Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 9:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Vandaag heb ik een mailtje gehad van DNB met een oproep om mijn claim bij ze in te dienen.
Nu zal ik dat niet doen omdat het om een zeer gering bedrag gaat, maar ik vind wel dat DNB erg vasthoudend is
om zoveel mogelijk mensen schadeloos te stellen. Hulde!


================


Tot op heden heeft de Nederlandsche Bank (DNB) nog geen aanvraag van u ontvangen voor een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Hierbij verzoeken wij u nogmaals het aanvraagformulier, zowel digitaal als per post, naar ons te sturen. U bent natuurlijk niet verplicht om een aanvraag te doen.

U heeft tot uiterlijk 16 maart 2009 de gelegenheid om een aanvraag te doen. Verzoeken die DNB ontvangt ná deze datum worden niet in behandeling genomen.

Indien u een en/of-rekening heeft, dient iedere rekeninghouder apart een aanvraag voor een vergoeding in te dienen. Bij een en/of-rekening krijgt namelijk iedere rekeninghouder slechts een deel van het banktegoed terug. In het geval van een rekening van twee personen, heeft elke rekeninghouder in beginsel recht op de helft van het saldo. Heeft slechts één rekeninghouder een aanvraag ingediend, dan kan tot uiterlijk 16 maart 2009 de andere rekeninghouder alsnog een aanvraag indienen voor de vergoeding van het resterende deel van het saldo van de en/of-rekening.

U kunt ons altijd bellen of mailen voor vragen over het indienen van een aanvraag en het verdere verloop van de procedure. Als u in uw mail ook uw telefoonnummer vermeldt, kan DNB snel telefonisch contact met u opnemen om uw vragen te beantwoorden.

Indien u inmiddels een aanvraag heeft ingediend, kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.

Telefoonnummer Informatiedesk :0800 020 10 68 (gratis) Emailadres :info@dnb.nl Website :www.dnb.nl Postadres :De Nederlandsche Bank o.v.v. IceSave Postbus 98 1000 AB Amsterdam


Hoogachtend,
De Nederlandsche Bank N.V.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 10:04 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Hee, wat hebben ze een leuke smiley in hun adres!!!
(dat krijg je met een dubbele punt en een hoofdletter "D" achterelkaar... Misschien helpt een Quote-blok?)

Maar bedankt voor je bericht, ik zag zopas dat ik 'm ook gehad heb (ik ontving 'm om 20:29).

Ik heb 11 cent tegoed van IceSave, misschien mail ik DNB wel even met een bedankje, en dat ze m'n gegevens wel mogen wissen.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Laatst bijgewerkt door SpaarXL op vr 16 jan 2009 10:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 10:05 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 7:16 pm
Berichten: 17
Ik heb hem ook gekregen. En dat voor 7 cent...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 10:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ze menen toch dat ze nog tonnen moeten uitdelen? Zouden ze dan wel over de juiste gegevens beschikken vraag ik me af? Missschien sta ik nog voor 50k in hun computers? Verouderde USB-stick-backup gekregen? Zou wel een grap zijn... (Niet dat ik ooit zoveel bij IceSave had geparkeerd trouwens).

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 10:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik heb 'm ook.
Mijn saldo was 0.

In de familie nog wel 2 kandidaten met een saldo's van 10 en 100 euro.
Die papieren sturen we wel naar het gratis antwoordnummer, anders kost het te veel.
Bovendien ben ik er nog niet achter of er 1 of 2 postzegels geplakt moeten worden. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2009 7:05 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Paul209 schreef:
Ik heb 'm ook.
Mijn saldo was 0.

In de familie nog wel 2 kandidaten met een saldo's van 10 en 100 euro.
Die papieren sturen we wel naar het gratis antwoordnummer, anders kost het te veel.
Bovendien ben ik er nog niet achter of er 1 of 2 postzegels geplakt moeten worden. :mrgreen:


Voor 10 en vooral 100 euro loont het zich nog zeker om het op te sturen. Kost je alleen 2 postzegels.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2009 9:04 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
En ook ik heb een e-mail van DNB ontvangen, wat mij aanspoorde om een paar minuten van mijn weekend te besteden aan het invullen van het formulier. Het gaat niet om een groot bedrag - nog net geen 60 euro -, maar dat is natuurlijk wel de moeite waard om terug te vragen....maar haast had ik niet.

Begin oktober had ik nog een substantieel bedrag op de Icesave rekening staan (wel minder dan 40.000 euro), maar berichten van mensen hier op het forum dat zij hun geld van hun Icesave-rekening haalden, maakten mij toen een tikkeltje bezorgd. Ik had op dat moment nog wel vertrouwen in de bank (misplaatst, zoals later overduidelijk bleek), maar vreesde dat een run op de bank zou ontstaan die Icesave om zou kunnen doen vallen. Op 1 oktober schreef ik hier:
"Het enige wat mij op korte termijn van mening zou kunnen doen veranderen is een run op Icesave door bezorgde spaarders. Wanneer dat werkelijk massaal plaasvindt is geen bank daartegen bestand. Hoe begrijpelijk ook, vind ik het spijtig dat menigeen hier op het forum zijn/haar geld al bij Icesave heeft weggehaald. Juist dit gedrag kan - mits op grote schaal vertoond - een bedreiging vormen voor Icesave....

Uit de reacties op mijn bericht leidde ik af een run op de bank aanstaande was. Toen ik vervolgens bemerkte dat kredietbeoordelaars de rating van Icesave flink naar beneden hadden bijgesteld besloot ik mijn geld snel van de rekening af te halen. Ik vreesde dat, zodra het nieuws van de lagere rating in bredere kring bekend zou worden, de run zeer snel een feit zou zijn. Op 4 oktober gaf ik Icesave opdracht mijn spaargeld naar mijn tegenrekening over te boeken...nog net op tijd. Een paar tientjes liet ik staan, uit schuldgevoel denk ik, alsof ik tegen deze bank wilde zeggen "ik kom nog wel terug, hoor"...Tja, softie, hè :lol:

Overigens: nog op 30 september 2008, amper een week voor de ondergang van Icesave en de nationalisatie van Fortis, werden mensen door de Volkskrant aangeraden overtollig geld op een deposito bij Fortis of Icesave te zetten...Het artikel vermeldde ook de onjuiste informatie dat het spaartegoed bij Icesave tot 38.000 euro door De Nederlandsche Bank was gegarandeerd! Het was niet het enige advies in het artikel dat maar beter niet kon worden opgevolgd: "De crisis biedt u de kans eindelijk eens een grote klapper te maken: u kunt op een koopje aandelen krijgen. ING, Aegon en Fortis bijvoorbeeld zijn minder waard dan heel ABN Amro nog geen jaar geleden. U kunt dus drie aandelen kopen voor de prijs van één."....zeer kort daarna ging de koers van al deze aandelen nog flink verder onderuit en was Fortis genationaliseerd...

Het bewuste Volkskrant-artikel is nog steeds online: http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... or_dummies


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2009 10:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Theunissen schreef:
Voor 10 en vooral 100 euro loont het zich nog zeker om het op te sturen.


En precies bij die 10 euro werken de inloggegevens niet. :cry:
Bovendien, typisch weer ambtenarij om cijfers en letters te gebruiken welke van alles kunnen voorstellen.
Komt op mij toch vrij amateuristisch over.
Enfin, mailtje met verzoek om nieuwe inloggegevens is gedaan.
Ik ben bang dat dit tientje een hoop tijd en ergernis zal gaan kosten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2009 10:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 okt 2008 8:54 pm
Berichten: 41
Ook ik heb een klein bedrag (€ 5,26) op mijn voormalige Icesave staan (ik zal dit niet opeisen). Ooit begonnen met € 50 en toen een test retour boeking gedaan. Gelukkig was ik zo wijs, om niet met Icesave verder te gaan. Van begin af, was bekend dat DNB niet garant stond voor de eerste 20K.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 11:54 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Zo zie je maar, financieel gevoel is ook niet alles.
Heb nooit wakker gelegen over het wel of niet terugkrijgen, zag je van veraf aankomen dat de overheid zou terugbetalen ;).


@topic
Blijft het komisch vinden dat ze hier niet op screenen, alles onder de euro is de moeite toch niet waard?

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 12:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Een 'doelmatigheidsdrempel' zou wel logisch geweest zijn ja.
Maar je hebt altijd figuren die principieel over vanalles stennis lopen maken, dat had je dan misschien weer gehad.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 1:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Of, vanuit het oogpunt van de ambtenarij: regels zijn regels.
Al gaat het bij wijze van spreken over een kwart cent.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 9:41 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Ik begrijp niet dat jullie je hier druk over maken....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 9:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb van nature een hekel aan verspilling en dat geldt ook voor verspilling bij de overheid.
Geen idee wat de gemiddelde 'kostprijs' is van een afgehandeld dossier maar het zal toch gauw enkele tientjes zijn denk ik......
Een beetje belachelijk om dan claims van een paar euro in behandeling te willen nemen, vandaar mijn suggestie van een drempelbedrag.

Maar ik lig er niet wakker van hoor :D

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 9:53 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het gaat om het spel, niet om de knikkers.

We hebben -geheel overeenkomstig de wens van een medelid - eerst de belangrijkste klanten voor laten gaan.
Nu zijn de kruimelaars aan de beurt, niet? :lol:
En onder kruimelaars mag je in dit geval verstaan: mensen die de bui al zagen hangen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO