Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 10:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:17 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
Wie heeft net als mij gemerkt dat het overboeken van saldo van The Economy Bank naar de tegenrekening erg lang duurt? Ik heb op 8 oktober telefonisch verzocht het complete saldo over te boeken, tot op heden staat er nog niets op de tegenrekening.
De dame die ik aan de lijn kreeg reageerde nogal knorrig met de mededeling "komt voor elkaar" en verbrak vervolgens de verbinding. Wellicht iets teveel spaarders die dag die afscheid namen van TEB?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Marcelb schreef:
Wie heeft net als mij gemerkt dat het overboeken van saldo van The Economy Bank naar de tegenrekening erg lang duurt? Ik heb op 8 oktober telefonisch verzocht het complete saldo over te boeken, tot op heden staat er nog niets op de tegenrekening.
De dame die ik aan de lijn kreeg reageerde nogal knorrig met de mededeling "komt voor elkaar" en verbrak vervolgens de verbinding. Wellicht iets teveel spaarders die dag die afscheid namen van TEB?


TEB is inderdaad traag! Ik heb m'n saldo, een hele tijd geleden vanwege het achterblijvende rentepercentage, overgeboekt via een overschrijvingsformulier (In PDF te downloaden op de site). Dat duurde ook zeker 'n week...toen ik belde, toen werd ik ook niet al te vriendelijk te woord gestaan. Men kon het blijkbaar niet zo waarderen dat ik in één keer m'n rekening leeg haalde.

Er gaat niks boven een bank mét Internetbankieren, zodat je in principe binnen +/- 24u op werkdagen over je geld kunt beschikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 12:19 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
De opheffing heb ik met een wijzigingsformulier doorgegeven. Het tegoed stond na enkele dagen op de tegenrekening.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 3:03 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
rogervdh schreef:
Er gaat niks boven een bank mét Internetbankieren, zodat je in principe binnen +/- 24u op werkdagen over je geld kunt beschikken.

Alhoewel ik het met je eens ben dat de mogelijkheid van internetbankieren een groot pluspunt is, is het geen garantie voor hoge snelheid. Als je de berichten op het forum leest, kom je er achter dat het meer dan eens voorkomt dat het geld (ondanks online overboekingen) toch dagenlang onderweg is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 6:53 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
jha schreef:
Alhoewel ik het met je eens ben dat de mogelijkheid van internetbankieren een groot pluspunt is, is het geen garantie voor hoge snelheid. Als je de berichten op het forum leest, kom je er achter dat het meer dan eens voorkomt dat het geld (ondanks online overboekingen) toch dagenlang onderweg is.


Klopt, een garantie is het inderdaad niet. Ik heb wel eens wat opgenomen van ATB en CEB en bij beide werd het keurig en zeer snel uitgevoerd. The Economy Bank was mij bij tot nu toe de enige trage. Van banken als AK-Bank en NIBC heb ik nog nooit een cent opgenomen (ik stort alleen maar). Stortingen worden ook keurig snel verwerkt. 's Morgens van m'n DSB Internetbetaalrekening overmaken en 's avonds staat het bij de ontvangende bank.

Maar het klopt: theoretisch kan een overboeking zomaar 2 of 3 dagen duren. (in mijn geval nog fors sneller dan The Economy Bank met 1 week).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 7:48 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Ik heb eergisteren (dinsdag) in de ochtend telefonisch een overboeking van een gedeelte van het saldo gevraagd. Gisteren stond het in de ochtend op de tegenrekening bij de Postbank. Vervolgens heb ik het op dat moment doorgeboekt naar rekeningen bij AKbank, ATBank, Credit Europe, NIBC en Garantie Bank. Bij de AKbank en ATbank was de valutadatum gisteren, de andere 3 hebben vandaag als valutadatum. Aangezien de TEB bank valuteert is het geld 2 respectievelijk 3 dagen onderweg geweest. Kortom: helemaal niks mee.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO