Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Knab loost cardreader klanten
https://forum.spaarinformatie.nl/overige-producten-f32/knab-loost-cardreader-klanten-t10167-15.html
Pagina 2 van 3

Auteur:  Piggy [ do 21 mei 2020 10:38 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas schreef:
Helaas schreef:
Citaat:
Mij is verteld dat de cardreader nog tot begin volgend jaar is te gebruiken.

Dat zou voor mij nieuw zijn. Ik weet dat ING ook heeft overwogen om een smartphone te verplichten, maar is blijkbaar geschrokken van het aantal klanten die niet online bankiert (het zouden er ca 1 miljoen zijn!)
Daarom kwam ze toch met hun reader.


Ik heb even met de KNAB gebeld: ze hebben geen exacte einddatum voor de reader. Maar verwachten over 'enkele maanden'.


Ik zie het probleem niet om een reader in stand te houden. Zo duur is het toch niet?
Ik ben bang dat de ING over zeg 10-15 jaar ook de reader zal gaan afschaffen.

Auteur:  Helaas [ vr 22 mei 2020 3:36 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Dat vind ik ook. Als je als bank klantvriendelijk wilt zijn, dan kun je m.i. niet je klanten verplichten allerlei apparatuur aan te schaffen.
Het alternatief (de reader) is immers voorhanden, is al veel uitgerold en kost weinig.

De ING handhaafde de reader omdat ze geschrokken zijn. Maar na een x aantal jaren is de oudere generatie er niet meer of heel gereduceerd en kun je ervan uitgaan dat ze iedereen ook een mobiel verplichten.

Auteur:  Helaas [ vr 22 mei 2020 3:41 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Citaat:
I.p.v. op de smartphone kun je de app ook op je iPad installeren.


Ik dacht, hmm, dat ga ik eens proberen. De Ipad is inderdaad altijd thuis. Mijn goedwerkende, gereviseerde Ipad heeft versie 9.3.5, maar daar kan de App niet op. Moet minimaal versie 11 zijn (daar gaan we weer).
Maar ik heb ook nog een Ipad Air, ooit gekregen van iemand. Ok, dan daar op proberen.

Maar het is nog erger dan ik dacht.
Om deze App op de Ipad te kunnen installeren moet je ...jawel..een mobiele telefoon hebben om de koppeling tussen je account en de Ipad te bevestigen!
Ik heb erover met de KNAB gechat. Ik heb een PC, een laptop, twee Ipads. Dat is niet genoeg om een overboeking te kunnen doen.
Zonder mobiel geen Knab bankieren.

Hoe bedenk je het...

Auteur:  myy [ vr 22 mei 2020 4:33 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas schreef:
Citaat:
I.p.v. op de smartphone kun je de app ook op je iPad installeren.


Ik dacht, hmm, dat ga ik eens proberen. De Ipad is inderdaad altijd thuis. Mijn goedwerkende, gereviseerde Ipad heeft versie 9.3.5, maar daar kan de App niet op. Moet minimaal versie 11 zijn (daar gaan we weer).
Maar ik heb ook nog een Ipad Air, ooit gekregen van iemand. Ok, dan daar op proberen.

Maar het is nog erger dan ik dacht.
Om deze App op de Ipad te kunnen installeren moet je ...jawel..een mobiele telefoon hebben om de koppeling tussen je account en de Ipad te bevestigen!
Ik heb erover met de KNAB gechat. Ik heb een PC, een laptop, twee Ipads. Dat is niet genoeg om een overboeking te kunnen doen.
Zonder mobiel geen Knab bankieren.

Hoe bedenk je het...



Meestal werkt het met een sms? Heb je geen mobiel waarop je dit kunt ontvangen?
Of werk Knab niet met sms?

Een goed punt dat je inderdaad niet kunt verwachten dat alle klanten alle nieuwe gadgets hebben...

Auteur:  Helaas [ vr 22 mei 2020 7:10 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Ik had een mobieltje (een nokia6110), waar ik eventueel in nood op zou kunnen worden gebeld. Daar zat een prepaid kaartje in. Maar zoals het met providers ook gaat, die willen inkomsten en geen gebruikers die het ding in zeldzame situaties gebruiken.
Gevolg: niet opgewaardeerd en na een poosje is het nummer domweg vervallen.
Dat nummer stond nog geregistreerd bij mijn KNAB rekening. Je kan dat nummer wijzigen, maar niet meer verwijderen :?

Dus staat er daar dus een niet-bestaand nummer in (is dan te hopen dat het nummer niet aan een ander wordt gegeven, die wordt dan t.z.t. misschien lastig gevallen).
Mijn punt is dat je simpel moet kunnen bankieren zonder je in IT-technieken te moeten verdiepen. Chat maar eens met Knab. Het is allemaal - hip-cool - en weet ik al niet meer.
kreten en afkortingen als "NFC" en "QR-codes" zijn verworden tot normaal taalgebruik.

Ik wil dus geen "Near Field Communicaton" maar gewoon geld overboeken van de ene rekening naar een andere.

Auteur:  henrid [ vr 22 mei 2020 7:39 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas leven we in een moderne dynamische wereld waarin vasthouden aan technieken uit de twintigste eeuw niet meer rendabel is. 99% heeft een smartphone en doet aan mobiel bankieren, hoe vervelend ook voor ouderen en anderen die dit niet aankunnen. Er zijn relatief hoge kosten verbonden aan systemen waar maar 1% gebruik van maakt, en daar zijn dan 2 oplossingen voor: opties niet meer aanbieden of er extra voor laten betalen. Met de toenemende cyber criminaliteit en afhankelijkheid van internet, zou het behouden van alternatieven wel gewenst zijn, maar ja.

Auteur:  Helaas [ za 23 mei 2020 11:36 am ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Banken schermen ook met dat de uitzonderingen 'duur' zijn. Maar dan klopt er toch iets niet. Vroeger (ik noem het toch maar even), deed de de bank het werk wat nú de klant doet. Ze verstrekten enveloppen, overschrijfboekjes, er zaten mensen die de overschrijfkaarten over typten op een computerscherm, kreeg je afschfriften per post thuis, etc, etc.

Maar het frappante is, dat de banken - ondanks al die kosten en t.o.v. nu ineffciëntere handelingen - daarmee wél winst maakten! De rekening en enveloppen waren gratis.
Anno 2020 doet de klant het werk. Geen typisten, afschriften, overschrijfkaarten. Zelfs de balies en kantoren zijn verdwenen en je haalt je geld (en stort) dat op automaten.

Ok, dankzij de hedendaagse technieken. Maar dan zou door al die efficiëntie, de voordelen toch bij de klanten moeten belanden? Het tegendeel is waar: er worden toch behoorlijke bedragen voor het in stand houden van de rekeningen gevraagd.
Waar is dan het voordeel gebleven?

En dan het Topic punt: in de stroom van het toepassen van nieuwe technieken is het de bank die van klanten dingen gaat vragen die niet persë noodzakelijk zijn. Sterker: het werkt weliswaar kostenreducerend voor de banken, maar de klanten betalen het.
Ik verbaas me er dan zelf over als ik veel mensen schouderophalend hoor zeggen: "Tja, het is nu eenmaal zo".

Dit doortrekkend kan het straks wellicht escaleren op ander terrein. Moet ik in de toekomst ook een mobiel hebben om mijn auto te starten? :o

Auteur:  BillGates [ za 23 mei 2020 1:57 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Citaat:
Moet ik in de toekomst ook een mobiel hebben om mijn auto te starten?

Waarschijnlijk wel. Ik ken ook mensen die al jaren een mobiel nodig hebben om de voordeur van hun huis open te maken.

Auteur:  Piggy [ za 23 mei 2020 3:30 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas schreef:
Zonder mobiel geen Knab bankieren.

Hoe bedenk je het...


Vreemd. Ik lees op de knab site het volgende:


De Knab App is beschikbaar voor Android smartphone, iPhone en iPad. Wil je de Knab App gebruiken op een Android tablet? We bieden hier geen aparte app voor aan, maar op de meeste tablets kun je gewoon gebruik maken van onze mobiele app. De Knab App is niet beschikbaar voor smartphones met besturingssysteem BlackBerry en Windows Phone.

Apparaten met Android moeten minimaal versie 4.2 of hoger hebben. De nieuwste versie van dit besturingssysteem kun je downloaden via Google Play.

Voor de iPhone is de applicatie beschikbaar voor versie iOS 11 of hoger. De nieuwste versie van dit besturingssysteem kun je downloaden via de App Store.

Je kunt de Knab App op meerdere toestellen tegelijkertijd registreren.



Ik snap dus even niet waarom je een smartphone nodig hebt. Ontvang je dan een SMS of zo op je smartphone?
Dan kun je toch gerust de app op je ipad installeren, de sms code op je normale telefoon laten komen en dan de code die op je normale telefoon komt invoeren op je ipad?

Als ik mij niet vergis las ik ergens dat ze ook bezig zijn om je paspoort op je smartphone te installeren/authentiseren. Ah gevonden:

https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/sch ... s-paspoort

Dus wie weet over zeg 25 jaar is er geen gewoon paspoort meer, maar is een smartphone verplicht !

Auteur:  Helaas [ za 23 mei 2020 5:23 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Citaat:
Dus wie weet over zeg 25 jaar is er geen gewoon paspoort meer, maar is een smartphone verplicht !

Het is niet te hopen, maar wie durft een voorspelling te maken over 25 jaar...Maar het zou zomaar kunnen.

"Ik kan het land niet uit, want mijn batterij is leeg...". Zoiets kan je dan ook zomaar meemaken.

De mobiele telefoon heb je bij KNAB nodig om de 'App' op de Ipad te bevestigen, inderdaad per sms. dat willen ze sturen naar een oud, niet meer bestaand 06-nr dat ten tijde van de aanvraag van KNAB moest worden opgegeven. Dat gaat dus niet lukken.
Dat nummer staat nu in mijn profiel, maar kan ik het niet meer verwijderen. (Je kunt wel een ander nr opgeven, maar dat heb ik dus niet).

Vandaar dat de App niet op de Ipad kan. Kan alleen als ik een nieuw 06-nummer aanvraag, mijn oude Nokia6610 tevoorschijn haal, hem oplaadt (als dat nog lukt), en het nummer in mijn profiel zet.
Als men nu gewoon die reader aanhoudt is er niks aan de hand...

Ik moet dus op zoek naar iets anders. Ik begreep dat de SNS een rekening heeft zonder mobiele apparaten.

Auteur:  Piggy [ za 23 mei 2020 9:18 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Bij de ASN bank kan je gebruik maken van een digipas:

https://www.asnbank.nl/online-en-mobiel ... delen.html

Auteur:  stuiver [ di 26 mei 2020 2:45 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas schreef:
Dat is meteen ook het probleem van al die mobiele apparaten: voor je het weet zijn prima werkende exemplaren ineens "te oud" en worden ze onbruikbaar omdat "apps" een nieuwere versie vereisen.


Daarom heb ik die dingen ook niet. Ja toch wel, eentje die echt uit de tijd is. Dan heb ik niet de illusie dat ik daar iets mee kan verder en dat scheelt een hoop frustratie. Weg met die rotzooi.

Auteur:  Helaas [ ma 01 jun 2020 4:51 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Dan een nieuw avontuur: De Rabobank maakte onlangs bekend dat je zonder hun reader kan internetbankieren. Dan moet je je wel eerst registreren.
Je "browser" (PC): zou dan wel moeten worden geregistreerd. En dan kun je voortaan met een 5-cijferige code inloggen.

Maar na allerlei foutmeldingen bij dit proces heb ik het maar opgegeven. Eerst kreeg ik een melding dat "mijn camera geen toegang gaf"
Camera op de PC?

Vervolgens foutmeldingen als "verbinding geweigerd", "http-error 500", etc.
Dan als mogelijke oplossing bij de "FAQ" de 'coockies' toestaan en adblocker uitschakelen. Die adblocker zit er niet voor niets, hoe kan een bank nu vragen om advertenties toe te staan terwijl je veilig wilt bankieren zonder te worden lastig gevallen met aanbiedingen?
Maar dit terzijde.

De handleiding hoe de coockies toe te staan is geënt op zeer waarschijnlijk een oude versie van Google Chrome. Er klopt gewoon niks meer van.
Hoe kun je nu van je klanten vragen online te gaan als je dit soort dingen niet voor elkaar hebt en niet adequaat wordt bijgehouden? (Google verandert vaak zijn vormgeving, ja. Maar dat hoort nu eenmaal bij het online gebeuren. Men steekt daar onvoldoende energie in, blijkt me).
Dan zou je als laatste de helpdesk online bankieren moeten bellen. De uitdaging: probeer dat telefoonnummer maar eens te vinden op de site.
Tja, leve de online omgeving... :(

Auteur:  JandeV [ ma 01 jun 2020 5:27 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Helaas schreef:
Dan zou je als laatste de helpdesk online bankieren moeten bellen. De uitdaging: probeer dat telefoonnummer maar eens te vinden op de site.
Tja, leve de online omgeving... :(
Ik heb de uitdaging aangenomen en in google ingetikt: "rabobank helpdesk internetbankieren". Toen verscheen er in beeld:
088 722 6627

Auteur:  Doboy [ ma 01 jun 2020 5:32 pm ]
Berichttitel:  Re: Knab loost cardreader klanten

Hier geen problemen met Rabo internetbankieren in de browser met pincode. Zelfs ING kunnen toevoegen. Alles in één overzicht en snel toegankelijk. Maak gebruik van Edge chromium. Ingebouwde adblocker staat gewoon aan.

Pagina 2 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/