Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 12:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
De Turkse lira heeft in de afgelopen 24 uur bijna 10 procent van zijn waarde ten opzichte van de euro verloren.
......
https://www.nu.nl/economie/6169322/turk ... aarde.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 2:07 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Onorthodoxe maatregelen hebben we bij de ECB ook . Het is allemaal puur politiek gestuurd beleid . De Turken laten ons zien waar dat toe leidt .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 2:19 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Dat is zonder Turken ook wel te zien:
Aantal miljonairs neemt zesde jaar op rij toe

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 2:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
De armoede in de wereld groeit alleen maar door de prijsopdrijvingen .Wij worden beroofd van ons spaargeld . Terwijl de politieke ritselaars de Draghi`s en de speculanten zich ongekend kunnen verrijken .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 10:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
e.banket schreef:
De armoede in de wereld groeit alleen maar door de prijsopdrijvingen .Wij worden beroofd van ons spaargeld . Terwijl de politieke ritselaars de Draghi`s en de speculanten zich ongekend kunnen verrijken .


If you can not beat them, join them.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 nov 2021 11:20 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik heb al genoeg ingeleverd aan vermogen .
Een beurscrash kan zomaar komen .
Niemand kan dat uitsluiten .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 9:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
e.banket schreef:
Ik heb al genoeg ingeleverd aan vermogen .
Een beurscrash kan zomaar komen .
Niemand kan dat uitsluiten .


Je focused alleen maar op het negatieve en niet op het positieve.
Blijk lekker eigenwijs en hou je vast aan je ideeen. Dat je langzaam zakt maakt niet uit.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2021 12:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 157
Wat ik wel grappig vind m.b.t. dit onderwerp: ik was een paar dagen terug in de vroege ochtend even wakker en had de wekkerradio aanstaan, waar precies over dit onderwerp een toelichting werd gegeven, je weet wel, achtergronden, gesprek met de radio-correspondent uit Turkije, enz. Aan het eind werd opgesomd wat de redenen waren waarom de Lira zo ver was gevallen, bijvoorbeeld dat de Centrale Bank diverse keren had aangedrongen op rente-verhogingen maar dat Erdogan van mening was dat een zo laag mogelijke rente de oplossing was voor alle problemen (paar keer de president van de Centrale bank vervangen (is voor ons trouwens ook geen slecht idee, gezien zijn "eigen huis in box-3" gelal)), enz enz. Toen ik zo naar de totale opsomming lag te luisteren viel me op dat er een grote overeenkomst was tussen Erdogan en de figuren die bij ons de Euro besturen.

Ik lees de berichtjes in de krant m.b.t. tot de rente in de Eurozone altijd graag: nét na de financiële problemen van 2008: "we moeten de rent omlaag doen om economisch herstel te bewerkstelligen", toen het herstel zich voorzichtig inzette "we moeten de rente laag houden/maken want er is een voorzichtig herstel, en dat willen we natuurlijk niet tegenwerken", toen het herstel krachtiger werd "we moeten de rente laag houden/maken want het werkt, het herstel wordt krachtiger en dat moeten we zeker niet in de weg gaan staan, toen de economie zó goed draaide dat we werknemers te kort kwamen "we moeten de rente laag houden/maken want anders zou de economie kunnen gaan zakken en het gaat nu juist zo lekker", toen Corona kwam "we moeten de rente laag houden/maken want ja, Corona hè", nu de inflatie boven de 4 procent ligt "we moeten de rente laag houden/maken want dat is allemaal maar tijdelijk, gas en olie kost over een tijdje geen drol meer", enz enz.

Persoonlijk denk ik dat "we" de rente laag moeten houden omdat bananenrepublieken als Italië en Griekenland anders omvallen, maar helaas staan mijn spaargeld en pensioen in dezelfde valuta-eenheid als de munteenheid van genoemde landen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 nov 2021 1:30 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
jpv schreef:
...helaas staan mijn spaargeld en pensioen in dezelfde valuta-eenheid als de munteenheid van genoemde landen.
Op je spaargeld en pensioen in Turkse Lira vang je waarschijnlijk wel een aardige rente, maar of je daar wijzer van wordt...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO