Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 10:48 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Ik zag vandaag ineens dat de Rabobank geld op mijn rekening heeft gestort. Vier losse storingen, in totaal ongeveer 17 euro. Elke storting voor een oude verlopen bankpas waar blijkbaar nog Chipknip-tegoed op stond. Zelfs van een pas met verloopdatum 2001. Nou, schiet mij maar lek, ik wist echt niet meer dat ik ooit geld op m'n chipknip had gezet en dat ik het blijkbaar niet had opgemaakt. Dank, Rabobank, ik vind het netjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 1:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Even wat nuancering:
Ze zijn wettelijk verplicht om het saldo aan je terug te storten. Volgens de website van de Chipknip gebeurt dat bij alle banken voor 7 februari 2015.
Dat Rabo jouw Chipknip-saldo van oude passen niet eerder heeft overgezet of teruggestort vind ik discutabel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 8:56 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Hmmmmm, ja, dat is ook weer zo :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015 10:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Het was mij niet duidelijk dat het ook om chipknip bedragen van oude/verlopen passen ging.
Ik had begrepen dat het om de bedragen op de huidige pas gaat.
Dan ben ik benieuwd of ik van ing nog iets ga krijgen, ik had die pas per abuis al door midden geknipt afgelopen zomer, en er stond ook nog iets op (niet veel, zal minder dan vier euro zijn geweest).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 1:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
ook 3 euro ontvangen, in 2 stortingen...

was ook niet bekend dat er nog iets op stond

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015 4:52 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Vind het wel vreemd, meestal ben ik wel redelijk scherp op dat soort dingen. En ik heb maarliefst 4 stortingen gehad. Het zal wel :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 9:41 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Ook ik -in mijn geval ING- heb nu stortingen gehad.
100% dat ik altijd mijn saldo heb leeggehaald !! Zeker mijn huidige pas een maand geleden, toch stond daar volgens de ING nog 15 cent op?!

Misschien een vorm van rente of zo wat je niet op je eigen pas zag, maar wel in de administratie zit? Geen idee....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 11:06 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@namlian. In de betaalomschrijving staat het pasnummer. Bij mij betrof het een terugstorting van het mijn vorige pas (<2009).

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 12:34 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... rug__.html

Sommige klanten van ING kunnen woensdag leuke extraatjes tegemoet zien. Zo zijn er 47.227 passen met een saldo van meer dan 50 euro en op 133 passen stond nog het maximale bedrag van 500 euro op de chipknip. Ook is er een pas van meer dan twaalf jaar geleden waarop ooit 1000 gulden stond. Deze rekeninghouder krijgt 453,78 euro bijgeschreven op zijn rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 12:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Weet dus zeker dat ik nog een klein saldo op mijn vorige pas had, niet terug ontvangen.
Tot mijn verbazing zag ik net bij mijn moeder op de rekening twee leuke bedragen verschijnen. Moet nog van vele jaren geleden zijn geweest van mijn vader. Tenzij ING druk bezig is bedragen op verkeerde rekeningen te storten? Automatisering icm menselijke fouten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 1:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Ik ben benieuwd wat de banken doen met de saldo's waarvan de oorspronkelijke tegenrekeningen niet meer bestaan.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 2:12 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
1x raden ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 2:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Icesave today,I save schreef:
@namlian. In de betaalomschrijving staat het pasnummer. Bij mij betrof het een terugstorting van het mijn vorige pas (<2009).
Dank voor de tip. Bij mij stamt het tegoed dus blijkbaar nog van 3 passen terug. Voorheen stonden er echter geen pasvolgnummers op. De laatste paar konden het in elk geval niet zijn, want die heb ik nooit gebruikt als Chipknip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 9:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik kreeg vandaag ook 10 euro rond, terug van ING. Vorige pasnummer.

Maar echt begrijpen doe ik het niet. Misschien stel ik nu een hele domme vraag, maar ik heb altijd begrepen dat een chipknip zoiets is als contant geld.
Je stort geld vanaf je bankrekening op de chipknip, en vanaf dat moment is het contact met de bank verbroken.
De bank 'ziet' toch niet wat je met dat geld doet? Of je het hebt opgemaakt of niet?
En stel dat je de pas in kleine stukjes hebt geknipt (wat ik heb gedaan) hoe kan de bank dan ooit weten wat daar nog op stond? Hoofdpijn bij obli :wink:

Ik zou bijna denken dat die 10 euro gewoon een geschat bedrag is. Om vragen of klachten vóór te blijven of zoiets?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015 9:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Elke chipknip transactie wordt wel geboekt bij de betaalpalen. Als je oplaad weet de bank 100% zeker wat je tegoed is. Bij betalingen wordt de betaal-terminal één keer per zoveel tijd uitgelezen om zo het geld naar de ontvanger te sturen, met daarin alle chipknip nummertjes.
Dus even de logging van de database napluizen en dan moeten ze elk tegoed kunnen uitrekenen. Niks anoniem, behalve dat je niet zelf je eigen transacties kan inzien op een rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO