alphons schreef:
‘Bij grote zakelijke klanten is het moeilijker winst maken’, zegt de accountmanager. ‘Daar lopen heel veel controllers rond die precies weten welke tarieven wij kunnen vragen. Als je zelf met de eigenaar van een kleiner bedrijf aan tafel zit, gaat het onderhandelen een stuk beter. Zeker de laatste tijd.’
Waarschijnlijk bedoelt hij ook dat veel gewone spaarders niet goed uit hun doppen kijken en niet het gevoel krijgen dat de Rabo bijv. door veel te lage rentes op spaartegoeden hen een poot probeert uit te draaien. Bij de grote bedrijven lopen blijkbaar mensen rond die weten hoe de markt in elkaar steekt en die met de tarieven van de Rabo niet zomaar genoegen nemen, i.t.t. de gemiddelde spaarder (en MKB-er) die zich niet verder heeft georienteerd en nog steeds het idee heeft 'wat Rabo doet is goed'.
En verder... ik wordt eerlijk gezegd onderhand een beetje naar van al die stukken waarin de Rabo op het schild geheven wordt en dat vooral ook graag laat gebeuren (betere reclame kun je je immers niet wensen). De arrogantie wordt met de dag groter en wat de gevolgen hiervan zijn naar de klanten toe, laat zich raden... Het gaat door alle berichtgeving zo goed met de Rabo dat ze eigenlijk hun klanten niet meer nodig hebben en dat zullen ze laten merken ook...