Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 nov 2009 2:24 pm 

Geregistreerd: zo 29 nov 2009 1:51 pm
Berichten: 4
Mijn adviseur adviseert mij, mijn huidige polis(toekomstvisie) om te zetten naar een bankspaarvariant (alianz). Is dat verstandig?

Kan ik niet beter het geld zelf op een (internet)spaarrekening beheren en zoeken naar de gunstigste voorwaarden en rentes? Volgens mij heb ik dan meer zekerheid en zijn de kosten en provisie's nihil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009 3:29 pm 

Geregistreerd: ma 17 nov 2008 12:24 am
Berichten: 13
Allianz biedt banksparen in de beleggingsvariant en is daarin redelijk goedkoop. allianz biedt wel de ruimte om tot 5% provisie in te regelen voor de adviseur.
Wil je geen kosten en garantie kijk dan eens op de vergelijkingssite http://www.xxxxxxx, daar vind je alle actuele rentes.

Overigens is zelfsparen in veel gevallen het beste. Veel vrijheid en geen fiscaal geneuzel. Voordat je deze keuze maakt raad ik je aan in te schatten hoe groot je fiscaal voordeel kan zijn. (tegen welk tarief trek je nu af en betaal je straks).

Overigens geef je aan al een polis te hebben. Als die al fiscaal geblokkeerd is rest je niets anders dan fiscaal door te sparen tot dat je de boel kunt laten uitkeren.

Heer of mevrouw Geldmachine,
U bent ook zo'n vervelende en zeer hardnekkige spammert!
Als je dan zo graag ook een bedrijf wil voeren, trek dan ook eens een budget uit voor de reclame.
Net als ieder ander zichzelf respecterend bedrijf.
Allerlaatste waarschuwing.
Paul209

_________________
Think rich to get rich


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 11:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Geldmachine schreef:
Overigens is zelfsparen in veel gevallen het beste. Veel vrijheid en geen fiscaal geneuzel.

Helaas heb je gelijk. Het had zo mooi kunnen zijn, maar in de praktijk stelt het allemaal weinig voor. Alleen belastingvrij sparen voor de aflossing van je hypotheek is mogelijk, maar moet dan wel weer minstens 20 jaar en al die tijd kun je niet meer bij je geld. Of je kiest ervoor om het gebruiken voor een oudedagsvoorziening, maar als je dan denkt dat je na 20 jaar een mooie spaarpot hebt die je kunt gaan gebruiken heb je het helemaal mis; de uitkering moet via een lijfrenteregeling gaan lopen. Conclusie: Wanneer je fiscaal voordeel wilt behalen wordt je systematisch beknot op je vrijheden en mogelijkheden (en ik krijg telkens weer het idee dat het echte voordeel van dit soort regelingen bij de financiele instellingen terecht komt).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO