Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 10:37 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:20 am
Berichten: 2
Hallo allemaal! Ik hoor net op het journaal dat iedereen die zijn claim ingediend heeft zijn geld vóór de kerst terug heeft. Het geld zou halverwege december overgemaakt worden. Goed nieuws lijkt me! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 10:39 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:30 am
Berichten: 12
je bent me net voor, las het ook net, hier het artikel :

http://www.nu.nl/news/1861214/37/Icesavespaarders_voor_de_kerst_tegemoet_gekomen.html

Citaat:
Icesavespaarders voor de kerst tegemoet gekomen
Uitgegeven: 28 november 2008 08:49
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 09:06

DEN HAAG - Sinterklaas is niet gelukt, maar de gedupeerde spaarders van de gevallen bank Icesave krijgen voor de kerst hun geld terug. De Nederlandsche Bank kan medio december beginnen met het overmaken van de spaargelden.

Minister Wouter Bos (Financiën) stuurt hier vrijdag een brief over naar de Tweede Kamer. Zijn woordvoerder bevestigde een bericht hierover in het AD.

De spaartegoeden zijn tot 100.000 euro gegarandeerd. Wie meer in IJsland had gespaard, moet proberen op een andere manier nog geld terug te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 11:12 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Kijk eens aan!

Das goed nieuws :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 12:23 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 10:08 am
Berichten: 16
Kunnen we toch nog kerstinkopen gaan doen en brengen we hiermee de economie weer op gang :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 12:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hierbij de laatste wijziging (11:03) van het artikel op nu.nl:

Icesavespaarders voor de kerst tegemoet gekomen.

Uitgegeven: 28 november 2008 08:49
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 11:03

DEN HAAG - Vóór Sinterklaas is het niet gelukt, maar de gedupeerde spaarders van de gevallen bank Icesave en andere IJslandse banken krijgen waarschijnlijk voor de kerst hun geld terug.

...

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 12:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Paul209 schreef:
Nederland is volgens Bos 300 miljoen euro kwijt voor de spaarders die meer dan 20.000 en minder dan 100.000 euro hadden uitstaan.

De gezamelijke Nederlandse banken toch? Of is de discussie nog niet afgelopen? ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 1:49 pm 
Waarom achteraf het saldo boven 40.000 per rekeninghouder ook wordt vergoed, is mij nog steeds niet duidelijk. Heeft dit gebaar van Bos toch met het virtuele zetelverlies te maken en komt JP als tegenzet nu met de vlaktax?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 2:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Zeeuws meisje schreef:
Waarom achteraf het saldo boven 40.000 per rekeninghouder ook wordt vergoed


Is niet achteraf want de regeling was al voor het vallen van Icesave gewijzigd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 12:02 pm
Berichten: 38
shoarmaman schreef:
Hallo allemaal! Ik hoor net op het journaal dat iedereen die zijn claim ingediend heeft zijn geld vóór de kerst terug heeft. Het geld zou halverwege december overgemaakt worden. Goed nieuws lijkt me! :D


Blij, blij, blij!! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 9:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 8:59 am
Berichten: 17
De media maken melding van teruggave tegoeden tot € 100.000 voor de kerst 2008. Maar pas op voor teveel optimisme.

Bij diverse (internet)media zijn berichten verschenen waaruit zou blijken dat gedupeerde spaarders waarschijnlijk nog voor de kerst dit jaar hun tegoeden tot € 100.000 vergoed zullen krijgen via het depositogarantiestelsel. Zij baseren hun berichtgeving op de antwoorden die minister Bos gaf op de kamervragen van VVD-kamerlid Weekers die hij op 13 november 2008 stelde.

Ik ben verheugd over de berichtgeving, maar waarschuwt voor teveel optimisme. Minister Bos geeft in de beantwoording aan dat het Nederlandse depositogarantiestelsel in beginsel (uitgezonderd bijzondere omstandigheden) binnen drie maanden na ontvangst van een aanvraag uit moet keren.Ook geeft hij aan dat De Nederlandsche Bank vergevorderd is met de voorbereidingen om het depositogarantiestelsel uit te voeren. Letterlijk geeft hij vervolgens aan dat "Naar verwachting zal DNB medio december de eerste uitkeringen aan depositohouders verrichten". Met geen woord spreekt de minister zich daarbij uit over het gegeven dat alle spaarders bij Icesave Nederland hun spaartegoed voor de kerst weer op hun rekening zullen hebben staan.

Ik verwacht, met de woorden van de minister, wel dat medio december een aanvang zal worden gemaakt met het uitkeren van de tegoeden. Daarbij zal waarschijnlijk wel gelden dat de aanvragen volledig zijn geweest en moet nog steeds rekening worden gehouden met een betalingstermijn van (maximaal) drie maanden. Het zal daarbij ongetwijfeld het geval zijn dat het moment dat de meesten hun gegarandeerde tegoed uitgekeerd hebben gekregen, op zich zal laten wachten tot begin 2009. Gelet op de mededeling van minister Bos mag wel worden geconcludeerd dat DNB de uitvoering van het depositogarantiestelsel voortvarend ter hand neemt.

Aad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 10:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hoop doet leven en
geef het volk brood en spelen. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 11:18 am 

Geregistreerd: do 13 nov 2008 9:00 pm
Berichten: 7
Ik dacht dat als DNB onze aanvragen ontvangen en gecontroleerd heeft tot uitbetaling kon overgaan.
Maar nu komen er ineens bewindvoerders tussen. Die gaan eerst iedereen een finaal overzicht sturen waarop een ieder binnen 14 dagen bezwaar kan maken.
Het zal even duren voordat alle spaarders het overzicht ontvangen. Daarna moeten ze minimaal 14 dagen wachten op eventuele bezwaren.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er voor de kerst al uitgekeerd kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 2:08 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
tbl.herwijnen schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er voor de kerst al uitgekeerd kan worden.


Vanaf 13 januari gaat de wettelijke rente in van 6%. Dat is de deadline. Alles wat eerder is, is meegenomen, maar na die datum mogen ze het van mij gerust een jaartje 'vergeten' :D

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 3:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 29 nov 2008 3:05 pm
Berichten: 95
Waar ik nou benieuwd naar ben is wat andere spaaraanbieders voor strategie kiezen de komende weken (er vanuitgaande dat half december doorgaat).
Er komt per slot van rekening ongeveer 1,6 mld vrij ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2008 4:45 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 3:53 pm
Berichten: 25
Ik denk dat een groot gedeelte wel naar NIBC Direct zal gaan. Spaarders blijven nu eenmaal spaarders en bij deze bank is het DGS van toepassing. Mijn IceSave saldo gaat er in ieder geval heen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO