Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Contant geld verdwijnt.
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 3:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Contant geld verdwijnt.
Uitgegeven: 9 februari 2010 06:59
Laatst gewijzigd: 9 februari 2010 06:59

AMSTERDAM - Binnen vijf jaar betalen klanten alleen nog maar met pin of mobiele telefoon.
Contant geld zal dan verdwijnen.

...

Bron.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 4:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik doe bijna al m'n inkopen contant of via internet.
Als een bedrijf er voor kiest om geen contanten meer te accepteren ga ik wel naar de concurrent.

Je zou toch denken dat de consumentenbond wel wat anders te doen heeft dat dit soort onzin te verkopen.
Buiten dat, als het zo door gaat met vallende banken en landen, hebben we over 5 jaar een heel ander betaalmiddel. :lol:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 8:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Ik denk dat je op termijn helemaal nergens meer met contant geld kan betalen. Of dat nu over 5 of 10 of 20 jaar is, dat weet ik niet, maar het gaat er echt van komen. Alles wordt gedigitaliseerd en daarnaast is contant geld gewoon te duur. Dus of je het nu leuk vindt of niet, wen er maar aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 8:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
@Karel Spaargraag.
Ik spaar alvast kralen en spiegeltjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Eerst verdween m'n loonzakje en nu ik eindelijk gewend ben aan geld uit de muur trekken verdwijnt dat weer. Het moet toch niet gekker worden. :(
Het zal m'n tijd wel uitdienen!!


Laatst bijgewerkt door George op di 09 feb 2010 10:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:37 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Lijkt me toch uitgesloten dat dit doorgaat want wat bijv.als er een storing is bij de pintransactie etc.?
M.a.w,er zal toch altijd een mogelijkheid moeten zijn om contant te betalen,linksom of rechtsom!

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 10:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Natuurlijk is het onzin. Helaas laat de consumentenbond zich voor het karretje van de detaillisten spannen, die erg graag van contant geld af willen. ( berichtje uit 2008 )
Het wachten is op een flinke storing bij een backbone zodat iedereen opeens beseft dat zonder netwerk alles plat ligt.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:15 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Helemaal nieuw is Telfort nu ook weer niet.
Bij een parkeermeter in Rotterdam sta je met je contante geld al mooi voor Jan met de korte...
Onbemande tankstations ... Natuurlijk staat het je vrij om elders je zuurverdiende Euro's uit te geven (zolang er nog een paar druppels in zitten).

De Consumentenbond heeft het ook over een alternatief, betalen per telefoon. En heeft de Consumentenbond gesteld een voorstander te zijn van deze ontwikkelingen ?
Ik denk het niet.
Al zal de Consumentenbond ooit stelling vóór of tegen innemen, dan nog is het de verantwoordelijkheid van de individuele consument.
Het is aan de consument om te bepalen of hij achter deze ontwikkelingen staat. Nu heb je nog de mogelijkheid om met je voeten te kiezen.

En dan denk ik dat inderdaad over enkele jaren het betalen met contant geld grotendeels tot het verleden zal behoren. Een paar winkels zullen zich uiteraard ook richten op kopers, die van alle nieuwlichterij niets willen weten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 11:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
De handel mag -zeker in deze tijd- blij zijn dat er klanten komen.
Telfort (KPN) gaat het kennelijk nog een beetje te goed.
Als KPN echt een voortrekkersrol wil vervullen hadden de helden het gelijk in moeten voeren voor alle KPN-merken.
Probeersel dus.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 5:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Volgens mij grote kul. Kan het me op de markt bijvoorbeeld niet voorstellen en al zeker niet op de vlooienmarkt. Of als je met tien man een terrasje doet en ieder voor zich betaalt. Consumentenbond, dream on.

Chartaal geld te duur, mijn neus. Dan was het al lang afgeschaft geweest. Bovendien heeft het kwaliteiten waar de giro nooit tegen op kan.

Kijk, op lange termijn verdwijnt natuurlijk alles, maar dat is heel wat anders.

Citaat:
Ik doe bijna al m'n inkopen contant of via internet.


Helaas, via internet betalen kan over vijf jaar niet meer, alleen nog pin en mobiel. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 1:12 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Doet me denken aan het onzinnige ANWB advies, járen geleden, om vooral geen contant geld op zak te hebben in het buitenland, want dan werd je maar beroofd. Pinnen, creditcard etc. was toch véél veiliger en modern.

Ik dacht toen: onzin, als je niet kan pinnen (om wat voor reden ook) ben je maar wat blij als je ook nog contant geld achter de hand hebt.

Paar jaar later: in Frankrijk door grote storing geen geld op te nemen, ANWB wordt plat gebeld voor noodhulp aan gestrande toeristen... en adviseert vervolgens om toch vooral ook te zorgen dat je wat contant (buitenlands) geld achter de hand hebt als je op vakantie gaat :twisted:

Consumentenbond, ga eerst nou eens nadenken voor je met dit soort prietpraat komt. En als bond dien je het ook op te nemen voor vele gehandicapten, ouderen etc. die beter met contant uit de voeten kunnen dan met pin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 4:21 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
'Tis natuurlijk wel koren op de molen van zwartgeldjager de Jager.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018 10:13 am 

Geregistreerd: ma 17 sep 2018 4:41 pm
Berichten: 1
En alle spaarpotjes dan ook maar in de prullenbak? Dat is juist zo leuk. Is toch om depressief van te worden, alles dat maar online moet omdat fysiek houden te duur is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018 10:28 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Start bericht in 2010 vermeld dat binnen 5 jaar contact geld zou verdwijnen. Zelfs na 8 jaar is het nog niet verdwenen.

Hier een bericht van 2017 waarin staat dat contante betalingen aan de kassa gedaald is naar 45%.

Mogelijk dat binnen 10-15 jaar in Nederland wel bijna alle transacties digitaal gaan.

In Zweden werd in 2017 20% met cash betaald.

Als al het betaalverkeer digitaal gaat wordt het wel lastig met zaken zoals: geld geven aan zwervers, voor kinderen die klusjes doen, collectanten, rommelmarkten, etc.
Dan moet je denken aan een mobiele pinautomaat of tikkie of zoiets.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 okt 2018 7:29 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 479
En in bijv. Duitsland, Spanje en veel andere landen zijn ze een stuk slimmer, en laten ze zich niet begeleiden naar de slachtbank. Daar wordt gewoon nog veel contant betaald, om het in stand te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO