Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 10:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik heb een rekening geopend bij DeGiro. Dan krijg je een geldrekening waar je effectenaankopen uit betaald worden. Aangezien DeGiro geen bank is valt dit tegoed niet onder het DGS. (Daarom wordt het geld in een liquiditeitenfonds gestort). Maar dit terzijde.

Geld storten op deze rekening vanaf je betaalrekening gaat supersnel, binnen 2 seconden is het bijgeschreven.
Het werkt als volgt: Je logt in bij DeGiro en kiest welke bedrag en vanaf welke bank je wilt storten. Dan wordt er een iDeal betaling gestart en na accordatie en invullen van de juiste codes is het geld a la minute, eigenlijk a la seconde, bijgeschreven. Supersnel dus. Je kunt gelijk aandelen gaan kopen.

En dan te bedenken dat er echte banken zijn waar zoiets 24 uur duurt. Ik controleer dan ook regelmatig of het geld bij de ontvangende bank al binnen is.
Waarom gebruiken niet meer banken deze supersnelle manier van geld storten? Weliswaar is er per verzendende bank een maximum per keer ingesteld van meestal 10.000 Euro, maar desgewenst kun je meerdere betalingen doen.

Ik stel voor dat alle spaarbanken deze optie op hun website aanbieden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 10:46 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1974
Geld opnemen van "DeGiro" duurt 2 dagen.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 10:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Daar gaat het niet om svanke, het gaat er om dat er een systeem bestaat om a la seconde geld van de ene rekening naar de andere (spaar)rekening over te schrijven en dat verwerkingstijden van 10,12 of 24 uur absoluut niet nodig zijn. Kwestie van willen. En willen is kunnen. Alle banken zouden zoiets klantvriendelijks moeten kunnen aanbieden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 10:59 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1974
Dat snap ik. Het is in het belang van DeGiro dat geld snel hun kant opkomt. De andere kant op interesseert ze minder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jan 2014 11:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Zeker kan betalingsverkeer sneller, ook al beschikt de ontvanger misschien niet eens gelijk over het geld en heeft ie een vordering, als de betalende partij maar betrouwbaar wordt geacht. Wat met pin of ideal of creditcard of paypal en vele andere betalingsmethoden via een onafhankelijke tussenpartij realtime kan, moet vast ook tussen banken kunnen. Het is denk ik gewoon nog gebaseerd op de ouderwetse overschrijvingsmethodiek dat iets in beide systemen verwerkt moet zijn voordat de transactie klaar is. Ik zat een keer aan m'n kredietlimiet op de creditcard, maar wou toch iets met paypal betalen. In het weekend kon ik via paypal een ideal transactie opstarten, en had meteen beschikking over saldo. Ook ik denk dus dat het meer een kwestie is van willen of van prioriteit, dan van kunnen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 12:03 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Misschien is het ook wel een kwestie van willen aan onze zijde.
Ik ben er niet zo zeker van dat ik wil dat mijn creditcard-limiet wordt overschreden.
Snel, snel, snel is wel leuk, maar enige controle tbv veiligheid is ook wat waard. En mag wat tijd kosten.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 12:22 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 jul 2011 10:29 am
Berichten: 238
Woonplaats: Westland
Ook kan je nu snel geld overboeken met een spoedopdracht. En overboeken via ideal zal wel duurder zijn als een gewone overboeking. Uiteindelijk komen de kosten altijd bij de gebruiker terecht. Ik zou het wel goed vinden dat je zelf (voor een klein bedrag aan kosten) kan kiezen om met ideal over te boeken.

_________________
Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 7:01 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Tuurlijk is het bij banken mogelijk binnen secondes de transactie te verwerken.

Kijk maar naar intracompany opdrachten.

/Mijn oom uit Maastricht bij de Rabo, kan binnen een minuut geld overmaken naar mijn nicht bij de Rabo in Groningen.
Het geld is binnen een minuut zichtbaar bij mijn nicht/

Zal ook een geld kwestie zijn, nu kan een bank nog een kleine dag het geld vasthouden (en soms onder het excuus van storing wat langer)
Daarmee hebben ze toch nog een beetje 'handelswaar', als betalingen altijd meteen verwerkt zouden worden, hebben banken helemaal niets aan geld wat binnen 24 uur geschoven word.

Ik bedoel als een bank voor 4 uurtjes 1 mio nodig heeft, kunnen ze dit nu nog doen (van het geld, wat nog zweeft tussen banken).

Banken zullen hun systemen moeten aanpassen, dat ze met elke 'vreemde' bank (om te beginnen NL banken) in verbinding staan.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jan 2014 10:53 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
juanj, binnen een bank a la minute is al langer mogelijk. Zoals je aangeeft bij de Rabo, maar ook bij ING en SNS. Maar van de ene bank naar de andere bank kan ook maar dan via iDeal. Maar dat zal wel extra geld kosten voor de ontvangende partij, vaak internetwinkels, en die hebben er belang bij. Ik vrees dat een gewone bank er geen belang bij heeft dat het geld 1 dag eerder arriveert dan zoals het nu is, met paard en wagen, gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO