Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fortis bank
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 8:39 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zag dat Fortis per 1 maart de rentetarieven onopvallend had aangepast.
Depositorente voor 1 en jaar jaar vast is substantieel hoger dan voor de langere termijn, zelfs meer dan voor 10 jaar vast. Wel zijn de deposito tarieven over de hele linie iets gezakt. Mijn interpretatie is dat ze voor de korte termijn (tot 2 jaar dus) krap zitten, ook gelet op hun forse verlies als gevolg van de kredietcrisis (de zwaarste klap van alle nederlandse banken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 10:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Je ziet wel bij meer banken (in ieder geval ASN) dat de deposito van 1 jaar een hogere rente geeft dan die voor langere periodes. Ik weet nog niet hoe ik dat precies moet interpreteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 11:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Klopt, ik zie meerdere banken het laatste halfjaar met hogere vergoedingen komen voor termijnen van maximaal een jaar. Ik zeg bewust maximaal, want buiten de tarieflijst om biedt men vaak deposito's voor termijnen van 1 tot 12 maanden voor geldmarkttarieven. Met name voor 6 maanden bleken de tarieven aantrekkelijk. Dat gaf juist voeding aan mijn gedachte dat er een grote behoefte was aan liquide middelen.
Omdat ook de ECB het rentetarief ongewijzigd liet verwacht ik voorlopig geen rentedaling op spaargelden, ook niet bij de kleinere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2008 1:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Helemaal begrijpen doe ik het niet........

Persoonlijk zou ik denken dat deposito's altijd aantrekkelijk zijn voor banken, liefst hoe langer hoe beter.
Immers dat geld zal niet opgevraagd worden en dat geeft de bank een stabiel werkkapitaal.

Het is wat duurder qua rente , maar stel dat een bank jaarlijks 10% winst maakta op zijn eigen vermogen dan praat je nog steeds over een aantrekkelijke hefboomfactor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 12:46 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Verrassend om te zien hoe fors Fortis haar rente op de verschillende deposito's heeft verhoogd. Tot wel 0,9% (looptijd 5 jaar) toe. Dat zegt wel het een en ander over de behoefte aan geld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008 2:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
En de korte rente gaat maar omhoog, en omhoog, en omhoog...Vandaag de 12 maands rente alleen al 8 basispunten.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 1:04 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
Blikoortje schreef:
Verrassend om te zien hoe fors Fortis haar rente op de verschillende deposito's heeft verhoogd. Tot wel 0,9% (looptijd 5 jaar) toe. Dat zegt wel het een en ander over de behoefte aan geld.


Dat lijkt mij ook. Want Fortis heeft aan 1 ding behoefte en dat is poen. Zou ABNAMRO volgen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 8:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Blikoortje schreef:
..................Dat zegt wel het een en ander over de behoefte aan geld.



Ja, maar niet uit nood maar uit groeiplannen geboren :)



Zakenbank Fortis gaat internationaalDONDERDAG 24 APRIL 2008, 10:14 |

De Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar Fortis gaat ruim €5 miljard aan extra kredieten voor zakelijke klanten beschikbaar stellen in een poging om internationale en grote bedrijven lang aan zich te binden. Fortis bindt in dit segment de strijd aan met de Nederlandse Rabobank en ING en verruimt daarvoor het krediet met €5 tot €6 miljard voor zijn met ABN Amro gecombineerde zakenbank. De afdeling voor zakelijke klanten vanaf €25 miljoen tot ruim €250 miljoen aan vermogen wil met extra bankiers en kantoren vanaf 2009 marktleider worden in Nederland. De nieuwe zakenbank met wereldwijd 19.000 werknemers heeft straks 70 kantoren in Nederland.

...

Bron: Express.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008 6:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
28 april 2008, 12:07 | FD.nl/Betten
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Fortis merkt vooralsnog helemaal niets van een slecht economisch klimaat. Dat zegt bestuursvoorzitter Jean-Paul Votron van de bankverzekeraar maandag in een interview met Effect, het blad van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2008 5:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Citaat:
Votron geeft, op de vraag of de balans van de bankverzekeraar geen versterking meer nodig heeft, aan dat deze op peil is. 'Nee, de balans is in orde, absoluut', zo zegt hij.

2 weken later...
UPDATE: Fortis wil EUR1 miljard ophalen met perpetuele obligaties
Dinsdag 13 Mei 2008 11:16

(Update van eerder gepubliceerd bericht 'Fortis wil EUR1 miljard ophalen met perpetuele obligaties' om extra informatie toe te voegen)

AMSTERDAM (Dow Jones)--Fortis nv gaat de komende dagen voor EUR1 miljard perpetuele of eeuwigdurende obligaties uitgeven om zo zijn balans te versterken. Dit laat de financiele topman van het bedrijf, Gilbert Mittler, dinsdag tijdens een telefonische toelichting naar aanleiding van de kwartaalcijfers weten.

...

Bron:beurs.nl[/quote]

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 mei 2008 10:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Verbaast me niks, natuurlijk heeft Fortis dringend behoefte aan deze versterking. Vandaag was het nog in het nieuws dat ze honderden miljoenen afschreven op de winst over het 1e kwartaal, volgens eigen zeggen omdat zo de fiscus ook een deel van het verlies compenseerde.
Als Votron de hele waarheid had verteld, waren wellicht teveel klanten onrustig geworden.
Af en toe doen de oudhollandse gezegden nog opgeld, in dit geval: als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2008 10:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jun 2008 8:28 am
Berichten: 12
Woonplaats: den haag
kan Fortis niet opgenomen worden onder de rubriek "Banken"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 10:13 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
obligataire schreef:
28 april 2008, 12:07 (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Fortis merkt vooralsnog helemaal niets van een slecht economisch klimaat. Dat zegt bestuursvoorzitter Jean-Paul Votron van de bankverzekeraar maandag in een interview met Effect, het blad van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).
Votron geeft, op de vraag of de balans van de bankverzekeraar geen versterking meer nodig heeft, aan dat deze op peil is. 'Nee, de balans is in orde, absoluut', zo zegt hij.
Ach, wie herinnert zich nu de leugens van 2 maanden geleden......! Maar ik vond het nu wel interessant om dit draadje vandaag nog eens terug te lezen. Min 19% op de beurs....!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 10:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik vraag me af hoe lang die man daar nog zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 10:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Ik vraag me af hoe lang die man daar nog zit.


Je kunt je beter afvragen hoeveel hij meekrijgt!
Zo werkt dat toch?
Je eerst onmogelijk maken en dan flink je zakken vullen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO