Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 3:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 6:24 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Bron.

Gebaseerd op: Consumenten Geldgids (april/mei 2010)

De internetbankiersprogramma`s van banken kunnen steeds meer. Dit blijkt uit een ranking van de mogelijkheden die de verschillende Nederlandse banken hun internetbankierende klanten bieden. Met een score van 9,3 steekt ABN AMRO met kop en schouders uit boven de rest.

...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 11:24 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Deze inzending en de reacties erop zijn vanaf een nieuw onderwerp samengevoegd met dit reeds eerder geopende topic. Paul209

Welke bank biedt de meeste mogelijkheden?

De Geldgids van de Consumentenbond heeft de mogelijkheden van internetbankieren onderzocht. ABN Amro komt als beste uit de bus. Triodos scoort het laagst.

...

Bron: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-04-15/test-internetbankieren

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 1:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik heb het artikel ook gelezen en snapte niet dat Triodos zo slecht beoordeeld werd. Als het puur om een betaalrekening gaat zonder poespas, dan lijkt hij me prima, en als het binnenkort ook nog met iDeal komt, dan is het ruim voldoende.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 4:51 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
De onderzoeken van de consumentenbond zijn moment opnames.
Trek er dus niet teveel conclusies uit.
Wel is het zo, dat dergelijke onderzoeken, stimulerend kunnen werken, voor de laagst beoordeelden.
Door de jaren heen zie je wel een bepaalde trend in welke producten/diensten goed of laag scoren.
Maar het is niet zalig makend.
Onderzoeken naar bijvoorbeeld beveiligingssoftware geven ook een sterk vertekend beeld:
de ene keer staat A bovenaan, 2 maanden later staat A in de middenmoot en staat B bovenaan, enzovoorts.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 7:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Vreemd onderzoek. De kosten speelden geen rol, de service van de bank speelde geen rol, duurzaamheid speelde geen rol. Alleen de mogelijkheden die een bank biedt tellen mee. En we weten allemaal dat de mogelijkheden juist bij een bank als ABN Amro onbegrensd zijn. Vraag maar aan Grijpman Groenink en Gekke Gerritje...

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 7:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Mmm, voor mij bevestigt het dat ABN Amro veel beter presteert dan velen willen doen geloven. Een slechte naam ben je nu eenmaal niet gauw kwijt.
Zo lang je niet naar het loket hoeft, kan je met de dienstverlening van ABN Amro prima uit de voeten. Verleden jaar heb ik zelfs online deposito's aan kunnen maken, bijna net zo snel als bij de 'buitenlandse' banken.

Dat sommige banken duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, dat weten we zo langzamerhand wel.
Mij boeit dat niet zo. Een modetrend die wat mij betreft volkomen los staat van alledaagse bancaire dienstverlening.
Wat heb je aan duurzaamheid als je bij je bank geen contant geld kunt opnemen, of -storten, een middeleeuws internetbankieren hebt of andere ongemakken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 7:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Dat sommige leden van dit forum duurzaamheid niet zo hoog in het vaandel hebben staan, dat weten we zo langzamerhand wel. Wat iedereen ook weet is dat de financiële crisis is veroorzaakt door niet-duurzame banken, zoals ABN AMRO. Juist van de Consumentenbond mag je verwachten dat ze duurzaamheid wel belangrijk vinden. Jammer, gemiste kans. Triodos bestaat overigens 30 jaar en ASN al 50 jaar, da's dus een aardig duurzame modetrend.

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010 11:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
inmiddels trouwens ook iDeal bij Triodos


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 7:40 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Duurzaam bankieren is als duurzaam ondernemen.
Duurzaamheid mag best gestimuleerd worden.Daar is niks mis mee.
Sommigen zien er wel nadelen in.
Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel en ieder voordeel heeft zijn nadeel (de bekende woorden van Johan Cruijff).
De ASN Bank is opgericht op 1 mei 1960 door het NVV (Nederlands Verbond van Vakverenigingen) en de verzekeringsmaatschappij de Centrale (nu REAAL).
Het NVV fuseerde later met het NKV en het werd toen het huidige FNV.
Triodos Bank werd opgericht in 1980.
Voor meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ASN_Bank
http://nl.wikipedia.org/wiki/NVV
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands ... Vakverbond
http://nl.wikipedia.org/wiki/Triodos_Bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 8:33 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Tja, voor het openen van een AEX spaarrekening moest ik gewoon ouderwets naar een kantoor komen, terwijl ik al klant was met een spaarloonrkening.
Niets online, niets telefonisch...
Lekker makkelijk?

Bij Triodos en ASN heb ik nog nooit op kantoor hoeven komen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 10:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
mmm schreef:
Bij Triodos en ASN heb ik nog nooit op kantoor hoeven komen...

Dat hangt mede samen met het relatief schrale aanbod aan produkten.........Je kan zo'n complex produkt als AEX sparen, waar beleggingsaspecten aan vast zitten, niet vergelijken met een rechttoe rechtaan spaarprodukt, ook al is die dan lekker duurzaam.
Als je bij ASN of Triodos bankiert, ben je bijna verplicht om er een grootbank bij te nemen, als je eens iets bijzonders wil.

Overigens moet je je bij ASN telkens opnieuw identificeren, ook al heb je er al twintig andere rekeningen lopen.
Dat heb ik ook altijd onzinnig en bureaucratisch gevonden.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen duurzaamheid, zolang het de gebruiksvriendelijkheid, de kosten en de gebruiksmogelijkheden maar niet in de weg zit.
Als ABN Amro morgen zou aankondigen duurzaam te worden, dan is dat prima toch?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 3:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Citaat:
Je kan zo'n complex produkt als AEX sparen, waar beleggingsaspecten aan vast zitten, niet vergelijken met een rechttoe rechtaan spaarprodukt

Voor alle duidelijkheid: AEX Sparen van ABN AMRO is geen beleggingsproduct. De enige relatie met de beurs is het gebruik van de AEX index. Toen ik op kantoor kwam bevestigde de medewerker hetgeen ook in de voorwaarden staat vermeld: de stand van de AEX-index wordt alleen als hulpmiddel gebruikt. Verder is het een gewone spaarrekening (met DGS-garantie). Toen ik zei dat ze dus net zo goed de temperatuur als leidraad hadden kunnen gebruiken zei de medewerker dat ze dat in het verleden ook wel eens hadden gedaan... 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 6:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Iedereen kocht toen natuurlijk bij 15 graden Celsius onder nul.
Een half jaartje wachten en dan verkopen bij 30 of 35 graden Celsius boven nul.
Lijkt mij heel aantrekkelijk. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 7:36 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Nou ik moet 't toegeven, is die ABN Amro toch duurzamer dan ik dacht... Dit lijkt zowaar een vorm van klimaatsparen!

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010 7:39 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO