Vandaag heb ik een mailtje gehad van DNB met een oproep om mijn claim bij ze in te dienen.
Nu zal ik dat niet doen omdat het om een zeer gering bedrag gaat, maar ik vind wel dat DNB erg vasthoudend is
om zoveel mogelijk mensen schadeloos te stellen. Hulde!
================
Tot op heden heeft de Nederlandsche Bank (DNB) nog geen aanvraag van u ontvangen voor een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Hierbij verzoeken wij u nogmaals het aanvraagformulier, zowel digitaal als per post, naar ons te sturen. U bent natuurlijk niet verplicht om een aanvraag te doen.
U heeft tot uiterlijk 16 maart 2009 de gelegenheid om een aanvraag te doen. Verzoeken die DNB ontvangt ná deze datum worden niet in behandeling genomen.
Indien u een en/of-rekening heeft, dient iedere rekeninghouder apart een aanvraag voor een vergoeding in te dienen. Bij een en/of-rekening krijgt namelijk iedere rekeninghouder slechts een deel van het banktegoed terug. In het geval van een rekening van twee personen, heeft elke rekeninghouder in beginsel recht op de helft van het saldo. Heeft slechts één rekeninghouder een aanvraag ingediend, dan kan tot uiterlijk 16 maart 2009 de andere rekeninghouder alsnog een aanvraag indienen voor de vergoeding van het resterende deel van het saldo van de en/of-rekening.
U kunt ons altijd bellen of mailen voor vragen over het indienen van een aanvraag en het verdere verloop van de procedure. Als u in uw mail ook uw telefoonnummer vermeldt, kan DNB snel telefonisch contact met u opnemen om uw vragen te beantwoorden.
Indien u inmiddels een aanvraag heeft ingediend, kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.
Telefoonnummer Informatiedesk :0800 020 10 68 (gratis) Emailadres :info@dnb.nl Website :www.dnb.nl Postadres
e Nederlandsche Bank o.v.v. IceSave Postbus 98 1000 AB Amsterdam
Hoogachtend,
De Nederlandsche Bank N.V.