Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 10:15 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Volgens https://www.ed.nl/economie/internetbank ... ~a3a26b23/ wil ING af van de TAN-codes via papier. En wil ING mensen dwingen zoveel mogelijk via hun app te werken. Maar of die app net zo betrouwbaar is als internetbankieren via PC en papieren tancodes is nog maar de vraag. Jammer dat je weer geprest wordt om via je mobiel te werken:
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... G_BB1_wk04


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 11:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vrees ook het ergste. ING was de beste bank met internetbankieren en iedere wijziging is, en dat geldt overal, meestal een verslechtering. Want waarom zou je iets wat perfect werkt veranderen? Omdat het slechter kan, omdat het slechter moet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 11:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
uit het artikel; https://www.ed.nl/economie/internetbank ... ~a3a26b23/

Geen smartphone?
Voor mensen die geen smartphone hebben of om één of andere reden de mobiele app niet kunnen gebruiken, zegt ING een alternatief te ontwikkelen.
,,Er zijn diverse alternatieven mogelijk, we onderzoeken die momenteel in samenspraak met onze klanten.''
Zolang er geen alternatief is, kunnen ING-klanten zonder de mobiel bankieren app desgewenst per SMS of papieren TAN-code online blijven bankieren.


van ING site https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html

Opdrachten bevestigen met je mobiel
...............
Met mobiel bevestigen als nieuwe standaard methode om je opdrachten te bevestigen, gaan we na ruim 30 jaar TAN gefaseerd afbouwen.
Kun jij onze app niet gebruiken? Dan bevestig je je opdrachten voorlopig nog met een TAN-code.
Eind 2018 informeren we je over het alternatief waarmee jij dan voortaan je opdrachten gaat bevestigen in het vernieuwde Mijn ING.


Ik kan mijn oude prepaid mobieltje nog een tijdje gebruiken.
Je wordt steeds meer gedwongen om kosten te maken om je geldzaken te kunnen beheren.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 12:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
TAN code ontvangen via SMS is juist veiliger dan accorderen via een bank-app. Het is onmogelijk om malware te installeren op een oude GSM toestel.
Dit kan wel op een smartphone. Daarnaast gebruiken de meeste mensen hun smartphone om in te loggen op de ING site en hiernaast zetten ze dan de bank-app op dezelfde smartphone om te accorderen.
Dit is dus extra riskant. Als men een ouderwetse GSM toestel gebruikt dan is het apart op 2 devices.
Ben benieuwd wat voor alternatief ze aanbieden voor mensen die geen smartphone willen/kunnen gebruiken.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 12:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Precies Piggy. Een oude GSM is veiliger en voor mij ook handiger.

Dat "in samenspraak met onze klanten" is natuurlijk onzin, dat zeggen ze alleen maar om het geloofwaardig te maken.
Wat je ook regelmatig hoort: Op verzoek van onze klanten hebben we de prijs iets verhoogd, de inhoud van de verpakking verminderd, de spaarrente verlaagd, enz. Natuurlijk BS allemaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 12:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Internetbankieren gaat op de schop

Ik heb toch het gevoel dat de technology push verder gaat, tot eind 2016 was ik zeer tevreden met mijn old skool nieuwe Nokia , prepaid mobiele telefoon. Alleen bellen en gebeld worden wanneer noodzakelijk.

Bij Credit Europe kreeg je een code ter verificatie per SMS toegestuurd, maar nee het moet allemaal hipper en sneller.

Vele banken beginnen met nieuwe ontwikkelingen via app's, ik heb uit arre moede toch ook maar een low end smart phone in gebruik. Ik denk dat met de app's die evalueren straks je niet meer zonder kunt.

Het is hetzelfde als de ochtendkrant die vanochtend niet in de brievenbus lag, wordt niet meer nabezorgd. U kunt hem inzien via internet, wat nou als je 80 + en geen computer hebt en/of die niet kunt bedienen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 2:48 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Weet iemand of je bij andere banken ook gedwongen wordt of bent via je smartphone te werken?
Dit kan een reden tot overstappen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 3:28 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Wij hebben op het durp nog een bank die gebruik maakt van postduiven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 3:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Deze zeker?
https://www.dreamstime.com/stock-photo- ... ge51491869


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 4:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ben er ook niet blij mee.

Vorig jaar het volgende feest meegemaakt: zowel mobiel (met apps) als alle pasjes gerold.

Wat ben je dan blij dat je thuis achter de computer nog een alternatief hebt om te bankieren. Alles eerst geblokkeerd uiteraard tegen misbruik.
Maar de (extra) stress die je ervan hebt.

Ook zo'n leuke, digitaal aangifte doen bij de politie: moet je via Digid met verplicht sms - die naar je gestolen telefoon gaat :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 5:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
cornelis schreef:
Weet iemand of je bij andere banken ook gedwongen wordt of bent via je smartphone te werken?
Dit kan een reden tot overstappen zijn.


Overstappen naar de Rabo of ABNAmro zou ik niet doen. Als iemand je pinpas kopieert (of stiekem omruilt) en je pincode afkijkt dan kunnen ze d.m.v. een kastje van die bank zo je rekening plunderen. Dit is gebeurt met een vrouw

Van andere banken weet ik het zo niet.

Afgezien of bovenstaande mogelijk is of niet, is het altijd verstandig om je spaarrekening en/of beleggingen bij een andere bank/broker aan te houden.
Mochten ze volledige toegang weten te krijgen tot je bankrekening dan kunnen ze alsnog niet bij je externe spaar of beleggingsrekening en is de schade die ze kunnen aanrichten beperkt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 5:50 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
Tsja, welke bank geeft dan de beste betaalrekening (laagste kosten, geen gedwongen mobiel app, rente over betaalsaldo )? ASN ? KNAB ?

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 5:59 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
http://www.vanbetaalrekeningveranderen.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 6:12 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
Ah, thanks, Smiver. Die site was ik uit het oog verloren. Ik wacht nog wel met een overstap. Eerst kijken of ING met een wel of niet goed alternatief komt voor klanten die niet willen/kunnen mobiel bankieren.

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 6:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Elke bank gaat uiteindelijk over, dus wat heeft het voor zin...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO