Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2013 5:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Het is weer zo ver... er valt een deposito vrij bij LPB, ze hebben de hoogste depositorente (in elk geval over de periode waarvoor ik het geld vast zou willen zetten), maar het is nog steeds een fooi...

2,0% voor een jaar vast... ik kan het geld ook voor 1.95% vrij bij CB neerzetten, maar dat kost me een paar rentedagen. Maar als signaal is het wel een leuke. 8) Aan de andere kant, mijn geld levert dan wel minder op. Lastig, lastig...

Heeft iemand een kristallen bol die ik even kan lenen? Kan ik even kijken wat de rente gaat doen, hoe het mijn mijn inkomen in de toekomst gaat en zo. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2013 7:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
Zet je het voor 2 jaar vast tegen 2,45 bij CB. Natuurlijk nog steeds een schijntje.

Ik zelf denk dat het nog lang laag zal blijven, vandaar dat ik een doelspaarrekening van 15 jaar heb geopend pas geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2013 9:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Met tranen in mijn ogen valt er een deposito van 3,2% op de 24ste vrij... :cry:

Wat is een goed alternatief????

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 10:51 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Koop van het vrijgevallen geld maar rouwkleding. Die zullen we voorlopig nog wel kunnen dragen, blijft nog wel een poosje in de mode :lol:
Ben nog "blij" dat ik pas nog voor 2,4% voor 1 jaar heb kunnen vastzetten. Volgend jaar koop ik wel een zwart pak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 11:08 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
We hebben net besloten om een deel van het spaargeld te gaan gebruiken voor een vakantie naar de US. Heb je een hoop meer plezier van je geld. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 12:22 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
elsinga schreef:
We hebben net besloten om een deel van het spaargeld te gaan gebruiken voor een vakantie naar de US. Heb je een hoop meer plezier van je geld. :)
Hè hè, geen auto maar krijgt Rutte toch zijn zin :? :evil:

Veel plezier in elk geval !

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 4:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Rutte krijgt helemaal niets, want het geld wordt in de US uitgegeven 8)
Je had een cruise van Texel naar Zeeland moeten boeken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 7:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
Ik zit met hetzelfde dilemma...

Voor wat je het waard vindt; ik ga met mijn vrijkomende deposito 3 of 6 maands deposito(s) nemen bij LPB.
Krijg je toch een klein beetje meer (momenteel 1,95% bij 3 mnd) als vrij opneembaar, maar het staat niet "heel erg vast"
Ik vind de rente van langere looptijden niet opwegen tegen het vastzetten.
Ik stel de korte deposito's in op automatisch verlengen, dan heb ik er niet veel omkijken naar...


Laatst bijgewerkt door itsmeallright op vr 20 sep 2013 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 9:35 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
itsmeallright schreef:
3 of 6 maands deposito(s) nemen bij LPB.
Krijg je toch een klein beetje meer (momenteel 1,95% bij 3 mnd) als vrij opneembaar, maar het staat niet "heel erg vast"

Bij Centraal Beheer en Nationale Nederlanden krijg je dat vrij opneembaar. Waarom vastzetten? Of verwacht je dat het nog lager wordt ?
itsmeallright schreef:
Ik stel de korte deposito's in op automatisch verlengen, dan heb ik er niet veel omkijken naar...

Dan zou ik toch serieus overwegen iets langer lopende deposito's te nemen.... LPB 2,15% bij 1-jaar, CB 2,35% bij 18 maanden, .... en in elk geval wel voldoende reserve achter de hand te houden.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013 10:17 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
piet_pecunia schreef:
Bij Centraal Beheer en Nationale Nederlanden krijg je dat vrij opneembaar. Waarom vastzetten? Of verwacht je dat het nog lager wordt ?
Wie weet, maar de trend is volgens mij nog steeds dalende...

piet_pecunia schreef:
Dan zou ik toch serieus overwegen iets langer lopende deposito's te nemen.... LPB 2,15% bij 1-jaar, CB 2,35% bij 18 maanden, .... en in elk geval wel voldoende reserve achter de hand te houden.
Kan ook. Er is hier geen goede/slechte keuze...
Het was maar een suggestie, de topicstarter vroeg hier volgens mij naar...?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013 12:23 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
elsinga schreef:
We hebben net besloten om een deel van het spaargeld te gaan gebruiken voor een vakantie naar de US. Heb je een hoop meer plezier van je geld. :)
Eindelijk een goed advies op dit forum (niet ironisch bedoeld) :D
Wij gaan (ongeveer) hetzelfde doen. Lekker geld uitgeven, heerlijk toch. Daar doe je het voor. Sparen is geen doel op zich. En al helemaal niet met die butt-rentes van de laatste jaren.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013 12:45 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
@itsmeallright
Als je bang bent voor "heel erg vast" kan je beter geen deposito bij LPB nemen, zelfs geen kortlopende. Bij LPB kan je namelijk nooit je deposito openbreken. En hoewel je zoiets natuurlijk nooit wil doen, is het best wel een belangrijke optie, al is het maar voor je gemoedsrust.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 sep 2013 8:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
groentje schreef:
Rutte krijgt helemaal niets, want het geld wordt in de US uitgegeven 8) !
Geboekt bij een NL reisbureau, dus toch omzetbelasting voor ome Mark. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 8:17 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik ben blij dat mijn vijf jarige deposito's met minimaal 4% rente nog wel een paar jaartjes te gaan, maar ik weet ook niet wat ik moet doen wanneer geld vrij komt.

Want de huidige rentes zijn om te huilen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2013 12:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik sta weer voor dezelfde keuze als toen, eind januari vallen er weer een paar (kleine) deposito's vrij. Ben begonnen met spreiden van de deposito's in de tijd, dus een groter aantal kleine deposito's maar met verschillende looptijden. Hierdoor valt er eigenlijk elke paar maanden wel wat vrij en gecombineerd met een potje op een gewone spaarrekening is dat flexibel genoeg om deposito's te hebben met wat rigidere regels qua openbreken. ;)

Aan de andere kant hebben we onze beste investering gistgeren gedaan: de ticketprijzen voor onze vakantie naar de US zouden door KLM worden verhoogd met 113 euro per stuk, tenzij we ze nu zouden betalen. Op een totaal bedrag van 3500 euro is dat een rendement van 13%. :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO