elsinga schreef:
Ik heb overstappen (van Postbank en/of ABNAMRO) naar iets anders, maar er zijn maar weinig alternatieven die of goedkoper zijn of meer bieden, helaas. Tenminste, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen van het hele overstapproces, inclusief omzetten alle incasso's, tegenrekeningen van spaarrekeningen, salarisbijstortingen en alle ellende die er achter weg komt als daar iets fout mee gaat...
Bankrekeningnummerportering, dat zou de boel enorm makkelijker maken. Kan bij GSM's, dus waarom bij Interpay niet?
Uit de enquête van Kassa trek ik hier één conclusie:
Twee banken krijgen een ruime voldoende van hun klanten. Dit terwijl 95% van de Nederlanders bij de andere zes banken zitten, die met moeite (en één zelfs helemaal niet) een voldoende in de wacht weten te slepen.
Er zijn redenen genoeg te verzinnen om niet over te stappen naar een andere bank en dat weten die banken waar 95% van de Nederlanders zitten dus maar al te goed.
Zolang niemand iets doet, zullen die banken niets aan hun beleid veranderen.
Overstappen van de ene naar de andere bank valt heus wel mee, zelfs als je niet hetzelfde rekeningnummer mag houden. Mijn partner en ik zijn in totaal acht keer van bank veranderd. Ik mag toch wel zeggen dat ik uit ervaring spreek.
Als je wilt dat er iets verandert, onderneem actie !
Als je niets doet leg je je neer bij de huidige situatie.
Klagen alleen helpt echt niet.