Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 1:25 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Rabobank verlaagt vanaf vandaag, 9 juni 2016, de spaarrente op Rabo Doelsparen en Rabo Deposito.
5 (tot 6) jaar is nu 0,5%;
10 (tot 11) jaar is 1,0%;
20 (tot 21) jaar is 2,0%.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 11:14 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Alle nieuwe tarieven:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 2:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Voor die 2,3% heb ik het nog gedaan, maar ik denk dat ik nu toch echt stop met vastzetten. Het wordt tijd om alles wat vrijkomt uit te geven, en zo kan ik doorgaan tot 2036, om een jaartje later met pensioen te gaan 8)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 jun 2016 10:17 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
henrid schreef:
Voor die 2,3% heb ik het nog gedaan, maar ik denk dat ik nu toch echt stop met vastzetten. Het wordt tijd om alles wat vrijkomt uit te geven, en zo kan ik doorgaan tot 2036, om een jaartje later met pensioen te gaan 8)


Misschien Crowdfunding Henrid? Ik ben ook overstag gegaan. Ben met kleine bedragen begonnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 8:32 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Nee zeker geen crowdfunding, is echt een heel groot risico dat je je geld kwijt raakt en dat voor een paar procentjes ik zou het echt niet doen en dan zeker geen projecten waarbij je ook nog eens een gratis vlees packet, gratis bier or 50% korting op artikelen uit de webshop krijgt...

Straks wordt Crowdfunding nog populair, kan nu al soms niet meer inschrijven op projecten omdat ze te snel vollopen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 9:56 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Op zich ben ik al wel met 2% tevreden, maar dan wel met zeer weinig risico en niet voor zoveel jaar vast.
Trouwens (@mod), in het overzicht op SI staat Doelsparen 14 en 15 jaar nog met het oude percentage genoemd!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2016 10:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
@henrid
Zou de Estse Bigbank een optie voor je zijn (10 jaar vast tegen 2%)?


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 12:23 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
namliam schreef:
Nee zeker geen crowdfunding, is echt een heel groot risico dat je je geld kwijt raakt en dat voor een paar procentjes ik zou het echt niet doen en dan zeker geen projecten waarbij je ook nog eens een gratis vlees packet, gratis bier or 50% korting op artikelen uit de webshop krijgt...

Straks wordt Crowdfunding nog populair, kan nu al soms niet meer inschrijven op projecten omdat ze te snel vollopen!


Mooi, iemand die dus helemaal geen kaas gegeten heeft van crowdfund. Ik heb nu een actief account bij Collin, en heb vertrouwen in de meeste objecten van hun. Ik wil het hier niet promoten, des te minder kans dat ik succesvol kan in schrijven op een project.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 12:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Empire schreef:
@henrid
Zou de Estse Bigbank een optie voor je zijn (10 jaar vast tegen 2%)?
A penny saved is a penny earned.

Wat een bizarre suggestie :shock:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 2:22 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
Empire schreef:
@henrid
Zou de Estse Bigbank een optie voor je zijn (10 jaar vast tegen 2%)?
A penny saved is a penny earned.

Wat een bizarre suggestie :shock:
Niks bizars aan. Prima bank, al ga ik met de huidige percentages daar geen geld meer insteken.



edwin schreef:
Mooi, iemand die dus helemaal geen kaas gegeten heeft van crowdfund.
Dat valt te bezien. De posting van @Namliam bevat een verborgen boodschap. Als je op [citeer] klikt onder zijn posting zie je zijn gehele bijdrage:
(Om het leesbaar te maken wijzig ik hieronder de kleurinstructie van @Namliam)
namliam schreef:
Nee zeker geen crowdfunding, is echt een heel groot risico dat je je geld kwijt raakt en dat voor een paar procentjes ik zou het echt niet doen en dan zeker geen projecten waarbij je ook nog eens een gratis vlees packet, gratis bier or 50% korting op artikelen uit de webshop krijgt...

Straks wordt Crowdfunding nog populair, kan nu al soms niet meer inschrijven op projecten omdat ze te snel vollopen!

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 11:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ook bij crowdfunding zie je de gemiddelde rentevergoedingen teruglopen. Die vergoedingen staan vaak niet in verhouding tot het risico.........
Ik constateer op andere fora, dat mensen met weinig financieel/zakelijk inzicht, vaak met crowdfunding de bietenbrug op gaan. Ik zou het zeker niet iedereen aanraden, hoe laag de spaarrente ook is.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 6:52 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
@henrid
Kun jij je reactie: "Wat een bizarre suggestie :shock: " toelichten en onderbouwen?
Ik ben benieuwd (en JandeV waarschijnlijk ook).


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 6:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
obligataire schreef:
Ook bij crowdfunding zie je de gemiddelde rentevergoedingen teruglopen. Die vergoedingen staan vaak niet in verhouding tot het risico.........
Ik constateer op andere fora, dat mensen met weinig financieel/zakelijk inzicht, vaak met crowdfunding de bietenbrug op gaan. Ik zou het zeker niet iedereen aanraden, hoe laag de spaarrente ook is.


Misschien dat we hier elkaar dan kunnen informeren welke investering dan wel of niet aantrekkelijk is. Ik handel voor namelijk via Collin. Wel wat hogere kosten, maar heb er wel vertrouwen in?

Heb ook een kennis/maat die investeert. En hebben het er over gehad dat ik iedere 5 investeringen van hem bekijk. Als ik dan dezelfde investering als hem het slechtste bekijk, trekt hij hem terug.

Misschien iets hier op Spaarinformatie om een nieuw topic te beginnen over Crowdfunding?
Dan leeft het forum ook weer een beetje op misschien. Met sparen valt er weinig eer meer te behalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 7:37 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
edwin schreef:
Misschien iets hier op Spaarinformatie om een nieuw topic te beginnen over Crowdfunding?
Dan leeft het forum ook weer een beetje op misschien. Met sparen valt er weinig eer meer te behalen.


ik ben voor! Met sparen valt er inderdaad weinig meer te behalen/beleven ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2016 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
edwin schreef:
obligataire schreef:
Ook bij crowdfunding zie je de gemiddelde rentevergoedingen teruglopen. Die vergoedingen staan vaak niet in verhouding tot het risico.........
Ik constateer op andere fora, dat mensen met weinig financieel/zakelijk inzicht, vaak met crowdfunding de bietenbrug op gaan. Ik zou het zeker niet iedereen aanraden, hoe laag de spaarrente ook is.


Misschien dat we hier elkaar dan kunnen informeren welke investering dan wel of niet aantrekkelijk is. Ik handel voor namelijk via Collin. Wel wat hogere kosten, maar heb er wel vertrouwen in?

Heb ook een kennis/maat die investeert. En hebben het er over gehad dat ik iedere 5 investeringen van hem bekijk. Als ik dan dezelfde investering als hem het slechtste bekijk, trekt hij hem terug.

Misschien iets hier op Spaarinformatie om een nieuw topic te beginnen over Crowdfunding?
Dan leeft het forum ook weer een beetje op misschien. Met sparen valt er weinig eer meer te behalen.


Collin is wat mij betreft ook de beste, maar zeker niet boven alle twijfel verheven. Dit jaar hebben ze daar ook twee defaults gehad (één is heel netjes afgewikkeld, de tweede loopt nog).
Ook een interessant platform (zeker qua goede informatievoorziening) is Investormatch.

Er is al een forum waar dagelijks over crowdfunding wordt gediscussieerd en dat is FOK!.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO