Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 12:39 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Het kwam ook al ter sprake bij de recente spaaraktie. De ING heeft een daglimiet voor overschrijvingen naar andere banken. Die kun je verhogen tot maximaal € 50000 per dag.

Je kunt wel meer op een bepaalde dag laten overschrijven maar dan moet je dat op verschillende dagen daaraanvoorafgaand inplannen. Overschrijven van € 150000 betekent dan bijvoorbeeld je dan drie dagen kwijt bent.

Ik blijf dat toch merkwaardig vinden want alleen al voor de verhoging tot € 50000 moet je een aanvraag doen , een TIN code in te voeren en maximaal 15 minuten wachten voordat deze wordt geaccepteerd. Lijkt me toch dat een hogere limiet geen kwaad kan als deze beveiliging erop zit?

Welk doel is hiermee gediend en welke andere banken hebben dit ook?

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 9:29 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
krentenweger schreef:
Welk doel is hiermee gediend


bankrun?

Bij zakelijke rekeningen komt dit niet voor ( vaak tot max credietplafond)

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 10:32 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Welk doel? Extra veiligheid. Hoeveel % van de ING gebruikers schrijft nu 50.000 euro over? Ik vermoed dat dit percentage erg laag is.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 10:48 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
RABO heeft standaard een limiet van € 50.000,- per signeercode (totaalsom opdrachten) maar je kunt direct meerdere keren achter elkaar dit maximumbedrag overboeken per dag, dus van een échte (dag) limiet is geen sprake.

DHB-bank heeft standaard een daglimiet (€ 25.000,-) én een transactielimiet (€ 20.000,-) voor internetbankieren, met een aan de bank in te zenden (papieren) formulier beide - ook afzonderlijk - te wijzigen in een limiet naar keuze tot maximaal € 300.000,-


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 7:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Bij ABN kan je ook meer dan 50k in een keer overboeken.
Ook bij MoneYou kan je meer dan 50k in een keer overboeken

Echter is men volgens mij verplicht om transacties boven de 50k te melden bij ??AFM??, dus zou je evt moeten verklaren waarom je bv 75k in een keer overboekt.

Heb dit eens gehad...

Antwoord aan bank:
"Omdat jullie een bagger rente geven, heb ik mijn geld overgeboekt, naar een bank die meer rente geeft"

Hadden ze begrip voor,
Bewijsje dat het geen zwartgeld is (bron van het geld aangeven) en het was ok.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 8:27 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
krentenweger schreef:

Ik blijf dat toch merkwaardig vinden want alleen al voor de verhoging tot € 50000 moet je een aanvraag doen , een TIN code in te voeren en maximaal 15 minuten wachten voordat deze wordt geaccepteerd. Lijkt me toch dat een hogere limiet geen kwaad kan als deze beveiliging erop zit?



Ik heb bij ING gewoon mijn standaardlimiet staan op 50.000,-. Geen code, geen gewacht, maar gewoon overboeken zonder gedoe.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 11:34 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
juanj schreef:
........... Volgens mij verplicht om transacties boven de 50k te melden bij ??AFM??, dus zou je evt moeten verklaren waarom je bv 75k in een keer overboekt..................
Je hebt ooit een klokje horen luiden, maar waar de klepel hangt........?
Je bedoelt te refereren aan de Wet Melding ongebruikelijke transacties, de MOT, waar de meldingsgrens ligt bij € 15.000,-
De meldingsplicht gaat tamelijk ver en behoort sinds mei 2011 gedaan te worden bij de Financial Intelligence Unit Nederland, FIU, daarvoor was dit bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties te Zoetermeer.
De meldingsplicht ziet in hoofdzaak op contanten (betalingen, omwisselen in/vanuit vreemde valuta, stortingen e.d.)
Het voorbeeld, zoals jij dat geeft, valt buiten de meldingsplicht, kennelijk was de bank nieuwsgierig naar de beweegredenen van jouw actie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 4:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
svanke schreef:
Ik heb bij ING gewoon mijn standaardlimiet staan op 50.000,-. Geen code, geen gewacht, maar gewoon overboeken zonder gedoe.

Boek je dan zo vaak bedragen hoger dan € 5000,- over dat je hier last van hebt?
Ik laat het vrolijk op de standaard instelling staan vanwege veiligheidsoverweging. Die enkele keer dat ik meer dan € 5000,- moet overboeken vind ik niet erg.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO