Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 9:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2024 2:28 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ligt het nu aan mij, of is die VA 2024 vrij laat dit jaar? (Of zouden ze me dit jaar overslaan?)
Het gaat dan om de "automatische" versie, dus gebaseerd op gegevens van 2022.
Ik had 'm toch altijd met dagtekening 31 januari, en dan kwam 'ie een paar weken eerder.
Niet super belangrijk, maar ik vroeg het me gewoon af.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2024 2:45 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik heb de automatische VA 2024 al op 15 januari uitbetaald gekregen (paar tientjes).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2024 3:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
@SpaarXL
Staat ie niet in Mijnbelastingdienst of Mijnoverheid? Ik en de meeste anderen denk ik hebben hem al half januari ontvangen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 feb 2024 3:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
@Doboy
Dank voor de bevestiging, half januari is voor mij inderdaad ook normaal.
Nee, nog geen bericht gehad, en ook als ik inlog zonder zo'n bericht staat er niks.
Ik heb het geld voor ze klaarliggen, het brandt een gat in m'n zak...
EDIT: Ik ga 'm overigens niet meer in 1 keer betalen, natuurlijk...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2024 9:33 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik denk inderdaad dat ze me overslaan.
Niet uit liefdadigheid, maar omdat ze natuurlijk 2022 als basis nemen. Het zat nog in mijn hoofd dat ik in dat jaar ook flink aan de beurt was, en dat klopt ook voor het begin van 2022, maar in de zomer van dat jaar zijn natuurlijk de aanslagen aangepast na de uitspraak van de Hoge Raad. Ook had ik nog premie groen in dat jaar, zodat er alles bijelkaar niet veel meer over bleef.
Rest mij nog de vraag: Weet iemand vanaf welk bedrag de belastingdienst het nodig vind een VA te sturen? Die paar honderd euro waar ze zich in mijn geval op baseren (2022) lijkt ze niet de moeite waard?
Ik weet inmiddels dat ik over 2024 weer meer "mag" gaan betalen, maar dat bedrag kan ik in ieder geval tot eind dit jaar nog even vastzetten, eerder betalen levert immers geen betalingskorting meer op.
EDIT: Toch wel vreemd, want zelfs al baseren ze zich op 2022, zouden ze met aftrek groen en de nieuwe percentages voor sparen hoger moeten uitkomen...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2024 12:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
Het is een bende bij de BD zoals zo vaak.
Ik doe samen met mijn vrouw aangifte. In de vooringevulde gegevens (box 3) staan compleet andere getallen bij mij en haar (en dan heb ik het over een zeer groot verschil). Ik heb de bron niet kunnen vinden.
Zij krijgt een VA2024 < 300 euro. Ik heb dat teruggebracht tot 0 aangezien ze helemaal niet meer werkt. AL jaren niet meer, en toch zijn de inkomensgegevens overgenomen uit 2021. Aanpassing om zo haar alg. heffingskorting volledig te benutten, en ik betaal dan ook minder in box 3.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2024 3:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Ze hebben wel e.e.a. veranderd bij de VA sinds 2023.. ze leggen deze blijkbaar altijd op, alleen met wat zij denken dat het moet zijn. (ook als je aangifte elk jaar nihil was)
Wat ik tegenwoordig doe (voor mijn ouders bv) gelijk op 1 dec van het voorgaande jaar
Zodra je AOW / pensioen krijgt, gaat het niet goed met de Loonheffing
Dus of er word veel te veel ingehouden, of je krijgt veel te veel betaald. (wel LH korting 1500 EUR teveel gehad, geen LH korting 700 EUR te weinig gehad)
Dit krijg je nooit goed met wel/geen loonheffingskorting (er zit niets tussen)
Dus overal de korting aanzetten, dit apart zetten op een spaarrekening, en dan het jaar erop terugbetalen (dan heb je iig spaarrente gekregen over dat bedrag)
Maar ze zijn wel aan de vrij late kant dit jaar, ik heb bevestiging gekregen van het door mij ingediende, vervolgens sturen ze ook nog een brief over wat hun denken dat het was, alleen met de melding " geen wijziging "
Heb 6 brieven gehad over de aangifte.. ook zonde van die bomen, per mail/mijn overheid is voldoende.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2024 4:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Gezien mijn pre-pensioen, zijn mijn inkomsten momenteel relatief laag. Vorig jaar stond de voorlopige aanslag 2024 keurig klaar. Maar dat was uiteraard gebaseerd op 2022.
Ik heb mijn spaarverzekering bij Dela gestopt. De aangepaste VA was eind december door mij ingevuld, ik kreeg netjes 98 euro per eind januari gestort op mijn bankrekening.
Klopt het dat er i.v.m. Box 3 uitspraak nog steeds geen definitieve aanslag 2022 is vastgesteld ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2024 6:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
ja


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO