Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 10:30 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Het Italiaanse Imprebanca biedt aantrekkelijke deposities en vroegtijdig beëindigen is altijd mogelijk. Te openen via Savedo en tot 24 januari met winterbonus. Altijd meegenomen!

Looptijden en rentepercentages:
1 jaar 1,1%
2 jaar 1,2%
3 jaar 1,3%
4 jaar 1,55%

Vroegtijdig beëindigen: Bij beëindiging na minstens 6 maanden: 0,2% Bij beëindiging voordat 6 maanden zijn verstreken: 0,0%

Over Imprebanca
Imprebanca, opgericht in 2008 op initiatief van een groep ondernemers, behoort tot de nieuwe generatie multi-channel banken die inspeelt op de behoeften van het bedrijfsleven en gezinnen met producten en diensten afgestemd op de werkelijke behoeften van de klant. De bank heeft haar hoofdkantoor en vijf vestigingen in Rome. De bank is de afgelopen jaren gestaag gegroeid met 17% per jaar en heeft per einde 2016 een balansgrootte van €226 miljoen en een CET1 kapitaalratio van 33%, ruim boven het minimum van 4,5% vereist door toezichthouder Banca d'Italia. In een recent onderzoek onder 377 kleine en middelgrote Italiaanse banken, gepubliceerd in het populaire Italiaanse magazine L'Espresso, behoorde Imprebanca bovendien tot de beste categorie banken met laagste risico op basis van verschillende financiële ratio's.
De aandelen van Imprebanca zijn voor 60% in handen van 40 entrepreneurs, terwijl de resterende 40% gelijk zijn verdeeld tussen Generali Italia S.p.A en Banca Finnat Euramerica. Generali Italia is de op twee na grootste verzekeringsmaatschappij in de wereld met 55 miljoen klanten en een vermogen van € 500 miljard onder beheer. Banca Finnat Euramerica is een Italiaanse investeringsmaatschappij met ruim € 5 miljard onder administratie en beheer.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 12:21 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Voor a lousy 1,1 procent je spaargeld overboeken naar Italië. Alsjeblieft zeg :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 12:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Onder je matras leggen levert meer op met minder risico.....

Zoveel te doen...Ik heb nog zoveel te doen.... :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 11:37 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
Onder je matras leggen levert meer op met minder risico.....

Mijn nachtrust is me veel waard. Ik lig graag comfortabel, en niet op een bult. Geen erwten en geen geld onder mijn matras 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 9:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
groentje schreef:
BillGates schreef:
Onder je matras leggen levert meer op met minder risico.....

Mijn nachtrust is me veel waard. Ik lig graag comfortabel, en niet op een bult. Geen erwten en geen geld onder mijn matras 8)

Als je het gelijkmatig verdeelt onder de matras, kom je hooguit wat hoger te liggen, je nachtrust is veilig :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 jan 2019 1:41 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
BillGates schreef:
Onder je matras leggen levert meer op met minder risico.....


Hoe zeker is dat?

https://www.ed.nl/kempen/bankmol-en-hoofddader-veroordeeld-voor-heftige-overval-op-een-vrouw-uit-bladel-78-hulpje-vrijgesproken~a9dc5842/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 5:32 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Imprebanca valt volledig onder het Depositogarantiestelsel. Omdat Italië al sinds 25 maart 1957 een vooraanstaand lid is van de Europese Unie en net zoals Nederland de euro als munteenheid heeft zie ik geen problemen. Italië is geen IJsland en ook geen voormalige Sovjet-Unie Republiek die een eigen munteenheid voert. Dus geen IJslandse toestanden of valutarisico.

Ik kies voor een looptijd van een jaar omdat ik het spaargeld volgend jaar verwacht nodig te hebben. Crowdfunding, optieconstructies of andere beleggingen zijn voor zo'n korte beleggingshorizon minder geschikt.

Tussen ons Nederland en het bevriende Italië zijn goede afspraken gemaakt waardoor er in tegenstelling tot andere Euro landen geen bronbelasting op mijn spaarrente wordt ingehouden. Met een spaardeposito bij Imprebanca beperk ik na betaling van belasting in box 3 mijn verlies tot 0,25%*.

* Nog geen rekening houdende met inflatie.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 7:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
https://www.telegraaf.nl/financieel/273 ... um=organic

Zie ook dat stukje over de kapitaalvlucht van Italië naar Nederland.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO