Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

gaat de rente nog verder stijgen?
Poll eindigt op di 30 sep 2008 1:30 pm
Ja, over 4jaar staat de rente hoger dan nu. 12%  12%  [ 4 ]
Ja, over 5jaar staat de rente hoger dan nu en over 4jaar. 6%  6%  [ 2 ]
Ja, maar niet erg lang meer vanaf volgend jaar verwacht ik een daling 65%  65%  [ 22 ]
Nee, we zitten nu op de top en de eerst komende 7jaar zal de rente niet meer zo hoog staan als nu 18%  18%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 34
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 1:30 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik ben wel benieuwd wat iedereen verwacht over rentepercentages.
gaat die nog verder omhoog, of blijven ze gelijk of gaan ze binnenkort juist zakken.

Ik hoop dat er een duidelijke verwachting komt. want ik wil aan de hand hiervan hoop ik te zien te krijgen of een 1jaars of juist 4 of 5jaars deposito of mischien wel 10jaar deposito gunstig is om af te sluiten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 2:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Als je je op de uitkomst van deze poll wil gaan baseren, dan zal ik mijn mening maar niet aanklikken. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 3:24 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Je vraag komt te laat, ik heb vorige week mijn glazen bol in stukken geslagen omdat voorspellingen zelden of nooit uitkomen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 3:38 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
groentje schreef:
Als je je op de uitkomst van deze poll wil gaan baseren, dan zal ik mijn mening maar niet aanklikken. :wink:


nee ik baseer niet alles op basis van deze pol. 8) maar ik vindt dit wel prettig om een beeldforming te hebben.

vorig jaar had ik ook niet verwacht dat de huidige rentestand op ong. 5% - 5,85% zou zitten. Maar nu er een aantal banken de neiging hebben om weer te zakken in rentepercentage, vindt ik het toch wel prettig om te weten hoe andere hier tegen over staan.
Stel ik zet het geld voor 1jaar vast en volgend jaar staat de rente in de top weer op 3%, dan heb ik daar niks aan. het is zaak om die "rente-dalen" proberen te overbruggen met de deposito's en niet andersom. Timing is alleen moeilijk want niemand kan exact weten wat morgen brengt, maar met elkaar komen we een heel eind. Hoop ik dan maar :?: :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 4:24 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Gezien de nog steeds aanhoudende druk op de financiele markten gecombineerd (te) hoge inflatie... Ik zie eigenlijk alleen maar redenen om de rente te laten stijgen.

Ook de afkoelende economie zal er uiteindelijk voor zorgen dat de consument minder kan met zijn geld, dus minder zal sparen waardoor geld NOG "schaarser" wordt.

Mijn mening? Kan alleen maar stijgen, maar datzelfde dacht ik om andere redenen sinds 2002 en de invoering van de euro... Daar zat ik toen hopeloos naast want eigenlijk is 2002 tm 2007 een grote rente daling geweest. Dus neem mijn mening voor wat het waard is... helemaal niks...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Looptijd deposito?
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 4:41 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
In 2001 heb ik zowel een deposito afgesloten voor 10 jaar vast tegen 5,25% als voor 1 jaar vast tegen 5,8%.

Achteraf gezien ben ik heel blij met de 5,25% die ik ook kreeg in de periode dat je nog maar 3% voor een deposito kreeg en met de huidige hoge rentes is deze 5,25% nog altijd heel mooi.

Mijn advies is kies naarmate de rente hoger wordt eerder voor een langere rentevaste periode en spreidt je geld over deposito's met zowel kortere als langere looptijden.

Belangrijk blijft hoelang je het geld kunt missen en bijv. voorwaarden als kosteloze opname bij aankoop woning.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 7:33 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Het huidige hoge rentepeil komt goeddeels door de kredietcrisis naar mijn mening. Op termijn zal de verhouding met de inflatie weer meer maatgevend zijn. De nu oplopende inflatie is door ECB nog slechts voor 0,25% verdisconteerd als rentestijging. Analisten verwachten dit jaar nog een renteverhoging. Ik denk dat als de inflatie verder blijft oplopen, de rente dat ook zal doen. De 80-er jaren kende periodes met 10% inflatie en rente's van meer dan 13,5%..! Niet dat ik daar naar terugverlang, maar het geeft een indicatie wat er ookkan gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 12:22 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Aan een voorspelling durf ik me niet te wagen, maar het is wel toevallig dat de banken juist nu met produkten komen waarvan de rentevergoeding afhankelijk is van de Euribor-rente. Dit doen zij m.i. omdat ze er op gokken dat de korte rente zal dalen en ze er zo beter van kunnen worden.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 9:46 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
VS is technisch al failliet, maar binnenkort realiseert iedereen zich dit pas. Economische malaise dient zich aan, inflatie schiet omhoog wereldwijd, vastgoed daalt in waarde en spaarrente gaat omhoog. Tijdspad tussen nu en 5 of misschien wel 10 jaar.

worden we daar beter van?

Nee, want rente blijft toch onder de ´echte´ inflatie. Dus: goud kopen, maandlasten laag houden en uitzingen maar.

al iemand depressief?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 9:53 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@dek

dus goud is beter dan deposito?... ;)

als inflatie hoger is, kan je mischien beter een lap grond kopen en nog meer schulden maken. en dat nu doen voordat de rente skyhigh is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 9:57 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
@vincent
Deposito staat bij een bank. Er is een garantiestelsel, maar daar zitten beperkingen aan vast als alle banken problemen krijgen. Plus het deposito is in de lokale valuta. En die is net onderhevig aan inflatie.

Grond is ook oke, maar minder liquide. Als de nood hoog is, kan je er achter komen dat jouw stukje grond in slechte tijden misschien wel heel erg slecht te verkopen is. Er bestaan geen zekerheden, maar goud is misschien meer liquide dan grond. Als je budget het toelaat, is spreiding zeker aan te bevelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 10:14 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
dek schreef:
Er bestaan geen zekerheden, maar goud is misschien meer liquide dan grond. Als je budget het toelaat, is spreiding zeker aan te bevelen.

Dit soort jongens, altijd goed om er wat te hebben........

afbeelding: http://i36.tinypic.com/vzvqmx.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 10:18 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Ah Obli, ik zat al op je te wachten.

Mooi hoor. Is nooit verkeerd om er een aantal van thuis of in een safe deposit te hebben.

Koop geen goud derivaten. Die zijn net zo sterk als de bank die ze uitgeeft.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 10:36 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
dek schreef:
Koop geen goud derivaten. Die zijn net zo sterk als de bank die ze uitgeeft.....

Klopt, die zijn mooi om mee te speculeren maar nutteloos als het echt mis zou gaan.
Munten zijn goed verhandelbaar omdat het vaste gewichten zijn met vaste gegarandeerde goudpercentages.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 10:46 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Ook de goudprijs is aan zeer sterke schommelingen onderhevig. Onlangs nog boven de 1000 dollar per troy ounce (ook nog eens wisselkoersrisico), drie weken terug op 910 dollar, een goeie week terug dik onder de 800 en nu weer iets oplopend tot 840. Maar...., als geld niets meer waard is, is het altijd beter dan niets.....!_


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO