Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 jul 2019 2:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik heb een paar deposito's bij YKB geopend (10 jaar tegen 1,65%) en het proces rondom aflopen van de deposito's is een beetje vaag. Ik heb meermaals aangegeven en bevestigd gekregen dat de deposito's na afloop niet verlengd worden, wat ook in de PDF staat. De klantenservice beweert zelfs dat 10-jarige deposito's nooit automatisch verlengd worden. Maar online staat nog steeds de volgende tekst bij de deposito's:
Citaat:
De hoofdsom dient na de vervaldatum doorgerold te worden; de creditrente dient naar de rekening-courant te worden overgeboekt
Is dat bij anderen ook zo? Ik heb aangegeven dat de site foute informatie geeft, en ze zeggen wel dat online banking in bewerking is en vernieuwd wordt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jul 2019 9:30 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
@henrid
Twee van de drie spaardeposito's van mij bij YKB kennen de door jou aangehaalde tekst.
Je wilt er hebben staan: "Op de vervaldatum moeten hoofdsom en creditrente worden overgeboekt naar de rekening-courant".
Je hebt nog wel even de tijd om het te (laten) wijzigen, maar zoals YKB vermeldt: Bij geschillen tussen partijen gelden de bankgegevens.
Overigens staat op de website van YKB onder 'Wat zijn de kenmerken' van een Euro-Plus Deposito: Deposito's worden altijd automatisch verlengd.

In de 'Algemene Voorwaarden Sparen & Deposito's Yapi Kredi Bank Nederland N.V. 2016' valt te lezen:
Citaat:
8.4 Ontvangt de Bank voor het einde van de Depositotermijn geen verzoek van de Cliënt om het Depositobedrag vrij te laten vallen, dan zal het Depositobedrag, inclusief de daarop bijgeschreven Depositorente, automatisch worden vastgezet in een nieuw Termijndeposito met een gelijke Depositotermijn tegen de dan door de Bank voor dergelijke Termijndeposito’s aangeboden Depositorente. Dit nieuwe Termijndeposito kan binnen 14 dagen na aanvang van de nieuwe Depositotermijn per direct worden opgezegd. De Bank is niet gehouden de Cliënt te attenderen op het einde van een Termijndeposito.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 jul 2019 9:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Thanks. Blijkbaar kan er dus wel een andere tekst staan. Nou ja ik heb nu al zoveel bevestigingen via de mail en het staat op mijn bevestiging in PDF. En ik zal ze nog tig keer verzoeken om dit aan te passen in die tien jaar, en anders vlak voor het einde en elke daarop volgende 14 dagen. De regel m.b.t. hun bankgegevens houdt natuurlijk geen stand als ik intussen vele verzoeken en bevestigingen via mail heb. De klantenservice was trouwens heel netjes en snel met het vastleggen van de deposito's, al klonk het wel een beetje amateuristisch met telefoongesprekken op de achtergrond. Ach ja, tien jaar tijd om de zaakjes op orde te krijgen, als die bank nog zo lang stand houdt.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2019 2:04 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Bij mij staat, nadat ik ze gebeld heb, dat het bedrag na afloop niet vanzelf opnieuw in deposito wordt gezet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2019 6:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Dan ga ik dat ook nog wel eens doen, als via mail niet helpt. Ik heb gelukkig nog 10 jaar de tijd.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020 8:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Net m'n derde deposito daar geopend (ja 1,35%) en de vriendelijke dame aan de lijn stelde zelf voor om het kapitaal niet automatisch te verlengen. Toch staat er online wederom dat er doorgerold gaat worden. Op het afschrift staat bovenaan de standaard zin dat het kapitaal automatisch verlengd wordt, indien er voor de tijd geen bericht van de rekeninghouder wordt ontvangen. Alleen bij OMSCHRIJVING staat de tekst: "GEEN VERLENGING". Tja, het zal wel...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2020 8:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Toch gek hè, dat de moslims de hoogste rente bieden....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO