt voor nieuwe inleg. Rente wordt nog op het oude deposito bijgeschreven.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 6:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
theswitch schreef:
In de brief staat:

Abm Amro brief schreef:
* Op dit moment heeft u een Spaar Deposito waarbij u rente wordt bijgestort op de hoofdsom (rente op rente). Volgens de nieuwe voorwaarden is deze rente op rente niet meer mogelijk. U behoudt uw huidige Spaar Deposito tot de afgesproken einddatum, maar u kunt vanaf 1 januari geen nieuwe inleggen meer doen. ... De rente wordt dan jaarljks uitgekeerd op uw tegenrekening


Maar je laat weg wat op de ... staat. Daarin wordt gesproken over een nieuwe rekening. "Dan" slaat op de nieuw geopende rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 7:35 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Zucht...

In de 'veelgestelde vragen':
Citaat:
Citaat:
Wat betekent deze aanpassing van de voorwaarden voor uw lopende deposito’s?
Uw Spaar Deposito’s met een lopend contract (afgesproken rente en termijn) lopen gewoon door tot de einddatum zoals ze zijn. 
...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 9:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Heb er nog een paar bij RABO lopen tot 2028, als ik er vanaf zou willen moet ik nog een boeterente betalen ook, dat is nog steeds de arrogantie van de banken, ondanks dat ze maar wat blij zullen zijn als ik morgen aanklop.

maar ik wacht wel hoor tot 2028 RABO, haha.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 okt 2019 1:23 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
edwin schreef:
als ik er vanaf zou willen moet ik nog een boeterente betalen ook
Heb je al formeel een verzoek ingediend?
Een buurman hier kon wat geld gebruiken en wilde daarvoor één of twee deposito's voortijdig laten eindigen. Bij zijn eerste verzoek om coulance had hij al prijs, al weet ik zo niet bij welke bank dat was.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO