Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 10:09 am 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 4:18 pm
Berichten: 12
Ik zat me af te vragen wat precies het nut is om rekeningen te vermelden die niet meer nieuw af te sluiten zijn, zoals de Centraal Beheer RentePlus Rekening en de FBTO Doelspaarrekening? Toen ik met mijn ouders aan het kijken was welke rekening voor hun geschikt zou kunnen zijn bleek dit erg verwarrend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 11:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Deze rekeningen zijn tijdelijk gesloten voor nieuwe inschrijvingen.

Voor Centraal Beheer geldt dat je een nieuwe kan afsluiten in september.
Tot zolang is de inschrijving gesloten. Bestaande rekeninghouders kunnen wel bijstorten.
Het lijkt op een eenjarig deposito met bijstortingsmogelijkheid.

Voor FBTO geldt dat je een nieuwe kan afsluiten in (ik meen) maart 2010.
Bestaande rekeninghouders kunnen niet bijstorten. Deze lijkt nog het meest op een eenjarig deposito.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 1:14 pm 

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 4:18 pm
Berichten: 12
Dan lijkt het mij het meest logisch om deze rekeningen tot die tijd uit de lijst te halen (of op zijn minst de beschrijving aan te passen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2009 2:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
De beschrijving zou iets beter kunnen, ja.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2009 5:12 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Het vermelden van niet af te sluiten rekeningen geeft wel een beter beeld over de algehele bank. Zo zijn er banken die alleen in de verkoopfase een hoge (lok-)rente hebben en daarna de rente naar beneden knallen. Door de rekeningen te blijven vermelden krijg je een beter beeld over de betrouwbaarheid van de bank.

_________________
"Een haas is snel. Een haas is daarom een absolute winnaar. Er is slechts één haas die nooit zal winnen: de angsthaas."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 3:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Wellicht kunnen net als de Centraal Beheer RentePlus Rekening ook andere spaarrekeningen die niet meer af te sluiten zijn uit de overzichten worden verwijderd? Bij SNS regio bank staan langzamerhand een aantal produkten behoorlijk hoog in de overzichten die niet meer zijn af te sluiten en misschien zelfs niet meer bestaan want op de website kan ik er niets over vinden: Royaal sparen, Extra sparen, Droom sparen, Extra rente rekening, Groei sparen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 4:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Het Spaar Informatie Team is er mee bezig in afwachting van een reactie van SNSRegiobank.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 sep 2009 7:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
De rentepercentages van de oude spaarproducten zijn weer bekendgemaakt. Royaal Sparen zal dus wel gauw uit de top-10 worden verwijderd.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 2:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Doboy schreef:
De rentepercentages van de oude spaarproducten zijn weer bekendgemaakt. Royaal Sparen zal dus wel gauw uit de top-10 worden verwijderd.

en daardoor is 'extra sparen' nu de top-10 binnen geschoven. Niet meer af te sluiten, laatste rentewijziging 1-2-2007, en onduidelijk of het uberhaupt nog bestaat ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 8:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
Het Spaar Informatie Team is er mee bezig

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 10:33 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Misschien nog een kandidaat: over de Nationale Nederlanden extra rente rekening (2.80%) is bij NN niets meer te vinden op de site. In plaats daarvan wel een andere spaarrekening met 2.84% : http://www.nn.nl/Particulier/Hypotheken ... inance.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: SNS Klimrente
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 12:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
De SNS Klimrenterekening is ook niet meer af te sluiten. Wel heeft SNS nu een 'SNS Klimrente 5 jaar'-rekening, die momenteel nog niet op SpaarInformatie terug te vinden is (zie ook hier).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 4:59 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Doboy schreef:
Het Spaar Informatie Team is er mee bezig in afwachting van een reactie van SNSRegiobank.


Blijft toch lastig wat te doen. Heb contact gehad met de SNS Regio bank en de producten zijn welliswaar niet meer nieuw af te sluiten maar mensen die de rekening hebben willen we wel op de hoogte houden van de rente. Zeer binnenkort gaan er (helaas) een aantal rentes omlaag van zowel nieuw te openen als niet meer te openen spaarproducten. Voordeel is dan wel dat de Top-10 lijst weer 'schoon' is. Ik ga een goed nadenken wat nu handig is te doen. Wellicht een losse Top-10/Lijst maken met niet meer te openen maar nog wel bestaande spaarproducten?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 1:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Misschien dat de rekeningen van Bank Bercoop ook uit de overzichten moeten worden verwijderd:

Citaat:
Bank Bercoop gaat verder onder vlag Friesland Bank
woensdag 8 juli 18:25
OLDEBERKOOP – De kleinste algemene bank van Nederland verandert in haar 107-jarig bestaan voor de tweede maal van naam. ‘Coöperatieve Spaar- en Voorschotbank’ werd in 1998 ingeruild voor ‘Bank Bercoop’. Binnenkort waaien de vlaggen van Friesland Bank bij het bankgebouw in Oldeberkoop. Het Bank Bercoop-kantoor in Oosterwolde sluit de deuren.

...



Bron

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 12:28 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Doboy schreef:
Misschien dat de rekeningen van Bank Bercoop ook uit de overzichten moeten worden verwijderd:


Ik had al een tijdje een vraag hierover uit staan bij beide banken maar tot nu toch nog geen antwoord gehad. Bedankt voor de info ik ga er mee aan de slag.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO