Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 10:51 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
https://www.rabobank.nl/particulieren/p ... ste_rente/
3 jaar -0,1%
4 jaar -0,2%
Vanaf 5 jaar - 0,3%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 11:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Het is ook helemaal niks meer he.
Nog niet zo heel lang geleden heb ik dit geopend en we zijn gewoon bijna anderhalf procent lager.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 7:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Dit gaat wel heel snel, afgelopen januari nog vast gezet voor 15 jaar tegen 4%. Blij dat ik dat nog heb kunnen doen.
Lijkt me ook als ik hier vanaf zou willen, dat ik geen boete zou gaan betalen. Maar zo zal het wel niet werken bij de Rabobank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 9:11 pm 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
Ik zou niet blij zijn om 15 jaar mijn geld weg te zetten tegen 4% :( ...maar je betaald wel altijd een boete van minimaal 0,25% per dan nog resterende jaren en een boeterente bij opname als de middenrente hoger is bij de dan nog geldende looptijd van een vergelijkbare doelsparen van dan b.v 10 jaar dan betaal je daarover ook nog een boete.

Futuretrader


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 9:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik kan je zin niet volgen zonder interpunctie, maar wij zijn wel blij, en spreken je over een paar jaar wel weer :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 10:35 pm 

Geregistreerd: wo 17 aug 2011 10:16 pm
Berichten: 46
henrid schreef:
Ik kan je zin niet volgen zonder interpunctie, maar wij zijn wel blij, en spreken je over een paar jaar wel weer :mrgreen:
Dat de lange rente daalt is niks nieuws,dat is al jaren zo,maar als je niet meer rendement op je geld kan maken dan 3% per jaar is dit sparen het enige wat je kan doen.Daarom zei ik ook tegen de vorige schrijver dat ik ook niet blij zou zijn met de 4% rente die hij kreeg bij het afsluiten.En u denkt blijkbaar dat ik niet verwacht dat deze rente niet lager gaat,ik verwacht wel dat die nog lager gaat :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014 10:50 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
Futuretrader schreef:
[]Ik zou niet blij zijn om 15 jaar mijn geld weg te zetten tegen 4% :( ...maar je betaald wel altijd een boete van minimaal 0,25% per dan nog resterende jaren en een boeterente bij opname als de middenrente hoger is bij de dan nog geldende looptijd van een vergelijkbare doelsparen van dan b.v 10 jaar dan betaal je daarover ook nog een boete.

Futuretrader

De extra boeterente bij opname betaal je juist als de middelrente lager is dan de actuele rente van een vergelijkbare doelsparen rekening van de dan nog geldende looptijd.
Gewoon de middelrente hoog houden dus, door de rente te laten storten op een externe rekening. De kans dat de actuele rente hoger is dan de middelrente wordt elke jaar kleiner omdat de resterende looptijd afneemt.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2014 12:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Futuretrader schreef:
En u denkt blijkbaar dat ik niet verwacht dat deze rente niet lager gaat,ik verwacht wel dat die nog lager gaat :)
Gelukkig maar, want van een "Futuretrader" verwacht ik toch een soort glazen bol. :wink: Wie zich zorgen maakt over het eventueel nodig hebben van het geld in de toekomst, en de bijbehorende boetes, moet m.i. niet aan een deposito voor lange tijd beginnen. Maar anders is het best te doen voor iets meer dan 3% en sommigen van ons zullen nog steeds gemiddeld 4,5% scoren door continu vastzetten van geld. Het is alleen te hopen dat die banken niet omvallen, waardoor je deposito's afgekocht worden of gewoon domweg vervallen zonder toekomstige rente.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2014 8:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Alle banken verlagen al lange tijd keer op keer hun spaarrentes. De introductie van de Rabo Robuust Rekening - welke ik eerder op dit forum ter sprake bracht - komt steeds dichterbij.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO