Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 3:02 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Is de 1e termijn van je voorlopige aanslag niet geincasseerd op 26 febr 2021 door de BD ? Dit is waarom:

"Hebt u ons gemachtigd om maandelijks automatisch een termijn te incasseren van uw bankrekening voor uw voorlopige aanslag inkomstenbelasting, Zorgverzekeringswet of vennootschapsbelasting over 2021? Het kan zijn dat uw 1e termijn niet wordt geïncasseerd op 26 februari 2021.

Dit jaar hebben veel mensen machtigingen afgegeven voor een maandelijkse automatische incasso voor hun voorlopige aanslag. Daardoor hebben wij niet alle machtigingen op tijd kunnen verwerken. "


Je hoeft niets te doen. Eind maart worden 2 termijnen geincasseerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 4:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Tja dat krijg je als je geen rente voordeel meer geeft.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 5:02 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
In plaats van een machtiging, kun je ook een (10x) terugkerende betaling instellen.
Dat kan gedoe schelen, als de systemen van de belastingdienst haperen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 10:55 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
henrid schreef:
Tja dat krijg je als je geen rentevoordeel [aaneengeschreven] meer geeft.
Nou, er is een betalingskorting van 0,01% gebaseerd op de invorderingsrente. :lol:


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 12:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2116
Tsja, als arbeidsmigrant ben je vaak beter uit bij de Belastingdienst.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 1:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Kan niet inloggen, later nog een keer proberen, vorig jaar hadden ze me te pakken, moest betalen (ivm niet ingehouden LH op pensioen afkoop)
Hoop en verwacht dit quitte te spelen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 2:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
De Belastingaangifte zal ik nog maar een week uitstellen, gezien de inlogproblematiek.

Ik was vrolijk net na middernacht begonnen met mijn aangifte voor 2020, maar werd na een paar minuten eruit gedonderd.

Daarbij komt ook nog dat er een voorlopige aanslag door mij vorig jaar ingediend is, maar niet klopt. Ik moet dus , zoals ik de helpdesk van de Belastingdienst goed begrijp, eerst de wijzigng die ik wilde doorvoeren op mijn voorlopige aanslag verwijderen en daarna de defintieve aanslag invullen en na checken met de gegevens die de Belastingdienst over mij aangekregen heeft van de banken en andere instellingen.

Makkelijker kunnen we het niet maken, ik blijf het een soap vinden de Belastingdienst.

Een speelbal van de politici, die alles blijven wijzigen om hun kierzerspotentieel zo goed mogelijk te bedienen om hun eigen zetels veilig te stellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 7:10 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Mensen hebben 2 volle maanden de tijd om hun aangiften in te dienen, maar nee de kudde moet weer allemaal tegelijk. Ze zouden eens een dagje langer op hun teruggaaf moeten wachten.. :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 7:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als ik moet betalen wacht ik tot 31 maart, als ik terug moet krijgen probeer ik op de 1e al de aangifte te doen :wink:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 7:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
obligataire schreef:
Mensen hebben 2 volle maanden de tijd om hun aangiften in te dienen, maar nee de kudde moet weer allemaal tegelijk. Ze zouden eens een dagje langer op hun teruggaaf moeten wachten.. :lol:

Nou inderdaad. Bovendien komt er meestal na een paar weken nog bericht dat ze het een of ander hebben moeten aanpassen. Net als bij updates van een OS, nooit meteen toehappen.

Beste is straks een keer op een zeer zonnige zondag in de middag, dan loopt/zit iedereen buiten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 8:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Oh verschrikkelijk de Aangifte 2020. Weer een website die is aangepast aan tablets of zo. Koeienletters en slechter leesbaar contrast als je het met de vorige versies vergelijkt. Op een PC kun je beter uitzoomen naar 90% (Ctrl icm - toets) om het een beetje overzichtelijk te houden. Maar je scrollt je een ongeluk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 8:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Kan nog steeds niet inloggen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 9:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Rond etenstijd kwam ik binnen op de website van de Belastingdienst, eerst de wijziging op de voorlopige aanslag die ik aangemaakt had verwijderd.

Toen aan de slag gegaan met de aangifte 2020, maar helaas pindakaas het programma liep vast en ik werd er weer uitgedonderd.

Ik probeer het wel aan het einde van de week, de programmeur bij een commercieel bedrijf was er al lang uitgegooid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 9:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik probeer het straks nog even, anders om 5 uur morgenochtend (moet er toch uit)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2021 9:24 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
meest irritante eraan vind ik dat als je eenmaal ingelogd bent, je er alsnog vaak uitgegooid wordt. Ze zouden het zo moeten maken dat er een max aantal personen ingelogd kan zijn en die ook ongestoord verder kunnen. De rest moet dan eerst wachten tot iemand klaar is. Nu is het chaos. Net alsof je bij de kapper zit en jij halverwege je knipbeurt de zaak uitgegooid wordt zodat de volgende klant vast half geknipt kan worden... En dan maar zien wanneer je de andere helft kunt laten knippen...

Maar goed, het ziet er naar uit dat we flink bedrag terugkrijgen. Ben in 2020 heel veel extra vakantieuren gaan kopen en dat drukt het inkomen ontzettend. Daardoor veel meer heffingskortingen etc. van toepassing. Zo zie je maar weer: meer werken loont amper. Je kan beter precies genoeg werken om zoveel mogelijk subsidie van de staat te krijgen... Ook de definitieve kinderopvangtoeslagberekening zal nog een flink bedrag gaan opleveren zoals het er naar uitziet... Maar daar gaat de belastingdienst minimaal nog tot juli/augustus over nadenken (terwijl ik het nu al kan uitrekenen)...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO