Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ruim drie weken geleden heeft iemand die ook een Postbank rekening beschikt ged naar mijn rekening overgeboekt via een overschrijvingskaart. Toen het geld niet aankwam eens gaan bellen met de Postbank en wat bleek; overgeboekt naar een verkeerde rekening.

De medewerkster die ik toen aan de lijn had kon mij mededelen dat ik tien werkdagen geduld moest hebben voordat ik het door mij te ontvangen geld terug zou zien.

Toen het deze week er nog niet was weer eens gebeld en wat bleek, de Postbank had nog niets eraan gedaan, niet eens een melding ingetypt. Afijn nu dus een nieuwe prodecure in werking gesteld.

De eerste keer toen ik belde had deze medewerkster al geconstateerd dat het was overgeboekt, zei deed op dat moment ook de uitspraak dit is iderdaad fout gegaan bij de Postbank daar is het verkeerd gelezen, echter vandaag werd dit niet bevestigt jammer dat dit eerste gesprek niet is opgenomen of iets dergelijks.

De stand van zaken is nu dat ik twee weken moeten wachtten weer, ik vind het absurt. Hun maken een fout, en ik moet weer minstens twee weken wachtten, als de gene die nu het geld heeft gekregen niet meewerkt kan het zeker langer duren. De postbank reageert droog, ja jammer dan even geduld hebben heel spijtig.

Mijn vraag is nu hebben jullie ook zoiets eens meegemaakt met de Postbank of andere banken.
En wat kan ik doen met bijv. rente derving nu. Of met het opeisen van het geld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 12:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 11:56 am
Berichten: 39
Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt bij de Postbank.
Ik vind het vreemd dat jij moet wachten tot zij hun fout hebben hersteld.
Waarom hebben ze niet een fonds waaruit ze gewoon eerst het geld halen en naar jou overmaken? Dan kunnen ze daarna op hun gemak de zaak rechtzetten en het geld weer in dat fonds storten.

Zo nu en dan eens bellen, en naar de vorderingen vragen, vragen met wie je gesproken hebt en die naam noteren en bij het volgende gesprek proberen die persoon weer aan de lijn te krijgen, als dat niet lukt refereren aan zijn/haar toezeggingen. Wederom naam vragen en noteren. Kalm en vriendelijk blijven, uitleggen dat je op dat geld zit te wachten en niet wakker liggen van dat beetje rente. Zo moet het lukken, maar wel erg vervelend voor je!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2008 12:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Volgens mij is dit niet jouw probleem, maar het probleem van degene die de overschrijving gedaan heeft. Hij zal met de Postbank moeten overleggen en vragen om een correctie. Jij kan alleen maar afwachten of om een extra overschrijving vragen aan degene, die jou wat over trachtte te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO