Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017 12:04 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
De Rabobank wijzigt op 19 januari 2017 de rente voor Rabo InternetSparen.

Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het nieuwe rentepercentage.
Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin uw spaartegoed valt.
Saldoklasse 1. € 0 tot € 20.000
0,25 % (was 0,30 %)*
Saldoklasse 2. Vanaf € 20.000 tot € 100.000
0,25 % (was 0,30 %)*
Saldoklasse 3. Vanaf € 100.000
0,25 % (was 0,30 %)*

Over het gedeelte van het tegoed boven € 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd)

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017 12:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Staat toch al 0 Euro op. Vragen ze toch om.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2017 9:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Banken kunnen goedkoper geld lenen bij de ECB dan van particuliere of zakelijke klanten. Dus eigenlijk vraagt de ECB hier om.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 5:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Spaar al jaren niet meer bij de Rabo.. dit was nog interessant toen ze nog een soort vermogen-spaarrekening hadden met 4% (2009/2010?)

Stelletje dieven zijn het.. nu nog 1,2% t/m 27 januari bij Advanzia.. dan met een beetje mazzel nog 0,75 voor 6 mnd bij LPB..

Er zijn helaas nog miljoenen nederlanders met een bord voor hun kop, en blijven stug met hun tonnen aan spaargeld lekker bij de Rabo/ABN etc...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 5:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Nou ik kan je zeggen de banken zoals Rabo, ING en Abn Amro bank zijn totaal niet geïnteresseerd in wat voor spaargeld dan ook, ik had alleen nog een significant bij de Abn Amro vermogensspaarrekening maar die is in een jaar tijd ook richting 0,5 % gedaald.

Toen ik zei ik haal het geld weg en breng het bij andere banken onder, haalde de bankmanager zijn schouders op :?

Eerst moet de gratis geld kraan uit Frankfurt dichtgedraaid worden, eigenlijk zouden alle spaarders massaal hun geld van de banken moeten afhalen.

Kijken hoe de banken dan piepen, de banken zijn er niet voor hun klanten, de klanten zijn er voor de banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 7:02 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik ken het.. toen wij 11 jaar geleden ons huis kochten, interesseerde de Rabo ook niet het behoorlijke vermogen wat hadden staan op de spaarrekening.

Dit was geen rede om een hogere hypotheek te geven... lijkt mij dat je wel krediet waardig bent, als een groot bedrag al jaren bij de Rabo hebt staan..

Dit geld is ook steeds meer naar concurrenten gegaan...

Er staat max 500 euro op de rekening van de Rabo, met de snelle overboekingstijden, en aangekondigde incasso's, is dat meer dan genoeg.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 7:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Martijn schreef:
Nou ik kan je zeggen de banken zoals Rabo, ING en Abn Amro bank zijn totaal niet geïnteresseerd in wat voor spaargeld dan ook, ik had alleen nog een significant bij de Abn Amro vermogensspaarrekening maar die is in een jaar tijd ook richting 0,5 % gedaald.

Toen ik zei ik haal het geld weg en breng het bij andere banken onder, haalde de bankmanager zijn schouders op :?


Heb zoiets ook meegemaakt bij de ABNAMRO. Ik vroeg om informatie over beleggen. Ik werd verwezen naar een rek met folders. Niks geen uitleg of een persoonlijk gesprek. Jammer dan, ga ik toch ergens anders heen. Denken zekers dat ik destijds een arme student was of zo.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2017 7:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Voor de Rabo zijn we allemaal arme sloebers...

Zij lichten de boel op voor miljarden... dus als 'wij' met 2 ton aan komen... kleingeld... dat interesseert ze niet.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jan 2017 12:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
Martijn schreef:
Nou ik kan je zeggen de banken zoals Rabo, ING en Abn Amro bank zijn totaal niet geïnteresseerd in wat voor spaargeld dan ook, ik had alleen nog een significant bij de Abn Amro vermogensspaarrekening maar die is in een jaar tijd ook richting 0,5 % gedaald.

Toen ik zei ik haal het geld weg en breng het bij andere banken onder, haalde de bankmanager zijn schouders op :?


Heb zoiets ook meegemaakt bij de ABNAMRO. Ik vroeg om informatie over beleggen. Ik werd verwezen naar een rek met folders. Niks geen uitleg of een persoonlijk gesprek. Jammer dan, ga ik toch ergens anders heen. Denken zekers dat ik destijds een arme student was of zo.


Een Henry? (high earner, not rich yet) :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO