Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2008 7:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Bij het overzetten van een flinke som naar een beter renderende rekening verbaasde me de traagheid waarmee de ING de schriftelijk ruim een week voor de beoogde transactiedatum aangeleverde opdracht uitvoerde. Toen ik telefonisch verhaal ging halen waarom het geld bijna een week na dato nog niet op de tegenrekening stond, viel ik bijna van mijn stoel door het antwoord. Ze hadden een speciale rekening voor me in petto, die 4,5% rente gaf, gegarandeerd tot na de zomervakantie. De verwachting was dat de rente dan een half procent zou dalen. Voorwaarde was wel dat er minimaal 20.000,- euro op de rekening stond en bleef staan. Daalde het saldo onder dat bedrag, dan was de rente nul komma nul....! En nee, geen voorwaarden, gewoon dagelijks opvraagbaar. (nou ja, je moest er alleen een betaalrekening naast aanhouden voor 28 euro per jaar)
Sommige banken blijven je volledig verrassen. Het spijtige is alleen dat die verrassing pas uit de hoge hoed komt als je dreigt op te stappen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2008 7:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
Wordt dit niet gewoon de ING equivalent van de Postbank Toprekening, die de eerste 3 maanden 4,5% geeft en daarna 4%?

Zo gaat het immers ook bij SNS, SNS Regio, Reaal en ASN. Gewoon de produkten kopiƫren onder verschillende namen voor de diverse dochterbedrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 8:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Had een rekening bij de ING, heb hem opgezegt doordat de rente maar 3,4 % was, achteraf misschien toch kunnen blijven :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 apr 2008 10:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Ik zou er flink giftig van worden als een bank voor mij bepaalde een transactie niet uit te voeren omdat het hun niet zo uitkwam. :evil:
Echt, ik vind het van de pot gerukt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 apr 2008 10:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
baskruit schreef:
Ik zou er flink giftig van worden als een bank voor mij bepaalde een transactie niet uit te voeren omdat het hun niet zo uitkwam. Echt, ik vind het van de pot gerukt.
Natuurlijk heb je volkomen gelijk, alleen levert zo'n emotie je bij een bank geen stuiver op. Gewoon zakelijk de (eventuele) misgelopen rente claimen vind ik verstandiger, daar maken ze dan weer meestal geen enkel punt van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 6:58 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Blikoortje schreef:
baskruit schreef:
Ik zou er flink giftig van worden als een bank voor mij bepaalde een transactie niet uit te voeren omdat het hun niet zo uitkwam. Echt, ik vind het van de pot gerukt.
Natuurlijk heb je volkomen gelijk, alleen levert zo'n emotie je bij een bank geen stuiver op. Gewoon zakelijk de (eventuele) misgelopen rente claimen vind ik verstandiger, daar maken ze dan weer meestal geen enkel punt van.

Ik ben het natuurlijk ook weer met jou eens. Bij mij zou het richting de bank vooral betekenen dat ik me er in bevestigd zou voelen om het geld er weg te halen. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008 10:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
De nieuwe spaarrekening staat nu ook op internet http://www.ingbank.nl/inet/cmn/common/cmn_index.jsp?unit=COR&paginakey=88061&advken=EXTN_toprente_google03

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 8:53 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Rente bijschrijving op 1 december.
Let op: Bij een saldo lager dan 20000 is het rentepercentage 0 (nul).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 9:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Toch een nadeel waarvan ik niet begrijp waarom ING dat doet is de rentebijschrijving per 1 december.
Dan mag je over de bijgeschreven rente die slechts 1 maand op de rekening heeft gestaan direct vermogensrendementsheffing betalen.

Hetzelfde geldt voor de internetspaarrekening (slechts 2.4%, ook uitbetaald op 1 december), de reden hiervoor is mij niet duidelijk.

Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn (op sommige spaarrekeningen doen ze dat zelfs) om de rente per 1 januari uit te betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 9:49 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Sorry appeltje, ik zie nu pas dat jij de rentebijschrijving per 1 december al vermeldt hebt.

Kan me trouwens niet helemaal aan de indruk onttrekken dat schijnbaar ook ING hard op zoek is naar geld.

Dit doet mij weer denken aan de Kwartaal Plusspaarrekening van ING, die begon ook met een heel aantrekkelijke rente, maar die werd ook al weer heel snel meerdere malen naar beneden bijgesteld.

Ik vind de voorwaarden niet aantrekkelijk genoeg om over te stappen, maar ik hoop wel dat dit de andere grootbanken (o.a. Rabo met slechts 3,4% met voorwaarden) zal aansporen ook met aantrekkelijkere spaarvormen te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 10:49 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Simplicity schreef:
... Ik vind de voorwaarden niet aantrekkelijk genoeg om over te stappen, ...
Wel aantrekkelijk genoeg om als extra rekening te nemen om de andere saldo's in de buurt van 20000 te houden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2008 3:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Blikoortje schreef:
bericht van 11 april - En nee, geen voorwaarden, gewoon dagelijks opvraagbaar. (nou ja, je moest er alleen een betaalrekening naast aanhouden voor 28 euro per jaar)
ING stuurde nu een mailing rond naar niet-klantenwaarin ze deze rekening aanbieden. En weer slagen ze erin me te verbazen, het blijkt helemaal niet nodig om een betaalrekening bij ING zelf aan te houden, in tegenstelling tot hetgeen de bankmedewerkster eerder hardnekkig beweerde. Ze wilde het zelfs niet bespreekbaar maken, ondanks dat ik haar op de ongewenste koppelverkoop wees. Het heeft ING dus een klant gekost. En nu blijkt het complete onzin te zijn, de rekening waar de 1e inleg vandaan komt, ziet ING als vaste tegenrekening. Onzorgvuldigheid troef dus bij ING in dit geval....!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 1:47 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
Blikoortje schreef:
Blikoortje schreef:
bericht van 11 april - En nee, geen voorwaarden, gewoon dagelijks opvraagbaar. (nou ja, je moest er alleen een betaalrekening naast aanhouden voor 28 euro per jaar)
ING stuurde nu ........ Onzorgvuldigheid troef dus bij ING in dit geval....!


Lijkt me eerder de fout van een luie, mogelijk incompetente, medewerker. Of niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 2:51 pm 
Ik heb opgemerkt dat de Rabo in Belgie een hoger rentepercentage biedt dan in Nederland.

Wat dat betreft verbaas ik mij niet meer over welke actie dan ook van een grootbank.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 25 mei 2008 9:49 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Krentenier schreef:
Lijkt me eerder de fout van een luie, mogelijk incompetente, medewerker. Of niet ?
In hetzelfde kranteartikel van gisteren, waarover ik al repte bij een reactie op het renteverschil bij RABO tussen Belgie en Nederland, kreeg ook ING er van langs. De kop van het artikel was namelijk: "Grote banken 'vergeten' eigen spaarders".
Het verwijt ging over het onzorgvuldige gedrag van de grootbanken; ze schrijven wel niet-klanten aan met leuke aanbiedingen, nieuwe rekening vormen met aardige rente's, maar 'vergeten' hun bestaande klantenkring.
Nee, ik denk dat ING de regel heeft aangepast, er waren namelijk twee medewerkers die hetzelfde verhaal hielden, we kwamen niet tot een vergelijk, waarop ik onomwonden heb meegedeeld dat ik van deze vorm van koppelverkoop niet gediend was en dat ze dat dus een klant kostte.
Wellicht waren er meer dergelijke reacties en is daarom een aanpassing gedaan. ING leest ook mee op deze site begreep ik van Mandros en dus hebben ze van het eerdere negatieve commentaar ook kennis kunnen nemen. Ik heb natuurlijk alleen geen idee of ze daar zwaar aan tillen of zich iets aan gelegen laten liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO