Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Mijn ING ergernissen
https://forum.spaarinformatie.nl/ing-bank-f20/mijn-ing-ergernissen-t8411-15.html
Pagina 2 van 3

Auteur:  1500 [ wo 08 okt 2014 3:28 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

De extra toepassing Ghostery in FireFox vertelt mij dat telkens.
Met het programma laat ik dergelijke nieuwsgierige snoeshanen (trackers) standaard blokkeren.

Evenals de add-on Flagfox mij vertelt met welk land ik verbinding heb.
Voor het geval bijv. de ING ipv in NL plotseling haar server in Nigeria of Rusland heeft staan. :wink:
Kan dus nu ook zien dat SI haar server in de UK heeft staan. Wat juist is.

Auteur:  dubbeltje [ wo 08 okt 2014 9:11 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Dank voor de toelichting. Ik ga zelf ook maatregelen nemen.

Auteur:  cornelis [ zo 19 okt 2014 9:22 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Mijn ergernis dat ING bij elke boeking standaard het rekeningnummer opslaat in het adresboek, want het vinkje om dat te doen staat tegenwoordig op aan, vroeger op uit.
Mijn adresboek groeit dus te hard.

Een andere ergernis is dat die omzetting onbetrouwbaar lijkt te zijn: http://www.npo.nl/kassa/18-10-2014/VARA_101362386

Auteur:  Piggy [ ma 20 okt 2014 8:40 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Ik ben geschrokken van de uitzending van Kassa en ben meteen gaan checken of alles klopt. Gelukkig was dat het geval. Blijkbaar gaat dus bij een heel klein aantal gebruikers het helaas wel mis.

Als voorzorg maatregel hou ik een lijstje in het vervolg bij de hand en controleer ik alle overboekingen die ik doe (ook al komt het uit het ING adressenboek).

Auteur:  dubbeltje [ di 21 okt 2014 11:19 am ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Als je af- en bijschrijvingen via de hoofdmenuknop bekijkt, dan is in dat overzicht niet meer zichtbaar wat reserveringen zijn en wat er al geboekt is.
Pas als je individuele transacties bekijkt staat erbij of het een reservering betreft. Ook kun je daar niet meer zoeken in de transacties.
Als je af- en bijschrijvingen selecteert in het menu onderaan de pagina, dan krijg je de oude opmaak van de af- en bijschrijvingenpagina te zien waar de sterretjes nog wel bij staan. Ook voor het zoeken in transacties en het maken van periodeoverzichten moet je nu daar naartoe. Ik hoop in elk geval dat dit alternatief blijft bestaan, aangezien er anders veel (voor mij erg nuttige) functionaliteit verloren gaat. Maar ik ben er niet gerust op, omdat voor spaarrekeningen de zoek functies eerder op vergelijkbare wijze verdwenen zijn.

Auteur:  Intrest [ di 21 okt 2014 11:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Heb pas geleden oranje spaarrekening beëindigd
Kreeg hierbij mededeling dat na beëindiging/opheffing er geen afschrift meer beschikbaar is.
Boekhoudkundig klopt dit niet !!

Auteur:  namliam [ wo 22 okt 2014 9:26 am ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Mij stoort enorm dat ik eerst een reservering zie van bijvoorbeeld een pintransactie van maandag j.l. dd. 20 okt
Vandaag zie je dan "opnieuw" die pin transactie maar gedateerd op de 22e, met in de opmerking dat het de betaling van de 20e is.

Ik dacht vanmorgen, ik ben vandaag toch niet bij de Praxis geweest?
Nee dat was dus maandag :(

Auteur:  groentje [ wo 22 okt 2014 12:53 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Overigens is ING ook weer aan het valuteren.

Boeking van zondagavond (aantal weken geleden) werd, zoals altijd, meteen gewijzigd in datum vandaag (zondag) ipv de datum van maandag zoals ingegeven.

Op maandag was de datum op de ontvangende rekening teruggezet naar datum maandag, die van de rekening waar het geld wegging bleef op zondag... weet even niet meer of het hier om betaal naar spaar of om spaar naar betaal ging. Het gaat nergens meer over (klein bedrag, nihil rente) maar ik ben gewoon pissig over dit soort gedrag (oplichterij).

Auteur:  dubbeltje [ wo 22 okt 2014 1:21 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

namliam schreef:
Mij stoort enorm dat ik eerst een reservering zie van bijvoorbeeld een pintransactie van maandag j.l. dd. 20 okt
Vandaag zie je dan "opnieuw" die pin transactie maar gedateerd op de 22e, met in de opmerking dat het de betaling van de 20e is.:(
Dat stoort mij helemaal niet, integendeel. Feitelijk heb je twee werkdagen kredietvoorschot van ING zonder dat het je debetrente kost. Hierdoor is het een stuk makkelijker geworden om het saldo op je betaalrekening laag te houden, zonder per ongeluk rood te komen staan.

Auteur:  dubbeltje [ wo 22 okt 2014 1:32 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

groentje schreef:
Overigens is ING ook weer aan het valuteren. Boeking van zondagavond (aantal weken geleden) werd, zoals altijd, meteen gewijzigd in datum vandaag (zondag) ipv de datum van maandag zoals ingegeven. Op maandag was de datum op de ontvangende rekening teruggezet naar datum maandag, die van de rekening waar het geld wegging bleef op zondag... weet even niet meer of het hier om betaal naar spaar of om spaar naar betaal ging. Het gaat nergens meer over (klein bedrag, nihil rente) maar ik ben gewoon pissig over dit soort gedrag (oplichterij).
Spaartransacties voor vandaag en gegeven voor 22u worden op dezelfde dag geboekt, ook in het weekend. De enige onhebbelijkheid is dat spaartransacties die 's avonds ingevoerd worden met als uitvoerdatum de volgende dag, toch direct al uitgevoerd worden, zoals eerder in dit topic vermeld. Transacties op betaalrekeningen worden altijd pas de eerstvolgende werkdag verwerkt. Dus voor een transactie van spaar- naar betaalrekening of vice versa in het weekend wordt de boeking op de spaarrekening direct uitgevoerd en de boeking op de betaalrekening de eerstvolgende werkdag. Daar is niets nieuws aan. Of je daar blij mee bent kan ik niet bepalen, maar als je het weet dan kun je dit gebruiken in je voordeel. In elk geval is hier geen sprake van valutering.

Auteur:  Spaarzaam [ wo 29 okt 2014 11:19 am ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

@Droppie (betreft incasso's): bij mij zie ik in het incasso-overzicht ook niet altijd alle incasso's, maar als je dan onderaan vooruit bladert en dan weer terug, dan staan ze er opeens wel. Ik heb van de situaties waarin enkele incasso's soms wel en soms niet ontbraken screenprints gemaakt (met datum/tijd), zodat ik eventueel een klacht kan voorleggen aan ING (alhoewel in vergelijkbare gevallen ING altijd een brief stuurde met "sorry, maar wij weten ook niet wat hier aan de hand is"). Tot nu toe alleen bekeken bij IE10, dus voordat ik de klacht opstuur, wil ik kijken of dit ook optreedt bij Chrome (misschien ververst IE10 gewoon niet zo goed). Aangezien het echter niet altijd optreedt (maar wel vaak bij eerste inlog, misschien bij eerste opstart van computer, dat weet ik nog niet), zal het even duren voordat ik zekerheid heb over Chrome.

Aanvulling: nu ook bij Chrome kunnen testen. Ook daar niet alle incasso's altijd zichtbaar. Hier hielp heen- en weer bladeren ook niet! Tegelijk met dat ik ingelogd was via Chrome, ook ingelogd via IE10: ook daar enkele incasso's niet zichtbaar. Na heen- en weer bladeren wel. Terug naar Chrome en daar heen- en weer bladeren, maar geen effect. Via Chrome uitgelogd en weer ingelogd, en toen stonden de ontbrekende incasso's er wel.

NB (hersteld): het betreft enkele incasso's voor 31 OKT 2014, die al enkele dagen (soms) in de incassolijst staan. Die voor Vitens is wel altijd zichtbaar, die van de hypotheek en van de gemeente echter niet.

Het lijkt dus aan ING te liggen, niet aan de browser.

Auteur:  dubbeltje [ wo 29 okt 2014 10:52 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Intrest schreef:
Heb pas geleden oranje spaarrekening beëindigd
Kreeg hierbij mededeling dat na beëindiging/opheffing er geen afschrift meer beschikbaar is.
Boekhoudkundig klopt dit niet !!
Ze zijn er wel, maar je kunt er dan niet meer bij. Opnieuw openen. Afdrukken maken. Afsluiten. Opgelost.

Auteur:  Droppie [ wo 29 okt 2014 11:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

@Spaarzaam
Bij beide browsers inderdaad hetzelfde probleem en dat geldt voor zowel reeds afgeschreven incasso's als incasso's die nog moeten worden afgeschreven.
Het zijn ook steeds dezelfde bedrijven waar het fout gaat.
Ik ben er ondertussen achter gekomen dat als je op het tabblad bedrijven klikt en even later weer op incasso's alles wel zichtbaar is.
Als je nu uitlogt en binnen een kwartier weer inlogt is het incasso overzicht nog steeds volledig, een half uur later weer onvolledig.

Eind augustus heb ik een tijdje met een ICT medewerker van ING gesproken en die zei me dat de fout bij de aanbieder van de incasso lag.
Ik heb hem daarna een email met screenprints gestuurd.
Het antwoord in een email van 29 augustus hierop was:
Hartelijk dank voor het toesturen van dit signaal. Wij hebben deze geregistreerd en nemen deze mee in het verbeterproces van Mijn ING

Auteur:  dubbeltje [ wo 29 okt 2014 11:32 pm ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Citaat:
Wij hebben deze geregistreerd en nemen deze mee in het verbeterproces van Mijn ING
Klinkt als de gebruikelijke dooddoener. Mogelijk zelfs automatisch gegenereert? En als er dan een tijd later nog niets veranderd is, dan 'waren er blijkbaar zaken met meer prioriteit'. Ze komen in elk geval nooit bij je terug om te melden dat iets opgelost is. Dat oplossen gebeurt ook niet zo vaak: veel problemen bestaan al jaren, zijn door diverse mensen gemeld, zijn eenvoudig reproduceerbaar, maar nog steeds niet opgelost. Als ING werkelijk naar de klant wil luisteren, dan moeten ze misschien SpaarInformatie eens gaan tracken. Wellicht nuttig als iemand hen daarop wijst?

Auteur:  Spaarzaam [ za 01 nov 2014 10:54 am ]
Berichttitel:  Re: Mijn ING ergernissen

Reactie van ING op niet zichtbaar zijn (ad random) van sommige incasso's:
"Meest recente incasso's raadplegen
Sommige klanten ondervinden problemen met het raadplegen van de meest recente incasso's in Mijn ING. Momenteel werkt onze technische dienst aan een oplossing voor dit probleem. Onze excuses voor het ongemak.
U kunt uw meest recente incasso's via een omweg raadplegen door in het incasso-overzicht op 'Bedrijven' te klikken. Vervolgens klikt u op 'Incasso's'. Hierna kunt u alle incasso's zien."

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/