Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: TEB eerste ervaringen
BerichtGeplaatst: di 11 maart 2008 9:36 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Omdat ik het openingsformulier al in huis had, was het openen van een nieuwe rekening snel bekeken. Zeer snel zelfs. Na 3 dagen al een schriftelijke reactie van de bank.
De gebruikelijke eerste storting verliep ook zonder probleem en ook nu reageerde de bank vliegensvlug.
Na 3 dagen weer werd deze storting bevestigd en was de rekening geactiveerd zogezegd.
Een latere storting werd door middel van het maandelijks afschrift verantwoord.

Minder positief vind ik dat er op het afschrift geen opgebouwde rente staat vermeld.

Ook TEB mag graag valuteren. Stortingen via de Postbank kosten minstens 2 rentedagen.
Dat dit anders en beter kan, bewijst AK bank.

Nu nog wachten op enige internetfaciliteiten.

De eerste kennismaking biedt in ieder geval perspectief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 1:27 pm 
Mijn ervaring was minder positief. Bij een voor mij nieuwe bank informeer ik altijd bij DNB. Deze stuurt een e.mail waarin staat dat de bank wel/niet is ingeschreven en als zodanig een/geen vergunning heeft. In die e.mail adviseert DNB dat de klant zelf bij de bank moet informeren of het af te sluiten of afgesloten product onder het Depositogarantiestelsel valt. Er staat ook in vermeld dat iedere bank, ongeacht het land van herkomst, wettelijk verplicht is dit aan de klant mede te delen. In mijn geval weigerde TEB dit per e.mail te bevestigen, ook niet nadat ik de e.mail van DNB als bijlage had toegevoegd. Nadat ik DNB hiervan op de hoogte had gesteld, ontving ik van TEB een e.mail. Maar of het een met het ander te maken heeft weet ik niet. In die tussentijd kwam ik tot de ontdekking dat TEB geen internetprogr. heeft daarom heb ik geen rekening meer geopend.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 2:18 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Willie schreef:
... Er staat ook in vermeld dat iedere bank, ongeacht het land van herkomst, wettelijk verplicht is dit aan de klant mede te delen. ...
Is de informatie op de site van de bank voor jou dan niet voldoende ? http://www.tebnv.nl/nl/html/FAQ_DepositGuaranteeScheme.asp


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 3:06 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Op zich vind ik het niet onlogisch als iemand controleert of het beweerde op een internetsite juist is, zelfs al gaat het om een bankinstelling. Het is op zich eenvoudig te checken in het vergunningenregister van DNB, die gewoon via internet toegankelijk is. Volgens mij kun je daar zelfstandig de informatie vinden, die Willie via de mail bij DNB opvraagt.
Voor mij is het niet via internet benaderbaar zijn van de rekening(en) vandaag de dag minder snel aanvaardbaar, zeker als het om nieuwe producten gaat. Je hebt minder zelf in de hand als medewerkers op de bank handelingen moeten doen (denk b.v. aan de timing) die je anders zelf via internet invoert.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 3:32 pm 
appeltje schreef:
Willie schreef:
... Er staat ook in vermeld dat iedere bank, ongeacht het land van herkomst, wettelijk verplicht is dit aan de klant mede te delen. ...
Is de informatie op de site van de bank voor jou dan niet voldoende ? http://www.tebnv.nl/nl/html/FAQ_DepositGuaranteeScheme.asp

Op de site staan de producten niet genoemd, het is een algemeen verhaal. DNB adviseert om dit specifiek voor het product dat je wilt openen na te vragen bij de bank.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 4:24 pm 
Willie schreef:
In die tussentijd kwam ik tot de ontdekking dat TEB geen internetprogr. heeft

Geen internet-wat? (programma? of wat bedoel je precies?)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: vr 21 maart 2008 5:17 pm 
Bij TEB kun je niet internetbankieren, opnemen en saldo opvragen gaat telefonisch of schriftelijk.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: zo 23 maart 2008 8:51 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Willie schreef:
Bij TEB kun je niet internetbankieren, opnemen en saldo opvragen gaat telefonisch of schriftelijk.

Aha, ok. Niet zo handig, al is het ook niet onoverkomelijk want zo vaak is dat toch niet nodig bij een spaarrekening.

Wel vreemd, want het lijkt me vooral voor hun zelf onhandig (en duur, een website is goedkoper dan telefonisten).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 11:40 pm 

Geregistreerd: ma 07 jan 2008 7:23 pm
Berichten: 22
Woonplaats: Krommenie
Apollo schreef:
Willie schreef:
Bij TEB kun je niet internetbankieren, opnemen en saldo opvragen gaat telefonisch of schriftelijk.

Aha, ok. Niet zo handig, al is het ook niet onoverkomelijk want zo vaak is dat toch niet nodig bij een spaarrekening.

Wel vreemd, want het lijkt me vooral voor hun zelf onhandig (en duur, een website is goedkoper dan telefonisten).


Ik heb me ook aangemeld bij deze spaarbank.
Helaas zag ik ook pas later dat het Internetbankieren nog niet werkt.

Had er geld heen gezet wat ik toch even nodig had om in een deposito voor 1 maand te stoppen. Dus maandag even bellen naar ze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 9:17 am 
Ondanks dat het geen internetspaarrekening is, heb ik er toch een geopend. Een klein bedrag gestort en even de ontwikkeling afwachten.
De rente is prima en ik verwacht dat binnen niet al te lange tijd internetbankieren mogelijk wordt.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 10:59 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Willie schreef:
appeltje schreef:
Willie schreef:
... Er staat ook in vermeld dat iedere bank, ongeacht het land van herkomst, wettelijk verplicht is dit aan de klant mede te delen. ...
Is de informatie op de site van de bank voor jou dan niet voldoende ? http://www.tebnv.nl/nl/html/FAQ_DepositGuaranteeScheme.asp

Op de site staan de producten niet genoemd, het is een algemeen verhaal. DNB adviseert om dit specifiek voor het product dat je wilt openen na te vragen bij de bank.


Dit is bedoeld voor 'achtergestelde deposito's' neem ik aan.
Want alle andere vormen van bankrekeningen waaronder deposito's, vallen toch wel onder de garantieregeling?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 1:36 pm 
DNB adviseert om bij de bank te vragen of het af te nemen c.q. afgenomen product onder het Depositogaratiestelsel valt. Als dit niet expliciet op de site of in de voorwaarden staat, vraag ik een bevestiging.
Volgens DNB is dit de juiste werkwijze.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2008 9:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Eerste afschrift ontvangen: transactiedatum do 3-4, valutadatum di 8-4; bij andere banken is het meestal de ene dag 'af giro', de volgende dag al rentegevend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2008 1:24 pm 
Tijdens de aanvraag en kort na de opening van mijn spaarrekening heb ik een paar keer met TEB gebeld. Als ervaren trainer/coach van de Telefonische Verkoop viel het mij op dat als je begint met een vraag, deze wordt gevolgd door een nauwelijks hoorbare zucht aan de andere kant van de lijn. Het is een gewoonte geworden om ieder signaal te registreren en te vertalen, niet alleen naar slaagkans maar ook naar interesse.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: The Economy Bank
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2008 7:17 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
henrid schreef:
Eerste afschrift ontvangen: transactiedatum do 3-4, valutadatum di 8-4; bij andere banken is het meestal de ene dag 'af giro', de volgende dag al rentegevend.


En dus is bij deze het 0.05 % rente verschil met AKBank op jaarbasis verklaard :lol:

Mvg Krent


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO