Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 8:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 11:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Gisteren in het programma Radar het onderwerp: OpMaatHypotheek van de Rabobank. Hieruit blijkt dat het spaargedeelte van de OpMaatHypotheek niet veilig is: het spaarsaldo neemt langzaam af!
De Rabobank steekt z'n kop in het zand. Rabobank dit zal jullie niet helpen, je zal dan hoe dan ook met de billen bloot moeten!

Link uitzending: http://player.omroep.nl/?aflID=10316750 Het betreffende onderwerp komt na zo'n 14 minuten aan bod.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Laatst bijgewerkt door Juno op di 17 nov 2009 12:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 11:51 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Heb ik dit zelfde gedrag ook eerst bij de DSB gezien...? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 8:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
struisvogelpolitiek :lol: tegenwoordig voor veel financiële dienstverleners weer een goede favoriet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 nov 2009 12:57 pm
Berichten: 4
Rabobank gaat schade OpMaat Hypotheek herstellen

Rabobank gaat circa 100.000 klanten met een OpMaat Hypotheek compenseren. Zij krijgen spaargeld terug dat de bank zonder toestemming uit het spaargedeelte van hun hypotheek heeft gehaald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 dec 2009 10:23 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Maar het is een sigaar uit eigen doos, want je moet alsnog je eigen premie betalen over de betreffende jaren. Kijk maar even naar Nova van 4 december op Uitzending Gemist.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 12:17 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zat vanavond een woordvoerder van RABO bij Radar over deze kwestie. Naar mijn waarneming heeft hij daarbij RABO eerder schade berokkent, dan de bank een dienst bewezen.
Verbazingwekkend hoe weinig ze bij de RABO kennelijk hebben begrepen van de imagoschade die zo'n affaire kan opleveren. Als ik de man vergelijk met de manier waarop Hans van Goor destijds in hetzelfde programma met de verwijten aan het adres van DSB omging, dan was dit van een bedroevende kwaliteit, ongehoord arrogant bovendien.
De RABO woordvoerder deed nauwelijks iets anders dan zich verschuilen achter de uitspraken van de ombudsman. En van coulance inzake klanten die net buiten het door de ombudsman aangegeven tijdvak vielen, wilde hij niks weten, ook al bleek zwart op wit dat ze exact hetzelfde probleem met RABO hadden.
RABO probeerde - ondanks de andersluidende uitspraak van de ombudsman - nog overeind te houden dat ZIJ niks fout hadden gedaan. Verbluffend........alsof ze het zelf écht zo geloven......
Ze spraken al enige jaren over deze problematiek met hun klanten........Op de vraag of dat inmiddels wat had opgeleverd voor die klanten bleef de man het antwoord schuldig. Over individuele gevallen praten wilde hij niet, evenmin daarvoor iets toezeggen. Een handvol klachten bij de ombudsman, daar draaide deze hele zaak om, volgens hem. Heel veel klanten waren ook tevreden met het product aldus de zegsman, waarop presentatrice Herzenberg reageerde met: "allicht, die wisten tot nu toe helemaal niet hoe het fout zat met deze hypotheek....."
Nee, RABO is met dit beschamende tv-optreden voor mij totaal door het ijs gezakt. Even heeft RABO het masker laten zakken en het ware gezicht van de bank vond ik ontluisterend.
Gelukkig heb IK er géén hypotheek.........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2009 12:03 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Blikoortje schreef:
Zat vanavond een woordvoerder van RABO bij Radar over deze kwestie. Als ik de man vergelijk met de manier waarop Hans van Goor destijds in hetzelfde programma met de verwijten aan het adres van DSB omging, dan was dit van een bedroevende kwaliteit, ongehoord arrogant bovendien. Nee, RABO is met dit beschamende tv-optreden voor mij totaal door het ijs gezakt. Even heeft RABO het masker laten zakken en het ware gezicht van de bank vond ik ontluisterend.
Helemaal mee eens Blikoortje, ik dacht precies hetzelfde maar dacht ook nog terug aan RABO Bert die het verstandig zou vinden dat de kleine banken hun % maar eens wat moesten gaan verlagen, zodat zij als grootbank hun spaarprocentjes nog verder omlaag konden brengen. Beschamende vertoning, maar geweldig dat die arrogante bank nu ook eens een koekje van eigen deeg te slikkken krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009 7:38 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Blikoortje schreef:
Gelukkig heb IK er géén hypotheek.........

Ik wel, maar gelukkig een aflossingsvrije zonder onduidelijke spaar en/of beleggingsconstructies.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009 6:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 29 jun 2008 10:05 pm
Berichten: 61
Woonplaats: bassfly@casema.nl
Ik heb ruim 5 jaar (mrt 2003 - aug 2008) een Opmaat hypotheek gehad bij de Rabobank.

In 2008 heb ik hem kostenloos kunnen omzetten naar een aflossingsvrije hypotheek. Precies mooi getimed want daarna begon de beurs te kelderen. :D

Wel jammer dat ik niet voor compensatie in aanmerking kom (alleen Opmaat hypotheek afgesloten tot 2000). :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 dec 2009 8:32 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
De Ombudsman Financiële Dienstverlening heeft aan Rabobank een pakket maatregelen aanbevolen om de overeenkomst met Opmaat Hypotheekklanten aan te passen en aan te vullen. De klacht tegen Rabobank gaat over het onvoldoende (duidelijk) informeren over de werking en waarschuwen tegen de risico's van dit product.

Lees verder:
http://nl.sitestat.com/afm/consumenten/ ... otheek.pdf

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO