Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank
https://forum.spaarinformatie.nl/overige-producten-f32/uit-kassa-enquete-blijkt-veel-mensen-niet-blij-met-hun-bank-t5350.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Hadjememaar [ za 09 apr 2011 8:15 pm ]
Berichttitel:  Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

In een andere discussie werd al naar deze enquête verwezen.

ziehier de resultaten

Dat de waardering voor ASN en Triodos relatief hoog uitvalt, verwondert me niet. Voor een klein deel zal het een gevolg zijn van de antwoorden die ikzelf heb ingevuld.
Maar ook elders lees je dat veel mensen overwegen om met hun betaalrekening over te stappen naar een andere bank.

Als die beweging op gang komt, lijkt het niet langer de vraag waar die bankklanten terecht zullen komen.

De vraag blijft wel hoeveel mensen nu werkelijk die stap gaan zetten.

Auteur:  elsinga [ zo 10 apr 2011 10:40 am ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

Ik heb overstappen (van Postbank en/of ABNAMRO) naar iets anders, maar er zijn maar weinig alternatieven die of goedkoper zijn of meer bieden, helaas. Tenminste, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen van het hele overstapproces, inclusief omzetten alle incasso's, tegenrekeningen van spaarrekeningen, salarisbijstortingen en alle ellende die er achter weg komt als daar iets fout mee gaat...

Bankrekeningnummerportering, dat zou de boel enorm makkelijker maken. Kan bij GSM's, dus waarom bij Interpay niet?

Auteur:  Hadjememaar [ zo 10 apr 2011 8:49 pm ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

elsinga schreef:
Ik heb overstappen (van Postbank en/of ABNAMRO) naar iets anders, maar er zijn maar weinig alternatieven die of goedkoper zijn of meer bieden, helaas. Tenminste, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen van het hele overstapproces, inclusief omzetten alle incasso's, tegenrekeningen van spaarrekeningen, salarisbijstortingen en alle ellende die er achter weg komt als daar iets fout mee gaat...

Bankrekeningnummerportering, dat zou de boel enorm makkelijker maken. Kan bij GSM's, dus waarom bij Interpay niet?


Uit de enquête van Kassa trek ik hier één conclusie:
Twee banken krijgen een ruime voldoende van hun klanten. Dit terwijl 95% van de Nederlanders bij de andere zes banken zitten, die met moeite (en één zelfs helemaal niet) een voldoende in de wacht weten te slepen.

Er zijn redenen genoeg te verzinnen om niet over te stappen naar een andere bank en dat weten die banken waar 95% van de Nederlanders zitten dus maar al te goed.
Zolang niemand iets doet, zullen die banken niets aan hun beleid veranderen.

Overstappen van de ene naar de andere bank valt heus wel mee, zelfs als je niet hetzelfde rekeningnummer mag houden. Mijn partner en ik zijn in totaal acht keer van bank veranderd. Ik mag toch wel zeggen dat ik uit ervaring spreek.

Als je wilt dat er iets verandert, onderneem actie !
Als je niets doet leg je je neer bij de huidige situatie.

Klagen alleen helpt echt niet.

Auteur:  Vincent [ vr 15 apr 2011 10:13 am ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

De enige actie die je kan ondernemen is massaal weggaan, maar waarheen?

Bovendien is het niet gek dat mensen ontevreden worden. Alle groot-banken verdwijnen langzaam uit het straatbeeld. Nog even en alles is internetbankieren. Bij veel groot-banken moet je je netjes identificeren op de vestiging. (bij rabo zelfs als je ging verhuizen naar een andere plaats, want dan viel je onder een andere lokale vestiging) Maar als je dan eerst moet reizen naar de dichtstbijzijnde grote plaats waar ze zo'n vestiging hebben en ze niet toestaan dat je alles per post opstuurt. Wat houd je dan nog tegen om over te stappen naar een andere internetbank....

De bank waar ik het meest tevreden over was, bestaat niet meer.......
Nu mag ik niet klagen, mijn huidige bank krijgt nog steeds een ruime voldoende. Maar voor mij geen groot-bank meer.
alternatief: een buitenlandse bank... M'n werkgever ziet mij al aankomen.. :mrgreen:

Auteur:  1500 [ vr 15 apr 2011 10:22 am ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

Vincent schreef:
alternatief: een buitenlandse bank... M'n werkgever ziet mij al aankomen.. :mrgreen:

Of raakt juist hevig geïnteresseerd naar de eventuele mogelijkheden. :idea:
O.a. kostenverzwaring, sterk verminderde service en hoffelijkheid speelt al veel langer bij zakelijke, dan bij particuliere klanten.
Wie weet kan je uiteindelijk nog intermediair worden van zo'n buitenlandse bank, als het een hit wordt onder ondernemers en particulieren.
Dan heb je je werkgever helemaal niet meer nodig.
De beloningen zijn tot op vandaag in die kringen altijd buitengewoon geweest. :mrgreen:

Auteur:  Vincent [ vr 15 apr 2011 12:05 pm ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

Mijn kennis over financiën beperkt zich tot spaarinformatie.
Bovendien zit ik alleen te wachten op beloningen in de vorm van:
"U hoeft nog maar 1 dag in de week te werken, voor een modaal inkomen. Neem de rest van de tijd voor de rest van je leven lekker vrij!"

Maar als jij of iemand anders zich geroepen voelt.....

Auteur:  Flappenhapper [ vr 15 apr 2011 3:06 pm ]
Berichttitel:  Re: Uit Kassa-enquête blijkt: Veel mensen niet blij met hun bank

Vincent schreef:
Bovendien zit ik alleen te wachten op beloningen in de vorm van:
"U hoeft nog maar 1 dag in de week te werken, voor een modaal inkomen. Neem de rest van de tijd voor de rest van je leven lekker vrij!"


Jij bent zeker Griek of Portugees :lol:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/