Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 10:19 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
NOS
Citaat:
De Nederlandsche Bank heeft onlangs met Dijsselbloem besloten om de vordering op Icesave te verkopen aan marktpartijen en investeerders.
:idea: ?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 12:09 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Kans van terug betalen is niet zo groot denk ik.... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 1:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Volgens BNR toch wel. De Claim kopers moeten nog wel geduld hebben. Ook 100K+spaarders en lagere overheden kunnen de overheid vragen hoe ze het eea terug hebben gekregen. Het wordt wel lastig voor de 100K+ spaarders om marktpartijen te benaderen voor de verkoop van de claims. (maar het is niet onmogelijk)
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/08/27/volledige-bedrag-icesave-terug.html

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 1:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Erg goed dat er een koper gevonden is voor de vordering en dat wij het geld nu al binnen hebben. Het vertragen van de afhandeling door IJsland loopt ook de spuigaten uit.

Rest mij nog de vraag hoe het zit met de € 208 + interest die de banken, dus wij allen, hebben meebetaald aan de garantiestelling door de DNB? In de brief naar de kamer zie ik niet staan dat bedrag ook naar de banken terug wordt gedaan. In het genoemd artikel wel.

De totale vordering was € 1635 miljard waarvan nu terug is, € 1434 miljard. Er staat daarnaast nog € 11 miljoen op een tussenrekening te wachten op omzetting van IJslandse kronen naar Euro en als ze nog even wachten wordt dat alleen maar voordeliger voor IJsland.

In het meest positieve geval hebben zie ik nog een verschil van € 190 miljoen negatief.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 6:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik heb nog recht op 500 euro misgelopen rente, die is wel ingediend bij landsbanki

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 6:32 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
marcelm schreef:
.....De totale vordering was € 1635 miljard waarvan nu terug is, € 1434 miljard......
Staat hier de komma wel goed....?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2014 8:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Gewoon jezelf rijk rekenen - bijna een ton per inwoner van Nederland. Geen wonder dat de IJslanders moeilijk doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014 1:02 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Blikoortje schreef:
marcelm schreef:
.....De totale vordering was € 1635 miljard waarvan nu terug is, € 1434 miljard......
Staat hier de komma wel goed....?

Lijkt me niet, want dit is volgens mij 4x de totale staatsschuld van Nederland.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 aug 2014 11:02 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
.....verrek dat heb ik niet goed opgeschreven en ik was op het verkeerde been gezet door de site van de Rijksoverheid.nl die een Amerikaanse notatie gebruikte, € 1.434 miljard i.p.v. € 1,434 miljard. In de brief naar de kamer stond het wel goed.

Ik weet het goed gemaakt en vervang het woord "miljard" door "miljoen" dan komt de komma vanzelf weer op de juiste plaats ook al wordt hij niet getoond. ;-)

Ondanks dit alles mis dus nog steeds € 0,19 miljard.

_________________
poeffff deed de euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014 1:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ergens mist hier iets ...
Citaat:
"Ze nemen het risico over dat het geld niet of maar gedeeltelijk terugkomt, in ruil voor een vergoeding of een deel van de vordering."
Dat begrijp ik. Maar hoeveel marge/vergoeding moesten ze aan de investeerders geven?

Even verder staat er:
Citaat:
Nederland had al 811 miljoen euro terug van Landsbanki. De verkoop van de vordering bracht de schatkist nog eens 623 miljoen euro op. Dat is zelfs iets meer dan wat de staat tegoed had dankzij een gunstige wisselkoers.
Gezien de risico's zou ik verwachten dat de investeerders een flinke marge/premie wilden hebben. Was het wisselkoers voordeel zo groot dat dat geheel afgedekt werd? Of is de premie die ze aan de investeerders moesten betalen niet meegeteld bij die 623M euro? Ik vermoed dat dit laatste het geval is, omdat dat PR technisch beter valt ( "we hebben alles teruggekregen en zelfs een beetje meer" ). Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoeveel dit netto gekost heeft (oftewel kwantitatieve data over de premie/marge voor de investeerders)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014 3:00 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Het "alles terug gekregen" klopt volgens mij niet. Oké als je een deel van je vordering verkoopt aan derden. Dan spring je er misschien met je eigen geld wel uit. Maar is het niet door Icesave terug betaald. :roll: Zoals het doet vermoeden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2014 5:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Valuta verschillen?
Misschien was de schuld/vordering wel in IJslandse Kronen

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2014 12:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik denk dat geen enkele spaarder 'alles teruggekregen' heeft (misgelopen rente), maar dat vertellen ze er niet bij

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2014 10:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
We kunnen helemaal NIETS van dit artikel geloven.

Onze regering smacht om succes of daadkracht te kunnen veinzen. Het is de vraag of het geld terug is of dat ze daarover liegen.

In ieder geval lijkt het geld niet van de failliete banken of IJslandse overheid te komen.
In 10 jaar is door inflatie de euro de helft waard cq moet je vanwege rente het dubbele bedrag terug ontvangen. Zal dat gebeurd zijn?
En rente claims die spaarders tegoed hebben... zullen ze die ontvangen hebben?
Kennelijk is een commerciële partij wel in staat om de vuist te maken die onze sullige regering niet in staat is om te maken.
En de vuist die onze regering zou maken voor spaarders die boven de 100.000 zaten?

Als spaarders zou ik in ieder geval renteclaims terug eisen met dit mooie bericht. De overheid dupeert haar spaarders toch niet door geld achter te houden dat ze voor hen ontvangen heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 sep 2014 10:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Heb ooit inloggegevens gehad voor mijn claim... maar kan er niet meer op, en ook al enkele jaren niets meer gehoord (van landsbanki)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO