Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 4:59 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Ik heb van de curator van Landsbanki een Aanbod gekregen om een betaling ineens te aanvaarden tegenover definitieve kwijtschelding van de ingediende vordering.

1) Het Aanbod is gelijk aan 70% van de erkende vordering.
2) De betaling zal in Euro's gedaan worden en gelijk zijn aan 70% van de origineel ingediende EURO vordering.
3) Het hele gedoe met het valutamandje vervalt. Dus 1 betaling en geen 4 betalingen (ISK, GBP, USD, EUR)
4) Ik moet voor 2 maart as reageren.

Zijn er andere belanghebbende met een mening over dit aanbod??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 feb 2012 5:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Zijn dit rente vorderingen of claims boven de 100K?

Ik heb nog niets vernomen

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 feb 2012 11:16 am 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Het betreft in mijn geval de rente claim over de periode tussen sluiting Icesave en de uitbetaling van de DNB volgens de Garantieregeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2012 11:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik heb nog niets gezien van de curator, maar gevraagd naar mijn mening; zou ik met 70% van de vordering wel kunnen leven.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2012 12:36 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Hier nog geen brief ontvangen.
Lastige keuze. Akkoord gaan met een zekere 70% of toch door gaan voor de 100% waar we recht op hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 feb 2012 3:21 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Icesave today, vreemd dat niet iedereen een brief van de curator ontvangen heeft. Mijn brief is gedateerd 31 januari 2012.
Als ik het Aanbod niet aanvaard dan wordt de deelbetaling uit de escrow account in 4 gedeeltelijke betalingen (EUR, GBP, USD, ISK) aan mij overgemaakt en moet ik voor elke valuta een geldige bankrekening opgeven.
Probleem is dat bij mijn weten mijn RABO bank geen ISK als inkomende betaling aanvaardt en in EUR converteert.
Als ik het Aanbod wel aanvaart dan moet ik slechts 1 rekening opgeven, zijnde mijn Euro betaalrekening.
Dus eigenlijk kun je het aanbod niet weigeren want dan zit je met hoge transactiekosten en ISK's welke in Ijsland blijven tot betere tijden zijn aangebroken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2012 2:45 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Wat is dit trouwens voor onzin dat ze anders uitbetalen in ISK, GBP, USD, EUR?
Het betreft een vordering over rente op een EUR rekening. Dan is de rente toch ook in Euro's?

Zal me mooie boel worden als de iedere bank dit ook gaat doen. Gaat de Rabobank straks de rente uitbetalen in aardappelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2012 10:46 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Waar ligt de macht. Of ze uitbetalen in Aardappelen of wat dan ook, Zij of de Rechtelijke Macht van IJSLANLD beplaalt.
Deze E mail ontving ik vandaag van de curator.

"iddels deze email willen wij graag uw aandacht vestigen op de brief van 31 januari jl. welke aan u verzonden is door het Ontbindingscomité van Landsbanki Íslands hf inzake voorgenomen uitkeringen uit de wettelijke depotrekeningen en een aanbod aan u voor een betaling ineens door het Ontbindingscomité van Landsbanki Íslands hf.



In deze brief wordt onder andere de route uiteengezet met betrekking tot het in termijnen uitbetalen van uw vordering in diverse valuta’s. Daarnaast wordt u de mogelijkheid geboden om uw vordering tegen een korting ineens te ontvangen. U wordt gevraagd om via de hiervoor bestemde website een keuze kenbaar te maken en uw gegevens te verifiëren. Voor verdere details hieromtrent verwijzen wij u graag naar de brief.



Tot op heden hebben wij nog geen reaktie van u mogen vernemen op deze brief. Het kan zijn dat het wellicht aan uw aandacht ontsnapt is of dat er nog zaken onduidelijk zijn. Wij verzoeken u echter met klem om te reageren op de brief. Dit kan door in te loggen op www.lbi.is/payments, uw keuze kenbaar te maken en de gevraagde stukken op te sturen. Het Ontbindingscomité heeft u een aanbieding gedaan tot betaling ineens, welke tot en met 2 maart 2012 geldig is.



Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden bij het reageren op de brief, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Dat kan via email payments@lbi.is of via onze Nederlandse medewerkers op 020 – 404 2112 (ma-vr tussen 10:00 en 17:00 uur). Vergeet niet uw VorderingNummer (zie Tabel 1 in uw brief) in uw email te vermelden.



Met vriendelijke groet,



Landsbanki Íslands hf.

Antwoordnummer 47355

1070 WC Amsterdam



Fyrirvari/Disclaimer: http://www.landsbankinn.is/disclaimer"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 feb 2012 11:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Tsja, ik weet niet met hoeveel geld jullie hier nog in zitten maar als het om een bescheiden bedrag gaat dan wist ik het wel. Gewoon pakken die 70% en de kwestie verder als leergeld beschouwen.
En ik zou het waarschijnlijk ook sterk overwegen als het om een wat groter bedrag ging. Met valutaverschillen, bankkosten en ander ongemak gaat tenslotte ook veel geld en kostbare tijd verloren.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 3:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb een e-mail gestuurd voor opheldering waarom ik geen brief ontvangen heb.

Ik heb daarop het volgende antwoord gekregen.

Citaat:
Geachte heer,

Dank u voor uw reactie. Wij hebben in Ijsland uw claim onderzcht en het blijkt dat uw claim niet is erkend als een priority claim. Dit betekent dat u geen brief heeft gekregen, omdat eerst alle prioriteitsclaims worden afgehandeld.

Over uw claim werd verder gemeld:
“This claim is lodged as an unsecured claim with ref. to art. 113 of the Act on Bankruptcy.”

Indien u meer wilt weten dan verwijs ik u graag naar de website waar u meer informatie kunt vinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


Net als bij Terbang gaat het bij mijn claim om gemiste rente over de periode tussen sluiting Icesave en de uitbetaling van de DNB volgens de Garantieregeling.
Mijn claim is dus ingedeeld onder art. 113.

Heel vreemd dat een claim die hetzelfde lijkt, toch een andere prioriteit krijgt.

@Terbang onder welk art. nummer is jouw claim ingedeeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 feb 2012 11:21 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik ben ook aan het rondneuzen geweest op de site en ingelogd met de algemene inloggegevens uit de brieven. Valt veel te lezen ondertussen.

Ik neem aan dat de topic starter onder art. 112 valt. Die worden nu ook een aanbod wordt gedaan om genoegen te nemen met 70% van de claim.

O ja, de link naar de site: http://www.lbi.is


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 feb 2012 11:52 am 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Beste Kwartje,

Ik heb inderdaad mijn interest geclaimd via artikel 112 Priority!Ik begrijp uit alle correspondentie, etc dat dit artikel wel cruciaal is geweest.
Het Faillissementrecht van IJsland maakt dit noodzakelijk.
Vanuit ons Nederlands Recht denkend is het vreemd te denken dat je prioriteit hebt. Tenminste dat vond ik zelf. Je hebt geen gevestigd hypotheekrecht of iets dergelijk.
Ik denk dat vele Nederlanders hiermee in de fout zijn gegaan.

Voor mij is de Icesave kwestie ook een goede leerschool geweest. Met een in het buitenland gevestigde bank (bv Royal Bank of Scotland) val je met je garantie regeling onder een ander rechtsysteem wat behoorlijke verrassingen kan geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 12:42 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Hmmm jouw geluk inderdaad.
Helaas heb ik het (net met een aantal anderen) onder 113 ingediend.
Terwijl onze casus toch gelijk is.

Geen idee wat ik nou het beste kan doen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 apr 2012 12:05 pm 

Geregistreerd: vr 28 jan 2011 4:34 pm
Berichten: 39
Ik heb inmiddels de betaling ontvangen in Euro's zonder aftrek van enige bankkosten. Zoals eerder door mij is vermeld was het kwijtingsvoorstel 70% van de originele renteclaim welke onder art 120 van de IJslandse Faillissementswetgeving was ingediend. Case closed voor mij !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2012 9:38 am 

Geregistreerd: wo 25 apr 2012 9:08 am
Berichten: 1
Hoi,

In tegenstelling tot u heb ik gekeken naar wat de bezittingen zijn en wat de schulden en dan blijkt er een dekking van 110% te zijn. Dus ik heb gekozen om het geld beetje bij beetje binnen te krijgen. Maar ik vroeg me af of iemand al heeft gehoord wanneer het mandje wordt uitbetaald?

Mvg, Brian.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO