Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Valutering Postbank
https://forum.spaarinformatie.nl/postbank-f21/valutering-postbank-t746-15.html
Pagina 2 van 3

Auteur:  Blikoortje [ do 21 aug 2008 7:14 pm ]
Berichttitel: 

In mijn geval was zeker geen sprake van (boekingen tussen) zakelijke rekeningen. Maar ben benieuwd naar hun aangekondigde schriftelijke uitleg. Ontkennen deden ze mijn constatering in elk geval al niet....!

Auteur:  Money [ vr 22 aug 2008 7:51 am ]
Berichttitel: 

Doboy schreef:
Money schreef:
Ik had een gewone rekening geen zakelijke.

Maar je baas wel. :wink:


O, ja, dat klopt. Daar dacht ik niet aan.
Betaling van de belastingdienst is ook een dag eerder binnen dan bij de postbank. Geef je toch te denken.

Auteur:  groentje [ vr 22 aug 2008 11:12 am ]
Berichttitel: 

Eerlijk is eerlijk: deze maand is het goed gegaan: zowel op de bank als de postbank salaris op zelfde dag binnen. Maar het blijft wel iets om in de gaten te houden!

Auteur:  Linn [ vr 22 aug 2008 1:22 pm ]
Berichttitel: 

Van valutering merk ik niets.
Mijn inkomens staan altijd op de afgesproken datum op mijn rekening, zowel van bank naar giro als van giro naar giro.
Vanmorgen een bedrag van girorekening naar spaarrekening overgeboekt, stond om 13:00 bijgeschreven op de DHB spaarrekening.

Auteur:  groentje [ vr 22 aug 2008 3:25 pm ]
Berichttitel: 

Probeer dan eens 's avonds een bedragje van je postbank spaar- naar je betaalrekening in te plannen op datum volgende dag...

Auteur:  obligataire [ vr 22 aug 2008 3:35 pm ]
Berichttitel: 

Postbank spaarrekeningen?

Bestaan die nog? :D :wink: :wink:

Auteur:  groentje [ vr 22 aug 2008 8:40 pm ]
Berichttitel: 

obligataire schreef:
Postbank spaarrekeningen?

Bestaan die nog? :D :wink: :wink:


Wat mij betreft op deze manier niet lang meer :twisted:

Auteur:  obligataire [ vr 22 aug 2008 11:25 pm ]
Berichttitel: 

Tsja ik weet niet wat je overweging is om nog spaarrekeningen bij de Postbank aan te houden.
Dat hoeft natuurlijk niet puur financieel te zijn.
Er zijn vele betere alternatieven her en der maar daar vertel ik jou als vaste forummer hier, niets nieuws mee.

Zelf heb ik alles opgeheven bij de Postbank, met uitzondering van de girorekening.
Die is nog steeds het middelpunt van mijn bankzaken (en dat voor een tientje per jaar :D )
De giro is tegenrekening voor de meeste externe spaarrekeningen.

Auteur:  groentje [ vr 22 aug 2008 11:39 pm ]
Berichttitel: 

Juist vanwege de girorekening houd ik ook nog een spaarrekening aan voor snelle aankopen (tot 10 uur 's avonds kan ik direct erover beschikken).

Dat saldo is natuurlijk niet al te hoog, maar ik vind het gewoon handig om 's avonds nog tot een aankoop te besluiten en meteen met iDeal te kunnen betalen. En dan is voor 2,5% parkeren altijd beter dan "zo" op de girorekening laten staan. Uit principe natuurlijk.

Vandaar dat ik me ook afvroeg hoe hoog je inkomen moet zijn om in aanmerking te komen voor de toprekening (bij maandelijkse storting inkomen hoef je niet aan de minimumsaldo eis te voldoen).

Dat kan ik natuurlijk wel bij Postbank navragen, maar dan maak ik misschien weer slapende honden wakker :wink: dus als iemand hier het toevallig weet?

Auteur:  obligataire [ vr 22 aug 2008 11:50 pm ]
Berichttitel: 

Dit zijn de 'toelatingscriteria':
Over de hoogte van het inkomen wordt m.i. niet gesproken.

d. De Toprekening kan alleen geopend en
aangehouden worden indien aan één van de
volgende voorwaarden wordt voldaan:
- het saldo op de Toprekening bedraagt
minimaal € 5.000
- de Rekeninghouder stort het maandelijkse
inkomen op de Tegenrekening
- de Rekeninghouder heeft een Postbank
hypotheek
e. Het is de Rekeninghouder toegestaan om te
wisselen tussen de onder d. genoemde
voorwaarden, mits telkens maar aan één van
de genoemde voorwaarden wordt voldaan.

http://www.postbank.nl/vgn/images/porta ... 180608.pdf

Auteur:  Majoor Kees [ di 26 aug 2008 8:18 pm ]
Berichttitel: 

groentje schreef:
En ja, het gebeurt weer, dit is geen toeval meer!

Ik haal een paar honder van de spaarrekening af, en plan de opdracht in op morgen (18 augustus). De opdracht krijgt in eerste instantie ook netjes "ingepland" mee.

Ik zet vervolgens een betaling klaar, ook ingepland op morgen.

En wat zie ik vervolgens: de opdracht van spaar- naar betaalrekening is op vandaag (17 augustus) verwerkt.

Ik verdenk Postbank ervan dit soort transacties te manipuleren. Voor nu had ik even geen zin om de boel weer terug te draaien en vervolgens na twaalven weer aan te leveren, maar volgende keer weet ik wat me te doen staat. :evil:



Zelfde verhaal hier, alleen met 26 en 27 augustus.
Wel meteen teruggedraaid,dit lijkt gelukt.
Of dat zo is, dat zien we morgen, en dan doen we de transactie voor 27 augustus nog een keer.
Dat ze dus niet valuteren moeten ze de kat maar wijsmaken!

Auteur:  groentje [ di 26 aug 2008 9:12 pm ]
Berichttitel: 

Majoor Kees schreef:
Zelfde verhaal hier, alleen met 26 en 27 augustus.
Wel meteen teruggedraaid,dit lijkt gelukt.
Of dat zo is, dat zien we morgen, en dan doen we de transactie voor 27 augustus nog een keer.
Dat ze dus niet valuteren moeten ze de kat maar wijsmaken!


Ja terugdraaien, lukt heb ik ook wel eens gedaan. Om de boeking meteen na 0.00 uur (want dan is het "morgen" :P ) weer te doen op datum vandaag uiteraard. Alleen is het natuurlijk idioot dat je zo te werk moet gaan. Voor de centen hoef ik dat niet te doen, maar uit principe wel!

Auteur:  Majoor Kees [ wo 27 aug 2008 9:35 am ]
Berichttitel: 

Is geslaagd.
Het voordeel is inderdaad minimaal, maar ik vind ook dat dit niet zo hoord.

Auteur:  Blikoortje [ wo 27 aug 2008 7:51 pm ]
Berichttitel: 

Geachte m.....,
In uw e-mail ..........deelt u ons mee dat wij gelijktijdig door u gegeven opdrachten op verschillende dagen hebben verwerkt. Graag geven wij u onze reactie.
Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat wij het bedrag van xxxx een dag te vroeg van uw internetspaarrekening hebben afgeschreven. Hiervoor bieden wij u onze veronderschuldigen aan. Bij de berekening van de rente over het tegoed op uw internetspaarrekening houden wij hiermee rekening.
Wij vertrouwen.....
m.v.gr. Postbank NV, ...........etc.


Dit briefje kreeg ik van PB over de werkwijze van hun systeem. Geen uitleg.. geen toezegging dat ze het gaan aanpassen..... Iets van: jammer u hebt het ontdekt en daarom krijgt u deze keer de schade vergoed....! Sorry....
Waar ze wel op kunnen vertrouwen is dat ik ze precies nareken.
Dit gedrag heeft PB deze keer al een veelvoud gekost aan wat ze dachten te verdienen. Wellicht dat iedere forumlezer die deze onfrisse methode constateert de (kleine) moeite wil nemen PB met een klacht op te zadelen. Wellicht dat de kosten dan bij hun de baten overstijgen....

Auteur:  groentje [ wo 27 aug 2008 9:29 pm ]
Berichttitel: 

Blikoortje schreef:
Dit gedrag heeft PB deze keer al een veelvoud gekost aan wat ze dachten te verdienen. Wellicht dat iedere forumlezer die deze onfrisse methode constateert de (kleine) moeite wil nemen PB met een klacht op te zadelen. Wellicht dat de kosten dan bij hun de baten overstijgen....


Ja, of ze gaan iets proberen wat minder gauw opvalt. Maar toch, je hebt gelijk, ik zal er ook eens een mailtje aan wagen.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/