Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 8:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 6:33 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
22 nov 2008 Telegraaf

Naam van Postbank geeft meer vertrouwen dan ING

AMSTERDAM - De consument vertrouwt de Postbank veel meer dan de ING Bank. Daarom zou het verstandig zijn als het ING-concern afziet van het voornemen om het Postbank-merk begin volgend jaar te laten verdwijnen.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 7:27 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Citaat:
De consument vertrouwt de Postbank veel meer dan de ING Bank. Daarom zou het verstandig zijn als het ING-concern afziet van het voornemen om het Postbank-merk begin volgend jaar te laten verdwijnen.

Helemaal mee eens. Ik heb tot op heden niet kunnen inzien wat het voordeel is van hun plannen. Een sterk merk laten verdwijnen is volgens mij het domste wat je als bank op dit moment kunt doen, zeker ook omdat er tot nu toe geen enkel zicht is op wat de klant er beter van wordt. Volgens mij dient ING zich te realiseren dat in de huidige situatie behoud of zelfs versterking van het vertrouwen van de klant primair moet zijn. Het vertrouwen in de banken sector staat flink onder druk en dan ga je toch niet dit soort domme acties verzinnen. Hopelijk gaan ze dat bij ING ook inzien. Beter laat dan nooit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 11:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik denk ook dat de naamsverandering een slechte zet zal zijn.
Het 'wij-gevoel' t.a.v. de Postbank - wat veelal leeft onder ouderen - zal m.i. snel verdwijnen.
Ooit is de Postbank opgericht als overheidsorgaan en straalde nog altijd stabiliteit uit.
Iets wat vandaag de dag soms ver te zoeken is.
Volgens mij gooien ze straks het kind met het badwater weg.
Voor een stukje geschiedenis zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Postbank_N.V.

Let ook even op de opmerking:
Systematische verlaging spaarrentes.
Op sommige spaarrekeningen, zoals de Plusrekening en de Kapitaalrekening, ooit geïntroduceerd als rekeningen met een extra hoge rente, is de rente in de loop der jaren verlaagd tot een zeer laag niveau. Zo wordt de passiviteit van veel spaarders benut.


Ik noem zoiets gewoon uitroken.
Postbank, zo lekker vertrouwd zullen veel ouderen - ondanks dit soort fratsen - nog steeds bij hoog en laag beweren. :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 12:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Citaat:
Opmerkelijk is ook dat ASN, een bank waarmee tot op heden niets aan de hand is, onder de maat scoort. „De kleinschaligheid zit dit bedrijf in de weg. Ze hebben zich nog onvoldoende geprofileerd en zullen extra aan de slag moeten om de vertrouwensbarrière te overwinnen.”
Waar zou de schrijver van dit artikel deze conclusie nu op hebben gebaseerd..? Draadje overgezet naar ASN bank.......viewtopic.php?f=16&t=250


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 12:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Vragen en antwoorden over het samengaan van Postbank en ING:

http://www.postbankdownload.nl/bundelin ... orden.html
http://www.postbankdownload.nl/bundelin ... orden.html

Wat je helemaal niet kunt terugvinden, is of bijvoorbeeld het 'middeleeuwse' internetbankieren van ING (persoonlijke mening) wordt geïntegreerd met mijnpostbank.nl.
En dat dat merkwaardige systeem dat je bij ING 24 euro aan kosten betaalt voor de betaalrekening, tenzij je een x-bedrag aan spaaargeld hebt staan en je woedend belt dat het toch nog is afgeschreven............, komt te vervallen???

Er staat alleen dat men kan blijven internetbankieren. Ja, dat snap ik. :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 1:05 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Dat laatste vraag ik me ook af, ik kan me niet voorstellen dat er 2 systemen voor internetbankieren naast elkaar blijven bestaan.

Maargoed, ik ben al bezig met een overstap naar DSB Bank, Postbank/ING kan me de boom in, kreeg afgelopen week ook nog te horen van een ING mannetje op het werk dat ons pensioen ook nog even bijna gehalveerd is :roll: die hele ING komt me de strot uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 10:13 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Het probleem zit mi niet in Nederland, maar in de internationale bankwereld.
Ze kunnen niet met de Postbank als naam de wereld in, omdat in duitsland ook een toko met die naam bestaat.
Ik ben het wel eens met de Titel van dit Topic: Gevoelsmatig heb ik meer met de Postbank dan met ING.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 1:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Icesave today,I save schreef:
Het probleem zit mi niet in Nederland, maar in de internationale bankwereld.
Ze kunnen niet met de Postbank als naam de wereld in, omdat in duitsland ook een toko met die naam bestaat.

Ze hoeven van mij ook helemaal niet met de naam Postbank de wereld in. Van wie wel, eigenlijk?
Als het alleen maar internationaal een probleem zou zijn, is er toch geen enkele belemmering om het te houden zoals het nu is. In NL de vertrouwde Postbank, terwijl men in het buitenland opereert onder de naam ING. Zoals het volgens mij nu ook al is, dan hoeft er dus ook niets te veranderen.
Bestaande situatie handhaven is volgens mij veel goedkoper en zeker veel beter. Waarom vele miljoenen steken in een campagne om iedereen ervan te overtuigen dat de oranje leeuw beter is dan de blauwe leeuw, terwijl de kans groot is dat niemand dat gelooft.
In deze barre tijden van kapitaalinjecties zijn er toch wel andere manieren voor een bank om de schaarse centen te besteden. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 1:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Het probleem is dat ze deze actie hebben opgezet toen er van een kredietcrisis nog geen sprake was. En dit soort bedrijven zijn net olietankers: die hebben ook 8 kilometer nodig om van koers te veranderen.
Maar ze zullen er ongetwijfeld beter van worden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 11:22 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
jha schreef:
Ze hoeven van mij ook helemaal niet met de naam Postbank de wereld in. Van wie wel, eigenlijk?
Als het alleen maar internationaal een probleem zou zijn, is er toch geen enkele belemmering om het te houden zoals het nu is. In NL de vertrouwde Postbank, terwijl men in het buitenland opereert onder de naam ING. Zoals het volgens mij nu ook al is, dan hoeft er dus ook niets te veranderen.
Bestaande situatie handhaven is volgens mij veel goedkoper en zeker veel beter. Waarom vele miljoenen steken in een campagne om iedereen ervan te overtuigen dat de oranje leeuw beter is dan de blauwe leeuw, terwijl de kans groot is dat niemand dat gelooft.
In deze barre tijden van kapitaalinjecties zijn er toch wel andere manieren voor een bank om de schaarse centen te besteden. :(

Je hebt helemaal gelijk. Gewoon Postbank laten staan. De radioreclame om speciaal bedrijven-spaarders aan te trekken en geen particulieren, doet mij het ergste vrezen voor de gewone man. Dan heb je verder nog dat achterlijke gedoe met die tancodes via een mobieltje. En last but not least: ING geeft geen termijndeposito's langer dan 2 jaar en de rente voor 2 jaar is schrikbarend laag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2008 11:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
cornelis schreef:
Dan heb je verder nog dat achterlijke gedoe met die tancodes via een mobieltje.

Daar ben ik nu net weer een fan van. Prachtig en overal bruikbaar systeem. In mijn ogen niet achterlijk, integendeel. Wanneer de Postbank dat zou afschaffen zou voor mij een reden zijn om over te stappen. Maar ja, iedereen zijn mening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 12:23 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Sluit mij aan bij jha.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 12:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Het valt me op dat ING/Postbank zelf nog steeds niet weet aan te geven waar nu het echte voordeel van de samenvoeging voor de klant ligt. Op de website zijn een aantal vragen en antwoorden te vinden. Een kleine bloemlezing:

Citaat:
Waarom verdwijnt het sterke merk Postbank?
Postbank is inderdaad een sterk merk. Daarom wordt de nieuwe ING gebouwd op de kracht van Postbank en versterkt met het deskundig en persoonlijk advies van ING Bank. De naam verandert, maar de kracht van Postbank blijft dus bestaan.

Citaat:
Wordt nu alles duurder door deze samenvoeging?
Het uitgangspunt is dat wij blijven zorgen dat u tegen lage kosten uw bankzaken kunt regelen. Dat is juist één van de redenen voor de krachtenbundeling. Hierdoor kunt u nog efficiënter uw bankzaken regelen.

Citaat:
Kan ik blijven internetbankieren via Mijn Postbank.nl?
Ja, u kunt gewoon blijven internetbankieren.


En zo gaat het nog even door...

Wat mij opvalt is dat de vragen heel concreet zijn, maar dat de antwoorden bewust heel vaag en weinigzeggend worden gehouden. De klant die zich afvraagt waarom een bedrijf als ING zelf een sterk merk om zeep helpt en vraagt of de bejubelde samenvoeging ook stijgende tarieven tot gevolg heeft, voelt zich door deze (ontwijkende) manier van antwoorden geven niet echt serieus genomen. De antwoorden blinken uit in vaagheid en wolligheid en draaien om de (duidelijke) vragen heen.

Als dit de manier van luisteren naar de klanten is die ING voor ogen heeft, ziet het er niet best uit (niet alleen voor de Postbank klanten, maar ook voor ING zelf). Vanwaar deze suicidale neigingen van een bedrijf als ING midden in deze tijd waarin klanten meer dan ooit behoefte hebben aan transparantie en duidelijkheid?

http://www.postbankdownload.nl/bundelingkrachten/postbank_antwoorden.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 2:24 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
In een ander draadje heb ik dat ook al opgemerkt. Over een maand zou de samenvoeging ING-Postbank een feit moeten zijn, maar tot op heden weinig concrete informatie over de gevolgen. Niet zo netjes ook want de Postbank int al wel de pakketbijdragen voor 2009, terwijl je eigenlijk niet weet wat je daarvoor in 2009 krijgt.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 4:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
krentenweger schreef:
Over een maand zou de samenvoeging ING-Postbank een feit moeten zijn, maar tot op heden weinig concrete informatie over de gevolgen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze er zelf nog enthousiast over zijn. Hopelijk trekken ze op de een of andere manier de conclusie dat het beter is om die hele samenvoeging maar af te blazen. Alhoewel ze dat laatste natuurlijk nooit zullen toegeven, liever geven ze er nog een of andere draai aan, maar gemaakte fouten eerlijk erkennen, dat nooit... :(

http://www.volkskrant.nl/economie/article1099789.ece/Ons_bankiers_treft_geen_blaam


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO