Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 9:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
VEB eist dat AFM gang van zaken Fortis onderzoekt.
Uitgegeven: 13 juli 2008 16:04
Laatst gewijzigd: 13 juli 2008 16:32

AMSTERDAM - De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) eist dat de Autoriteit Financiƫle Markten (AFM) onderzoek doet naar de gang van zaken bij Fortis. Dat maakte de VEB zondag bekend.

...

Bron: http://www.nu.nl/news/1654582/32/VEB_ei ... oekt.htmll

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jul 2008 10:48 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
lijkt me terecht. Deze heren hebben 2 van de grootste banken eigenhandig om zeep geholpen met hun geweldig slimme plannetje om abn amro over te kopen. Grootheidswaanzin noem ik dat, zeker nu we achteraf kunnen vaststellen dat het gewoon 1 groot fiasco was. Bonussen afpakken en voor de rechter slepen deze oplichters


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 2:45 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Inmiddels heeft de AFM Fortis 'onder de loep' en daalt de koers van Fortis nog verder. De solvabiliteitsproblemen bij Fortis lijken alleen maar groter te worden.

http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArti ... er_de_loep


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 3:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
ik zie het nog zover komen dat ING zometeen Fortis gaat overnemen. En omdat de mededingingsautoriteiten dat niet zullen pikken omdat zowel Fortis en ABN dan van ING zijn, zal ING gedwongen worden ABN AMRO te verkopen waardoor de concurrentie op de Nederlandse markt behouden blijft met ABN AMRO en Rabobank. Dus die twee dan als pure consumenten en MKB banken. Fortis is in Nederland eigenlijk toch maar een kutmerk en eigenlijk zitten er alleen maar die achterlijke Belgen achter dus die kunnen we missen als kiespijn. Laat het zo geschieden :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 4:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Geldwolf schreef:
ik zie het nog zover komen dat ING zometeen Fortis gaat overnemen. En omdat de mededingingsautoriteiten dat niet zullen pikken omdat zowel Fortis en ABN dan van ING zijn, zal ING gedwongen worden ABN AMRO te verkopen waardoor de concurrentie op de Nederlandse markt behouden blijft met ABN AMRO en Rabobank. Dus die twee dan als pure consumenten en MKB banken. Fortis is in Nederland eigenlijk toch maar een kutmerk en eigenlijk zitten er alleen maar die achterlijke Belgen achter dus die kunnen we missen als kiespijn. Laat het zo geschieden :D


Waarom zouden concurrende banken overgaan tot opkoop van Fortis wanneer ze voor het grootste deel van de schade niet eerst de belastingbetaler zouden laten opdraaien voor de schade (bij een eventueel faillissement). Verder is de tijd van het eenvoudig kunnen overnemen van banken door concurrenten waarschijnlijk wel voorbij. Het is een stuk lastiger geworden door de kredietcrisis (kapitaal voor een overname in cash of via aandelen is flink duurder geworden). Een overnemende partij uit het buitenland zou meer voor de hand liggen (maar ook daarvoor zal gelden dat het kapitaal om de overname te financieren lastiger zal zijn aan te trekken).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 4:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jul 2008 2:55 pm
Berichten: 29
Ik lees dat Fortis vandaag via een persbericht meldt, dat er geen geld de bank uitrent; dit lijkt mij typisch een geval van wishful thinking.......

http://www.fd.nl/csFdArtikelen/BTN-BPO/ ... n_geld_weg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 8:39 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Pecunia schreef:
Inmiddels heeft de AFM Fortis 'onder de loep' en daalt de koers van Fortis nog verder. De solvabiliteitsproblemen bij Fortis lijken alleen maar groter te worden.

http://www.bnr.nl/archief?url=/csFdArti ... er_de_loep


Fortis valt om en volgens mij Vlaanderen ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 8:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Joh, de Dow-Jones staat al weer op een kleine winst, dus morgen staan er opeens weer plussen op de borden....

Oftewel, geloof niet dat Fortis omvalt, maar denk wel dat ze nog een duwtje zullen krijgen de komende dagen.
We zien wel ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO