Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 4:21 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Het zou volgens mij een goede zaak zijn om rente verhoging/verlaging onmiddellijk te melden in de lijst met de betreffende datum van invoering er bij.

En niet zoals het nu gaat, pas vermelden op de dag van invoering.

Het zou bij heel veel een lief ding waard zijn als ze deze veranderingen op tijd weten.
Om nog e.v.t. maatregelen te kunnen nemen. :D


Laatst bijgewerkt door ger op wo 18 mei 2011 9:51 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 5:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Volgens mij doet SI het pas bijwerken, zodra het nieuwe tarief op de website van betreffende bank zichtbaar is.

Vaak gebeurd dit pas op het einde van de dag, en dus ook pas het einde van de op SI

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 6:41 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Nee, Ik bedoel als b.v.de Rabo nu melding maakt om op maandag 11 april a.s.de rente te willen verhogen/verlagen, dat dit op de site bij Spaarinformatie direct in de rentetabel zichtbaar wordt. Met daar achter de datum van verandering. :wink:


Laatst bijgewerkt door ger op wo 18 mei 2011 9:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 6:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Er zijn een paar banken die een paar dagen van te voren aangeven wanneer de rente aangepast gaat worden:
Zoals Moneyou, ING en ATB.
Er zijn op SI ook leden die de rentes van de LPB een paar dagen van te voren kunnen uitrekenen.

Blijf het forum checken. Hier zijn de gegevens vaak wel te vinden.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 9:14 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
WIj denken zeker na om dit toe te voegen op de site. Dit is wel veel handmatig werk dus we zijn nog aan het nadenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. We zullen waarschijnlijk de nieuwe rente altijd pas blijven vermelden als de datum van ingang is gekomen (als we dat niet doen, krijgen we veel mailtjes met mensen die aangeven dat de rente niet klopt). We denken dus aan een icoontje dat aangeeft dat de rente gaat wijzigen, net zoals het info icoontje bij rekeningen met voorwaarden.

Nu we het toch over de site hebben een vraag: hoeveel mensen gebruiken de kolom "rente sinds" op de home page? Als we nieuwe informatie gaan toevoegen (zoals zo'n renteveranderings icoontje), dan hebben we ruimte nodig. Een mogelijkheid is om de "rente sinds" niet meer op de home page te laten zien. Wat is jullie mening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 9:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Mij bevalt de 'rente sinds'-kolom wel.

Ook een mogelijkheid is om de kolom achter 'rente sinds' te gebruiken, de kolom 'info'. Per bank zie ik daar nu max. 1 icoontje staan, hoewel het er in theorie twee kunnen zijn. Per bank is dus op dit moment nog ruimte voor 1 icoontje in de kolom 'info'. Dit icoontje zou een + of - symbool kunnen zijn, of een Euro-symbool. Wie de muisaanwijzer daarboven hangt ziet vervolgens: "de rente zal per xx-xx-xx (y)y,zz@% bedragen".

Let op de (y). Je kan nooit weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 9:52 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 9:57 pm
Berichten: 74
misschien de kolom 'rente sinds' ook vervangen voor een dergelijk icoontje om ruimte te besparen en een icoontje van de toekomstige rente erbij (zoals stuiver aangeeft).

enne... de yy,zz% zie ik wel zitten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 10:42 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarInformatie schreef:
... dan hebben we ruimte nodig. ... Wat is jullie mening?
Je kan de namen van de banken (bijvoorbeeld 4 letters) en/of de spaarrekeningen afkorten. Je moet dan wel een "hint" zien met de echte naam wanneer je met de muis er naar wijst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 8:33 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
SpaarInformatie schreef:
WIj denken zeker na om dit toe te voegen op de site. Dit is wel veel handmatig werk dus we zijn nog aan het nadenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. We zullen waarschijnlijk de nieuwe rente altijd pas blijven vermelden als de datum van ingang is gekomen (als we dat niet doen, krijgen we veel mailtjes met mensen die aangeven dat de rente niet klopt). We denken dus aan een icoontje dat aangeeft dat de rente gaat wijzigen, net zoals het info icoontje bij rekeningen met voorwaarden.

Nu we het toch over de site hebben een vraag: hoeveel mensen gebruiken de kolom "rente sinds" op de home page? Als we nieuwe informatie gaan toevoegen (zoals zo'n renteveranderings icoontje), dan hebben we ruimte nodig. Een mogelijkheid is om de "rente sinds" niet meer op de home page te laten zien. Wat is jullie mening?


Oké, Als de datum van invoering er achter staat, ook al is dat een datum die nog moet komen is dat denk ik geen punt. Je zou met een iets ander letter type kunnen komen.

Wat "rente sinds" betreft: ik kijk er wel eens naar maar heeft voor mij weinig nut.


Laatst bijgewerkt door ger op wo 18 mei 2011 9:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 8:56 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
In de kopregel vermelden "rente in %" en in de tabel het procentteken weglaten.
Creëert dit de noodzakelijke ruimte?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 9:26 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Wanneer de extra informatie welke tussen haakjes staat (niet meer te openen) en (Voorheen topsparen) alleen zichtbaar zou zijn indien je met de muis over de [i] gaat. Is er m.i. ruimte genoeg om een extra datum (en eventueel de richting van de verandering een pijl omhoog of omlaag) te vermelden. Ook is er links en rechts nog een flink stuk wit-ruimte over (of zijn er nog (veel) mensen met een lage resolutie op het forum?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 10:00 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Misschien kan de datum ook gewoon in de tabel van "Rente sinds" vermeld worden.
Ook al is deze datum nog niet voorbij. Bij verlaging in het rood en bij verhoging in het groen. :wink:


Laatst bijgewerkt door ger op wo 18 mei 2011 9:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 2:17 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ik vind het in i.i.g. wel prettig om te weten sinds wanneer een bepaalde rente wordt gegeven.
Dus ik hoopt dat dit wel vermeld blijft worden!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 2:27 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
OTTA 294 schreef:
Ik vind het in i.i.g. wel prettig om te weten sinds wanneer een bepaalde rente wordt gegeven.
Dus ik hoopt dat dit wel vermeld blijft worden!


Dat hoeft volgens mij ook geen probleem te zijn.
Zodra de datum van de a.s. rente verhoging/verlaging gepasseerd is wordt de datum weer als laatste rente wijziging normaal vermeld. :wink:


Laatst bijgewerkt door ger op wo 18 mei 2011 9:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011 7:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ook ik vind de rente sinds kolom handig. Een vermelding van toekomstige (reeds aangekondigde) renteverschuivingen zou ik ook graag zien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO