Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 3:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Is geworden:
Artikel 1. Indien u 16 maanden geen mutatie verricht nemen wij aan dat u niet langer uw Alfa spaarrekening wilt aanhouden en zullen wij de Alfa spaarrekening voor u opheffen, waarna de Bank het restant saldo plus rente zal overmaken naar de Tegenrekning.
Artikel 5. Voor het wijzigen of toevoegen van een Tegenrekening dient u een schriftelijk verzoek en een kopie bankafschrift van de nieuwe Tegenrekening op te sturen, tevens dient u een storting op uw ANADOLUBANK spaarrekening te verrichten ter identificatie.


Aldus een mededeling onderaan een bankafschrift.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 5:27 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja, dat klopt. Die paar centen die daar opstaan storten ze dan maar terug.
Ik denk ook niet dat ze op korte termijn met een hoge rente zullen komen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 5:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
16 maanden, wat een merkwaardige periode.
Gelukkig heb ik ieder kwartaal een mutatie, paar cent rente van een zeer, zeer klein bedragje wat daar is blijven hangen.
Maar dat zal wel niet goed gerekend worden. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 6:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Ik heb er eigenlijk nog best wel een aardig bedragje staan maar als ze het niet willen storten ze het maar terug..
Neem aan dat rente mutaties niet gelden omdat er gesproken wordt over "Indien u..".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 okt 2012 9:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
En wat als je er een lang lopende deposito van zeg 5 jaar hebt lopen en je verder niks met de spaarrekening in 16 maanden doet? Word de rekening met deposito en al dan stop gezet?
En wat als je zeg elke 12 maanden 0,01 euro automatisch laat overboeken naar je tegenrekening? Word dat gezien als een actieve transactie? Ik begrijp dat ze slapende rekeningen willen verwijderen, maar 16 maanden is wel erg kort.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 11:35 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Zolang je nog (een) deposito('s) hebt lopen zal die spaarrekening wel blijven leven lijkt me.

Wel vraag ik me af waarom het hier uitsluitend om mutaties gaat. Gaan ze serieus 25k terugstorten omdat er 16 maanden niets meer bij komt, of bedoelen ze als je 16 maanden een vrijwel nihil saldo hebt en verder gebeurt er niets? Wel makkelijk overigens, hoef ik niet meer na te denken of ik ga opheffen of niet. Het gebeurt vanzelf op enig moment :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 8:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Momenteel is anadolubank niet interessant (al een tijdje niet) met 2,3% rente op de vrij opneembare rekening.
Ik heb nog een heleboel deposito's bij diverse banken lopen, maar dat word meteen belegd als ze vrij komen. Sparen is te riskant en loont niet.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 11:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Haha, het loont inderdaad niet om te sparen op het moment, maar volgensmij is beleggen ook riskant, en zeker op dit moment.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 11:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Mod edit: deel van de tekst over beleggen verwijderd.
Dit onderwerp gaat over gewijzigde produktvoorwaarden van de Anadolubank.


Het huidige financiƫle klimaat is onzeker. Niemand weet wat er gaat gebeuren. De US en Japen zijn bijna bankroet, de schulden in de PIIGS lopen op, de ratings van landen worden verlaagt. Kortom er zijn donkere wolken boven het financiƫle landschap. De EU wil steeds meer macht en controle hebben. Er bestaat een mogelijkheid dat de schulden te groot worden en er wereldwijd paniek optreed en mensen geld van hun spaar/bankrekening halen waardoor banken gaan omvallen. De staat heeft dan te weinig geld om de banken te ondersteunen. Gierende inflatie zal toeslaan, mogelijk zal ruilhandel weer intreden.
Geld nu vastzetten in deposito's is momenteel niet verstandig. Niet alleen vanwege het bovenstaande doem-scenario, maar ook dat het mogelijk is dat de rentes weer omhoog gaan.

Om de pijn te verzachten bij het bovenstaande doem scenario zou je in je geld kunnen investeren in edelmetalen, aandelen en beleggingsfondsen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012 10:00 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
ger schreef:
Ja, dat klopt. Die paar centen die daar opstaan storten ze dan maar terug.
Ik denk ook niet dat ze op korte termijn met een hoge rente zullen komen. :mrgreen:


En.... ja hoor toch een hogere rente!! :shock:
Je kunt je Alfa Rente Direct Spaarrekening kostenloos zins 1 nov.j.l. laten omzetten in een Alfa Slimmer Spaarrekening.
En... je ontvangt 0.1% meer rente!! Een omzettingsformulier staat op hun site.

Ik heb dit volgens mij al eens eerder mee gemaakt bij de Anadolubank. Toen van gewone spaarrekening omzetten naar de Alfa-Spaarrekening. Ook toen was de rente weer iets hoger.


Laatst bijgewerkt door ger op ma 03 dec 2012 12:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012 10:46 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
ger schreef:
Je kunt je Alfa Spaarrekening kostenloos zins 1 nov.j.l. laten omzetten in een Alfa Rente Direct Spaarrekening.
En... je ontvangt 0.1% meer rente!!


Ik neem aan dat je bedoeld omzetten naar de Alfa Slimmer Sparen rekening, rente direct geeft namelijk een lagere rente :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 dec 2012 12:13 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Hallo "rhart", Sorry, dank je, Je bent echt een "slimme" Spaarder. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO