Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 6:37 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 30 dec 2010 12:59 pm
Berichten: 147
Actieperiode en aanmelden

De actieperiode loopt van 29 december 2014 tot en met 1 maart 2015.

Aanmelden kan tot en met 1 maart 2015.

Om deel te nemen aan de actie vult u het deelnameformulier in op www.ing.nl/spaaractie,
belt u 020 22 888 88 of gaat u naar een ING-kantoor.

Na 1 maart 2015 kunt u zich niet meer aanmelden.

U neemt deel aan de actie met uw Betaalrekening.
Per Betaalrekening kunt u één keer deelnemen.

Heeft u meerdere Betaalrekeningen bij de ING, dan kunt u meerdere keren deelnemen.
Per Betaalrekeningnummer vult u dan apart een deelnameformulier in.
Saldogroei

Voor elke € 2.500 saldogroei in de actieperiode op uw deelnemende ING spaarrekening(en)
krijgt u € 5 op uw Betaalrekening.

Deelnemende spaarrekeningen zijn: Oranje Spaarrekening, Spaarrekening voor UNICEF, Profijtrekening,
Toprekening, Comfortspaarrekening en Bonusrenterekening.

Per Betaalrekening kijken we naar de saldogroei op de deelnemende spaarrekening(en) die horen bij
de Betaalrekening waarmee u deelneemt aan de actie.

We bepalen uw saldogroei door op 1 maart 2015 om 22:00 uur het totale spaarsaldo te verminderen met
het spaarsaldo van 28 december 2014 om 22:00 uur. Het gaat dan om de totale saldogroei van al
uw deelnemende ING-spaarrekening(en) die horen bij dezelfde Betaalrekening.

Uw saldogroei moet na afloop van de actieperiode nog minimaal 1 maand op uw deelnemende
spaarrekening(en) staan.

U ontvangt uw extra rendement na 1 april 2015, maar uiterlijk 21 april 2015.

Om het extra rendement te ontvangen, moet u voldoen aan deze actievoorwaarden. Wanneer u niet aan
deze voorwaarden voldoet, kunt u minder of geen extra rendement ontvangen.
Uitbetalen

Uiterlijk 21 april 2015 krijgt u het bedrag onder vermelding van ‘ING Spaaractie’ op de Betaalrekening
waarmee u zich heeft aangemeld.

U kunt maximaal € 500 per Betaalrekening ontvang


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 9:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Goh ze hebben geleerd, dus geen 1 dag snel geld maar nu 1 maand snel geld. Waarschijnlijk moet je het tot max 21 april laten staan, totdat je de 5 euro krijgt?
Zie het maar als een 1-maands deposito voor 2,4% (jaarlijks) rente zou ik zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 10:53 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
theswitch schreef:
Goh ze hebben geleerd, dus geen 1 dag snel geld maar nu 1 maand snel geld. Waarschijnlijk moet je het tot max 21 april laten staan, totdat je de 5 euro krijgt?
Zie het maar als een 1-maands deposito voor 2,4% (jaarlijks) rente zou ik zeggen.
Het is een bonus op de rente die je al krijgt. Dus 1% momenteel voor de comfortrekening wordt dan 3,4%. Ik mis de tijden dat dat de reguliere rente was


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014 11:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Op 18 dec. heeft de ING meeste spaarrenten met 0.1 % verlaagd, je betaald deze actie gewoon zelf.
Spaarrente bij ING wordt steeds minder concurrerend.
Trouwe ING klanten worden gestraft.
Koopjes lopers kunnen wat extra premie binnen harken.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 10:46 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Heb alles op de kinderrekening staan, valt als betaalrekening voor de kinderen binnen "Mijn ING" en overboeken kan onbeperkt tussen deze rekeningen en die van ons als ouders.

Rente is nog steeds 1,75% , een stuk lager dan de kinder/jeugdrekeningen die bij vele andere banken, maar goed, voor ouders op deze manier wel makkelijk.

Net voor sluitingstijd zet ik alles wel ff op de profijtrekening a 1,3% om zo de bonus binnen te harken. Vorig jaar was het in een dag gepiept, nu een maandje, dus het voordeel wordt kleiner.

Op bijvoorbeeld 80k is het omzet nadeel 30,- per maand (1,75 naar 1,3) en het voordeel € 160,- aan bonus, dus netto levert het dan € 130,-


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 12:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Intrest schreef:
Spaarrente bij ING wordt steeds minder concurrerend.
Was die dat dan? 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 2:29 pm 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 6:13 pm
Berichten: 31
Citaat:
Uw saldogroei moet na afloop van de actieperiode nog minimaal 1 maand op uw deelnemende
spaarrekening(en) staan.
Ik neem dan aan dat op 1 april alles weer van de ING spaarrekeningen weg mag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 4:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Of 2 april? Ijkpunt is 1 maart 22:00 uur.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 3:07 am 

Geregistreerd: zo 14 sep 2008 6:13 pm
Berichten: 31
Oké 2 april voor de zekerheid dan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015 7:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Hoe zie je dat je bent aangemeld. Ik zie het nergens (heb me aangemeld). Straks kom ik er achter dat ik een stapel geld (even) op de spaarrekening heb gezet, maar geen bonus krijg omdat ik mij niet heb aangemeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015 7:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Zie nu dat ik beter wel het optionele e-mail adres had kunnen invullen, want dan had ik blijkbaar een bevestiging gekregen.
Ik zal me nog maar een keer aanmelden (nu met e-mail adres).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015 10:45 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
De datum van 2 april om het geld weer weg te halen bij ING is wel lastig, want je kunt max. 50 kE terugboeken naar een beter renderende rekening. Daarna op 3,4,5 en 6 april is er geen binnenlands betalingsverkeerd mogelijk (feestdagen), dus als je meer dan 50 kE in de spaaractie hebt zitten, dan kun je dat pas 7 april weghalen.
Vroeger paste ik altijd de truc toe om de overboekingen van tevoren vast in te boeken (je kunt per dag 50 kE boeken op verschillende dagen met een boekdatum op dezelfde dag, b.v. 2 april). Vervolgens zette ik dan de avond van tevoren tussen 22:00-23:59h het geld van de spaarrekening naar de betaalrekening. Dat geld werd dan virtueel direct bijgeboekt op de betaalrekening, en de overboekingen de volgende dag werden dan allemaal goed uitgevoerd (want het saldo was toereikend). Recent heb ik gemerkt dat bij de overboeking van spaar naar betaal tussen 22:00-23:39h het saldo NIET wordt bijgewerkt op de betaalrekening, maar het komt gewoon te staan als geplande opdracht. Als je tegelijkertijd een overboeking naar buiten de ING doet, dan kan het dus zijn dat de boeking niet (direct) wordt uitgevoerd. In mijn geval werd de boeking niet uitgevoerd, en er stond een bericht bij dat de boeking Europees was aangemeld en dat verwacht werd dat die binnen 24h werd uitgevoerd. Bij het opnieuw aanbieden van die opdracht met de datum van DIE dag werd gemeld dat de opdracht al was gereserveerd en dat je die niet opnieuw moest aanbieden (dat heb ik ook maar niet gedaan, want dan werd het misschien tweemaal afgeschreven, ondanks dat er niet zoveel saldo was; dat zou dan wel weer worden hersteld, maar misschien was dan ondertussen de betaling van mijn hypotheek geblokkeerd, en dat durfde ik niet aan). Uiteindelijk werd de boeking pas gedaan op de 2e dag (dus een dag later dan de bedoeling was). Het trucje om het geld van de spaarrekening vrij te maken tussen 22:00-23:59h lijkt dus niet meer te werken. Heeft iemand die ervaring ook?

En weet iemand nog een andere truc om meer dan 50 kE over te boeken, terwijl je blijkbaar het geld niet de avond van tevoren kunt vrijmaken voor de volgende dag (je kunt het natuurlijk wel vrijmaken op 1 april, maar dan heb je misschien een probleem met de actietermijn; ik zal ook nog eens navragen bij ING of het saldo er tot 31 maart 23:59h op moet staan of ook nog op 1 april).
Ik heb ook getest met overboeking van beide passen van onze en/of-rekening en met de 2e ING-rekening die wij beide privé hebben, maar MIJN-ING houdt het totaal van alle rekeningen in de gaten, en de totale overboeking kon niet meer zijn dan 50 kE.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015 10:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik heb deze ervaring niet. Bij een overboeking van spaar naar betaal na 22.00 uur wordt het saldo van mijn betaalrekening direct bijgewerkt. Ik zal het vanavond nog eens testen.

Edit: test geslaagd. Ik wacht wel met overboeken totdat de opgebouwde rente is bijgewerkt. Ik heb weleens na 22.00 uur overgeboekt waarbij de overboeking toch op dezelfde dag werd geboekt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 4:44 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Gewoon telefonisch de daglimiet laten verhogen voor 1 dag (2 april) dat kan bij de klantenservice, dat heb ik ook al eens gedaan bij de aankoop van een huis.

Ik zet het weer op de kinderrekening, ook een rente van 1,75%. Niet de meest hoge rente, maar wel makkelijk want ook de kinderrekeningen vallen binnen Mijn ING.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015 4:58 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Icevrees schreef:
Ik zet het weer op de kinderrekening, ook een rente van 1,75%. Niet de meest hoge rente, maar wel makkelijk want ook de kinderrekeningen vallen binnen Mijn ING.
kinderrekening 1,75%
(rente wijzigt per 1 april 2015 naar 1,30%)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO