Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 9:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 9:54 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Forum-bezoekers,

Na het succes van vernieuwde opzet van www.SpaarInformatie.nl hebben we vandaag een andere wijziging toegevoegd. Op de bank- en rekening-pagina staan voortaan een aantal advertenties. We hebben hiertoe besloten omdat de kosten en tijd die we in www.SpaarInformatie.nl stoppen wat meer is geworden dan bij een "gewone" hobby. Op deze manier kunnen we de site in de lucht houden en verder ontwikkelen wat uiteindelijk ten goede komt aan de bezoekers.

Belangrijk is, en blijft, dat we compleet en onafhankelijk blijven. Dus de rentestanden of postitie in onze lijsten zijn niet afhankelijk van de inkomsten van de advertenties (de inkomsten komen sowieso niet direct via de banken). Daarnaast hebben we gekozen voor onopvallende advertentie zonder schreeuwende plaatjes etc. Verder zullen we op de belangrijkste hoofd-pagina's geen reclame zetten.

We hopen dat jullie begrip hebben voor deze wijziging.

Het SpaarInformatie.nl team.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 7:10 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Ik zet dit maar even hier neer; sluit misschien het beste aan, bij dit topic.

mandros schreef:
We hopen dat jullie begrip hebben voor deze wijziging.


Ik heb er alle begrip voor! Want ik begrijp dat het allemaal niet gratis kan, en dat Google ads een beetje geld opleveren. Ik schrijf het volgende dan ook beslist niet om te katten of spaarinformatie af te kraken. Integendeel, ik vind de site prima. Mooie lay-out, duidelijk, up-to-date, overzichtelijk, en betrouwbare informatie.

Maar ik heb met de google-ads heel veel moeite, want ze zijn allemaal misleidend, of er mankeert op een andere manier wat aan. Ik heb nu net even een exacte copie gemaakt. (ik heb geen idee, of ze ook rouleren...)
Een beetje jammer, dat een betrouwbare site, het van onbetrouwbare reclame moet hebben. Hier zijn ze:

DSB Bank sparen (4.75%)
Hóógste rente van alle Nederlandse banken. 4,75% rente, open online!
www.dsbbank.nl/deposito


Een leugen. Het is niet de hoogste rente. Bovendien een lokkertje want in de tekst wordt niet over deposito gesproken maar alleen over sparen.

Sparen Zonder Voorwaarden
Bij Alex krijgt u meer rente dan bij Rabo, ABN Amro en Postbank
Sparen.Alex.nl/Zonder-Voorwaarden


Raar lokkertje, met alleen die banken genoemd die lagere rente bieden. Bovendien is dat gedoe over "zonder voorwaarden" ontzettend kinderachtig, want er zijn veel banken met hogere rente en ook zonder voorwaarden. Als de Hema zou adverteren, met "bij ons kunt u gratis pinnen" dan is dat ook belachelijk, want in 99% van de winkels kun je gratis pinnen.

Banksparen rente?
Is banksparen voor u het beste? Bekijk onze uitgebreide test!
www.consumentenbond.nl

Die test is NIET uitgebreid, maar zeer beknopt. Als je meer wilt zien, dan moet je eerst lid worden. Dat staat niet in de tekst.

Sparen met 4,5% rente
Toprente Sparen: Open een rekening en ontvang 4,5% rente bij ING Bank!
www.ingbank.nl/toprente


Is gelogen. De rente is 4%. Er is een introductie-rente, tot september van 4,5%. Hetzelfde geintje haalt Ohra al maanden uit. 4,5% gedurende 3 maanden, dan praten we over een paar Euro premie, en dan moet je nog een aardig bedrag inleggen ook, om een vergelijkbare premie binnen te halen, zoals ASN bank. Bovendien is 4,5% absoluut geen TOPrente.

Sparen tegen 9,6% rente
Hypothecaire zekerheid, korte looptijd. Maandelijkse uitbetaling
www.TRE-Investments.com


Hier hoeven we het denk ik helemaal niet over te hebben. 9,6 % met wat voor zekerheid dan ook, bestaat niet!! En dat mag je nauwelijks sparen noemen. Gokken is een beter woord. Bovendien kom je niks te weten, voordat je je hele hebben en houwen hebt ingevuld.

-----

Ik weet geen oplossing, in de weet dat het onderhouden van een goede, en goed te bereiken site, nu eenmaal geld kost. Misschien kun je invloed uitoefenen op de inhoud van de advertenties? Is er op een of andere manier een deal te sluiten met betrouwbare partners, die eerlijke informatie geven, buiten Google om? Hoeven misschien niet eens banken te zijn; de doelgroep is hier best duidelijk; bezoekers van spaarinformatie, zijn in ieder geval niet de mensen die heel weinig te besteden hebben. Of misschien heeft een van de andere forum-deelnemers een idee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 10:11 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
@Procent: Bedankt voor je reactie op mijn melding die er toch alweer wat maandjes op staat. Ik vind het fijn om de mening van bezoekers over dit soort onderwerpen te krijgen.

Het gebruik maken van deze reclames is erg handig omdat het nagenoeg geen onderhoud vergt. Het nadeel is, zoals je aangeeft, je niet de controle hebt over welke reclames op de site komen te staan. Er zijn wel een aantal mogelijkheden maar het blijft lastig. Ik wil nogmaals herhalen dat belangrijk is, en blijft, dat we compleet en onafhankelijk blijven. Dus de rentestanden of postitie in onze lijsten zijn niet afhankelijk van de inkomsten van de advertenties.

Verder zullen we dus op de hoofd-pagina geen reclame zetten zodat je als bezoeker (in tegenstelling tot veel andere site) niet direct wordt geconfronteerd met reclames. Dit doen we om twee redenen:
1) - Een kort bezoek aan onze hoofdpagina om alleen even de laatste top-10 standen te bekijken is reclame-loos, helder en transparant.
2) - Door dit bezoek heb je direct een beeld van wat op dit moment de hoogste rente-standen zijn. Bezoek je daarna andere pagina's van onze site waar reclame op staat weet je volgens ons best goed in te schatten of een reclame uiting nu wel of niet kopt/misleidend is. Ik bedoel als je op de hoofdpagina ziet dat 5% de hoogste rente is en je ziet een reclame waar staat dat 4% de hoogste rente van Nederland is dan ben je in ieder geval alert dat dat waarschijnlijk niet helemaal klopt.

Algemeen geldt dat je reclame op internet, in bladen of billboards etc. moet je eigenlijk nooit blind volgen. Het trekt je aandacht maar vereist altijd een soort van validatie. Wellicht dat de reclame op onze site zelfs een soort "eye-opener" is voor veel mensen en het duidelijk wordt dat reclame-uitingen met "De hoogste rente van Nederland" etc. zelden kloppen omdat ze op onze site zien wat de echte hoogste rente is. Ik weet uit eigen ervaring dat ik nu makkelijker en ook mensen om me heen bij de groot-banken zeg: "Die hoogste rente van jullie is eigenlijk niet echt heel hoog". M.a.w. het zorgt ervoor dat veel banken minder snel wegkomen met te lage rentes. Maar of hierdoor die rentes ook gaan stijgen is natuurlijk maar de vraag......

Kortom: wij zijn van mening dat ondanks het feit dat sommige reclames wellicht niet geheel "eerlijk" zijn onze bezoekers extra scherp en alert maken. Daarnaast blijven we op zoek naar wat andere mogelijkheden om de site.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 10:16 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Helemaal mee eens.!!!!
Dus kijk uit!!!!
Zeker als de site betrouwbaar wil zijn!!!
Of zoals sommige sites een "achtergestelde" deposito boven aan de lijst van deposito's zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 11:36 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Procent schreef:
.........Een beetje jammer, dat een betrouwbare site, het van onbetrouwbare reclame moet hebben...........
Dit is wel de kern. Als vaste bezoeker herken ik de onzin direct. Wat belangrijker is, ik ken de reden van het opnemen van de reclame, maak het verschil en weet de site 'te hanteren'. Het is maar de vraag of iemand dit kernpunt bij een eerste bezoek 'door' heeft, het onderscheid ook direct weet te maken, of toch twijfelt aan de onafhankelijkheid, de zorgvuldigheid, etc. Dat zit hem volgens mij niet eens in de preciese inhoud van de reclame zelf....., dat heeft nu eenmaal als vast kenmerk dat het om halve of gekleurde '(on)waarheden' gaat.....(hoe mooier voorgesteld, hoe beter je moet opletten)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 11:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Blikoortje schreef:
Het is maar de vraag of iemand dit kernpunt bij een eerste bezoek 'door' heeft, het onderscheid ook direct weet te maken, of toch twijfelt aan de onafhankelijkheid, de zorgvuldigheid, etc. )

Accoord, maar de beheerder heeft nu al enkele malen aangegeven dat om die reden, geen reclame op de hoofdpagina staat.
Dus bij een eerste bezoek, wordt de 'onervaren' bezoeker niet direct met reclame geconfronteerd en ziet hij als allereerste de objectieve informatie.
Dat lijkt me een heel goed compromis.

Ik heb zelf ook Adsense op een eigen site gehad.
Je kunt wel sturen wat voor soort reclame er komt. maar niet de adverteerders zelf en wat deze in hun boodschap zetten.
Daar heb je geen invloed op en dat kan Spaarinformatie dus ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 jun 2008 3:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
obligataire schreef:
Accoord, maar de beheerder heeft nu al enkele malen aangegeven dat om die reden geen reclame op de hoofdpagina staat. Dus bij een eerste bezoek, wordt de 'onervaren' bezoeker niet direct met reclame geconfronteerd en ziet hij als allereerste de objectieve informatie. Dat lijkt me een heel goed compromis.
Precies..., een compromis.....! Dat ik overigens, gelet op de wel begrijpelijke en ook keurig uitgelegde keuze voor reclame op de site, best kan billijken. Ik probeerde me even in te leven met welke blik ik zelf zou hebben gekeken als ik hier bij een 1e bezoek mee geconfronteerd zou zijn. Maar zoals al geschreven: persoonlijk heb ik geen probleem met de reclame.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 7:20 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
Dag Mandros, zeer bedankt voor je uitvoerige reaktie!

Om te beginnen: je hebt absoluut een punt, als je stelt, dat de reclame pas op een sub-
pagina begint, en dat mensen die snel even de stand van zaken willen bekijken, zonder
verder door te graven, geen last hebben van (misleidende) reclame.

Verder schrijf je dat er wel mogelijkheden zijn, om het soort reclame dat op de sub-site
komt, te beinvloeden, maar dat dat "lastig" is. Als het lastig is, in de zin van tijdrovend,
zou je misschien hulp kunnen krijgen van vrijwilligers van dit forum. Als lastig betekent
heel ingewikkeld, dan weet ik ook zo gauw geen oplossing.

Je schrijft dat deze site onafhankelijk en compleet is. Dat onderschrijf ik van harte!
Misschien daarom ook wel dat ik probeer mee te denken, want als ik dit een
waardeloze site zou vinden, nam ik ook de moeite niet op te reageren. ;-)

Over één ding zijn we het niet geheel eens. Maar dat is ook niet zo erg. Dit is tenslotte
een discussie-forum. Ook realiseer ik me donders goed dat ik niet de eigenaar van dit
forum ben, en ook helemaal geen verantwoordelijkheid draag. Ik kan alleen maar mijn
mening geven over dit soort zaken, en het deed me goed, dat je schreef dat je dat ook
op prijs stelde.

Je stelling dat iedereen wel weet dat je reclame met een korreltje
zout moet nemen, gaat alleen maar op, als Robijn zegt, dat hun wasmiddel het schoonste
wast. Dàn trapt er bijna niemand meer in. Maar als Robijn zegt dat je 2 Euro terugkrijgt
via je aankoopbon, en vervolgens blijkt dat je 1,25 administratie-kosten moet betalen,
en een postzegel om de boel op te sturen, dàn trappen er heel veel mensen in, en
ziin achteraf teleurgesteld.

Als ING zegt dat ze de fijnste, de klantvriendelijkste, de snelste of de mooiste bank
van Nederland is, dan neemt iedereen dat ook met een korreltje zout. Maar vermeldingen
met 4,5% terwijl het 4% is, zijn gewoon leugens, en je kunt niet verwachten van consumenten
dat iedere mededeling van een bank over de rente, ook wel onzin zal zijn.

Ik heb nog een 2e argument. Stel nu eens dat je gelijk hebt, en dat iedereen, of alle mensen
die je forum en site bezoeken, direkt doorhebben dat het hier om onzin-reclame gaat,
wat is dan in vredesnaam nog de zin, dat die banken (via Google) adverteren? Want
als iedereen er direkt doorheen prikt, dan zijn die reclames toch volstrekt zinloos, en is
het toch weggegooid geld? Het loont dus wel degelijk, om misleidend te adverteren. En
de vraag zou vervolgens kunnen zijn, of je als onafhankelijke en betrouwbare site,
sjoemelaars die kans moet geven.

En als ik even heel eerlijk ben: als je echt staande wilt houden, dat de site met reclame
een soort eye-opener is, waar mensen zelf kunnen inzien hoe (sommige) banken de
boel beduvelen, en "de bezoekers alert maken" (zoals je schrijft), dan zou je met koeienletters
op de sub-site moeten zetten "PAS OP, DE RECLAME-BANNERS DEUGEN NIET!".
Jij ziet het, blikoortje ziet het, ik zie het, maar er zijn veel mensen die het niet zien. Overschat
snelle en vluchtige bezoekers niet! (internet is een heel vluchtig en oppervlakkig medium).
Ik ben het dan ook helemaal eens met blikoortje die schrijft: "ik ken de reden van het opnemen
van de reclame, maak het verschil en weet de site 'te hanteren'. Het is maar de vraag of iemand
dit kernpunt bij een eerste bezoek 'door' heeft, het onderscheid ook direct weet te maken, of toch
twijfelt aan de onafhankelijkheid, de zorgvuldigheid, etc. "

Ik ben er terwille van de discussie zelf, nog wat nader op ingegaan. Denk niet dat ik er al
te grote problemen van maak. Want ik snap je heel goed, en ik slaap er trouwens ook
geen seconde minder om. ;-) Ik heb alleen wat moeite met een strikt betrouwbare site,
en tegelijkertijd onbetrouwbare reclame. Dat botst voor mij. Maar misschien moet ik met
Obligataire en blikoortje zeggen: "dit is eigenlijk wel een goed compromis". Want natuurlijk
kan ik ook praktisch denken, en als dit echt nodig is, dan is het gewoon niet anders.

Je hebt wel begrepen, het is ook een stokpaardje van me. Ik wind me niet zo gauw op,
maar word wel eens boos, en heb geen enkel begrip voor bedrijven die mensen op het
verkeerde been zetten. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. AH die in een foldertje ALLE
artikelen afprijst met MIN 20%, terwijl je maar 3 stickers hebt om dat daadwerkelijk te kunnen
kopen voor die prijs. Electronica concerns die in KOEIENletters laptops aanbieden voor 185
Euro, en in piepkleine lettertjes eronder "+ 6 maandelijkse termijnen van 87,50", banners
met een GRATIS ringtone, gericht op kinderen (!!), terwijl je dan aan een duur abonnement
vastzit, computer-boeren die EX btw adverteren, DELL computers die voor spotprijzen
adverteert, terwijl je altijd 85 euro verzendkosten moet betalen, en dat verzwijgt,
de Frisia-mafia die adverteert met lenen voor 2% rente en alle bijkomende kosten verzwijgt,
ik word er ziek van. Ik begrijp er allemaal niks van......jij? ;-)

Heel veel succes met je forum! Ik denk graag met je mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 8:57 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Procent schreef:
Je hebt wel begrepen, het is ook een stokpaardje van me. Ik wind me niet zo gauw op,
maar word wel eens boos, en heb geen enkel begrip voor bedrijven die mensen op het
verkeerde been zetten. Het lijkt wel of het steeds erger wordt. AH die in een foldertje ALLE
artikelen afprijst met MIN 20%, terwijl je maar 3 stickers hebt om dat daadwerkelijk te kunnen
kopen voor die prijs. Electronica concerns die in KOEIENletters laptops aanbieden voor 185
Euro, en in piepkleine lettertjes eronder "+ 6 maandelijkse termijnen van 87,50", banners
met een GRATIS ringtone, gericht op kinderen (!!), terwijl je dan aan een duur abonnement
vastzit, computer-boeren die EX btw adverteren, DELL computers die voor spotprijzen
adverteert, terwijl je altijd 85 euro verzendkosten moet betalen, en dat verzwijgt,
de Frisia-mafia die adverteert met lenen voor 2% rente en alle bijkomende kosten verzwijgt,
ik word er ziek van. Ik begrijp er allemaal niks van......jij? ;-)


Hierin ben ik het helemaal met je eens. En over vliegreizen etc. zullen we het helemaal maar niet hebben...... Blijft wel de discussie over in hoeverre je mensen (tegen zichzelf) moet beschermen. Aan de ene kan zou de wereld er een stuk beter van worden als iedereen eerlijk was en alle wat je hoort of leest 100% duidelijk en waar is. Aangezien dat niet zo is heeft iedereen een eigen verantwoordelijkheid om dit soort zaken met een korrel zout te nemen. Lastig hieraan is dat je alles op een gegeven moment met een soort achterdocht gaat bekijken, ook de eerlijke. Misschien is dat deels ook wel een oorzaak waarom de maatschappij steeds meer verhard. Maar goed dat is weer een heel ander verhaal.

Voor de duidelijkheid: ik zou willen dat de reclames op onze site eerlijk en niet misleidend zijn. Vandaar dat ik er extra op zal gaan letten en zal bekijken om dit te beinvloeden (is technisch lastig). Op het moment dat we de site reclame-loos zouden kunnen maken zullen we dat ook zeker doen maar op dit moment gaat dat nog niet lukken.

PS: Weet je zeker dat je er geen seconde minder door slaapt (zie timing posting)? :wink:

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 8:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 14 feb 2008 6:54 am
Berichten: 73
mandros schreef:
PS: Weet je zeker dat je er geen seconde minder door slaapt (zie timing posting) :wink:


Nou en of! Je hoeft je geen zorgen te maken!! :wink:
Vooral zo rond de langste dag (21 juni) is het heerlijk om eens vroeg op te staan. Het is doodstil, en je hoort alleen fluitende vogeltjes...ik kan het je aanbevelen! De dagen gaan alweer korten, maar het blijft nog lang erg vroeg licht 's morgens! (de klok is op het forum een uurtje van slag, maar dat kan ook heel goed aan mijn instellingen liggen......)

Bedankt voor je reaktie. Leuk te horen, dat je het allemaal een beetje in de gaten houdt, en dat er mogelijkheden tot verandering openblijven.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO