Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 11:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 2:39 pm 
Hallo.

Ten eerste, hopelijk lukt het om deze site op te zetten, Spaarhulp was altijd handig en makkelijk in gebruik, vooral de eerste versie, hoe simpeler hoe beter.

Maar goed, mijn bijdrage als idee: de buitenlandse spaarrekening (en met "buitenlandse" bedoel ik dus een land buiten de EG en dus buiten de rente-invloed van de Europesche bank). Ik gaat hierbij om het volgende: sinds de belastingregels voor spaartegoeden voor Nederlanders zijn veranderd (die box-3 toestand) maakt het niet meer uit waar je je rendement vandaan haalt, je betaalt toch belasting over je saldo, niet over de verkregen rente. Voor de duidelijkheid, ik doel hier dus niet op zeer geheime Zwitserse bankrekeningen of ander moeilijk gedoe, nee gewoon een internet-spaarrekening van de Engelse of Amerikaanse "Rabobank", zeg maar. Want toevallig weet ik dat bijvoorbeeld de rente van de Engelse nationale bank hoger is dan de onze. Ander voorbeeld, de spaarrente in Egypte is momenteel 12 tot 13%, maar nadeel is dan dat dat alleen geldt over rekeningen met Egyptische ponden, dus dat is weer niet zo aantrekkelijk, zolang je er niet woont. Maar goed, dat soort voorbeeldjes dus.

Groet, en succes, Jan.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 6:16 pm 
Site Admin

Bedankt voor de suggestie. Als er aantrekkelijke rekeningen bij zitten (Meer rente dan de TOP-10 lijst uit nederland) zouden we daar over na kunnen denken. Voorlopig willen we ons richten op het compleet krijgen van de lijst voor Nederland.

Ik hoop dat je ons in de gaten blijft houden. Als we ook buiten landserekeningen gaan doen kunnen we best wat tips gebruiken!

Groet,
Het SpaarInformatie Team

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]